به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۴ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۴۲۶۲۶۰
قطر در صدر فهرست میانگین دستمزد کشورهای عربی قرار دارد

کدام کشور خاورمیانه بیشترین دستمزد را به کارگران می‌دهد؟

کدام کشور خاورمیانه بیشترین دستمزد را به کارگران می‌دهد؟
گروه اقتصادی: هر روزه نابرابری در میزان دستمزدهای دریافتی در بیشتر کشورها افزایش می‌یابد و این طبقه کم‌درآمد است که کماکان بیشترین میزان افزایش دستمزد را به خود اختصاص داده است. چشم‌انداز کوتاه‌مدت اقتصاد نیز با افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی و مواد غذایی تیره و تار شده و همین موضوع موجبات ایجاد انواع مشکلات و معضلات در میان آسیب‌پذیرترین اقشار مردم را به وجود آورده است.

به گزارش تجارت نیوز، آمار و ارقام نشان می‌دهد که مجموع دستمزد در خاورمیانه و آفریقا تا سال 2040 تقریباً دو برابر خواهد شد که ناشی از تلاش‌های متنوع‌سازی اقتصاد در کشورهای وابسته به نفت و همچنین افزایش بهره‌وری کشاورزی و تغییر به سمت بخش‌های با ارزش افزوده بالاتر در جنوب صحرای آفریقاست.

با این وجود، چشم‌انداز کوتاه‌مدت با افزایش تورم و سخت‌تر شدن شرایط تامین مالی جهانی، محدود کردن هزینه‌های اختیاری و تشدید ناامنی غذایی، به‌ویژه در شاخ آفریقا، مبهم باقی می‌ماند.به دلیل فقر رایج، مخارج اقلام ضروری بیش از 60 درصد از کل سبد مصرف‌کننده در سال 2040 را تشکیل می‌دهد. پایین‌ترین طبقه (طبقه اجتماعی E) در 17 کشور از 20 کشور منطقه با نیمی از جمعیت در حال گسترش است. این طبقه اجتماعی در 13 کشور از 20 کشور با کمتر از پنج هزار دلار در سال زندگی می‌کنند.

نابرابری‌های عظیم بین درآمد سرانه مردان و زنان تا سال 2040 وجود خواهد داشت که آن هم ناشی از نرخ پایین ثبت‌نام نیروی کار در میان زنان، به‌ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) است. با این حال، انتظار می‌رود که دولت‌ها به اجرای اصلاحات تنوع اقتصادی ادامه دهند و فرصت‌ها برای توانمندسازی زنان را افزایش دهند.همچنین انتظار می‌رود که بخش مصرف‌کننده بالای 60 سال بیشترین رشد متوسط درآمد ناخالص را در طول دوره پیش‌بینی‌شده، مطابق با روند جهانی به سمت پیری ثروت، ثبت کند.


ثروت انباشته و بهبود حمایت اجتماعی یکی از محرک‌های اصلی رشد درآمد است. قرار است تعداد مصرف‌کنندگان نقره تا سال 2040 به سرعت افزایش یابد و از تقاضا برای محصولات و خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین فعالیت‌های اوقات فراغت متناسب با سالمندان حمایت کند.حال به این موضوع می‌پردازیم که حداقل و میانگین دستمزد ماهانه کشورهای اطراف ایران چقدر است؟

قطر
بر اساس آمار منتشر شده توسط وب سایت آمار پایگاه داده آنلاین Numbeo، قطر در صدر فهرست میانگین دستمزد کشورهای عربی و در رتبه ششم جهان قرار گرفته است.میانگین دستمزد در کشور قطر 16000 ریال قطر (4400 دلار) و حداقل دستمزد در این کشور 1800 ریال قطر (495 دلار) است.

امارات متحده عربی
با توجه به داده‌ها و اطلاعات، امارات متحده عربی، کشوری که حداقلی از دستمزد ندارد در رتبه دوم کشورهای جهان عرب قرار دارد.میانگین دستمزد در این کشور 13000 درهم امارات (3530 دلار) اعلام شده است.

عربستان سعودی
عربستان در ایجاد شغل در خاورمیانه پیشتاز بوده است. با وجود شرکت آرامکو که در صنایع نفت و پتروشیمی فعالیت می‌کند و یکی از سودآورترین شرکت‌های دنیاست، اتباع عربستان سعودی از دستمزدهای قابل توجهی بهره می‌برند.میانگین دستمزد در عربستان 10238 ریال سعودی (2730 دلار) و حداقل حقوق برای بخش عمومی 4000 ریال سعودی (1065 دلار) است.

کویت
کشور کویت به دلیل بهره‌وری از باارزش‌ترین ارز دنیا و بازار کارآمد در بین کشورهای حوزه خلیج فارس توانسته رفاه عمومی نسبتا مناسبی برقرار کند.میانگین دستمزد در این کشور 1000 دینار کویت (3265 دلار) و حداقل دستمزد بین 60 تا 75 دینار کویت (195 تا 245 دلار) است.

ترکیه
تنها کشور غیر عرب در این گزارش در سال جاری با انواع و اقسام مشکلات اقتصادی و مالی دست و پنجه نرم کرده‌ است. کاهش ارزش لیر باعث شده سطح رفاه مردم ترکیه مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند.
میانگین دستمزد در ترکیه 23000 لیر ترکیه (1160 دلار) و حداقل دستمزد 10000 لیر ترکیه (505 دلار) است.
برچسب ها: خاورمیانه دستمزد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها