به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۴:۴۹
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۲ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب : ۴۳۹۷۶
صالح: علت کناره‌گیری‌ام را از کی‌روش بپرسید

علت کناره‌گیری مجيد صالح از تیم ملی

گروه ورزشي: مجید صالح دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش كناره‌گیری رسمی خود را از تیم ملی اعلام کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که او و کارلوس کی‌روش در آخرین روز اردوی اتریش درباره ادامه همکاری در تیم ملی قرار گذاشتند قبل از اردوی بعدی تصمیم بگیرند.
علت کناره‌گیری مجيد صالح از تیم ملی
زمانی که تیم ملی از اردوی اتریش به ایران بازگشت، رفتار عجیب مجید صالح و بی پاسخ گذاشتن سوالات خبرنگاران در فرودگاه امام (ره) این شائبه را به وجود آورد که او از کادر فنی تیم ملی کنار گذاشته رفته است. این شائبه زمانی به واقعیت نزدیک تر شد که کارلوس کی‌روش در واکنش به این مسئله لبخندی کنایه آمیزی زد و گفت: «اجازه دهید در این باره صحبت نکنم.» اما ماجرا از چه قرار است؟ ظاهرا تیم ملی در اتریش سه دیدار تدارکاتی را برابر بلاروس، مونتنگرو و آنگولا برگزار کرد. در جریان برگزاری یکی از این بازی ها کارلوس کروش به خاطر شلوغی نیمکت تیم ملی از مجید صالح درخواست می کند که به روی سکوها برود و از آنجا مسابقه را زیر نظر بگیرد. همین مسئله باعث دلخوری صالح می شود و ...

صالح می‌گوید: در شرایط فعلی هیچ صحبتی ندارم. در این باره آقای کی‌روش توضیح خواهند داد. وظیفه ما هم فقط حمایت از تیم ملی است. جالب اینجاست که مجید صالح سه سال پیش هم از سوی عباس ترابیان برای حضور در کادر فنی تیم ملی به کارلوس کی‌روش معرفی شد اما در نهایت این امید نمازی بود که به عنوان دستیار انتخاب شد. اما این بار از همان ابتدا صالح با نظر خود کی‌روش برای کادر فنی تیم ملی برگزیده شد اما نتوانست با این مربی پرتغالی کنار بیاید و خیلی زود با یکدیگر اختلاف پیدا کردند. اختلافی که ممکن است بعد از جام جهانی در مورد آن شفاف‌سازی بیشتری صورت بگیرد.

کارلوس کی‌روش بعد از جدایی امید نمازی حرف‌های تندی علیه وی به زبان آورده بود و اگر امشب درباره صالح صحبت کند شاید باز هم از همان قسم حرف‌ها استفاده کند. حالا تیم ملی فوتبال ایران با سرمربیگری کارلوس کی‌روش کادر چندان شلوغی ندارد. کی‌روش، دآ کروز، دن گاسپار، میکو و مارکار آقاجانیان فعلا عضو کادر تیم ملی هستند و مهرداد خانبان هم کار آنالیز تمرینات را بر عهده دارد که در حال حاضر با جدایی مجید صالح، دستیار اولی او به دآ کروز می‌رسد.

جدایی مجید صالح این‌گونه قطعی شد که کارلوس کی‌روش تعارف را کنار گذاشت و نظرش را مستقیم به دستیار سابق قلعه‌نویی در استقلال گفت. او به صالح گفت: «مارکار آقاجانیان روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند و تو باید به عنوان آنالیزور روی سکوها باشی.» کی‌روش حتی به صالح می‌گوید او مامور آنالیز آرژانتین است و در زمان بازی ایران-نیجریه باید برای آنالیز آرژانتین به تماشای بازی دیگر برود.

صالح در تمرینات هم چندان به بازی گرفته نشده تا او در نهایت به این نتیجه برسد که باید از کادر فنی تیم ملی کنار بکشد. برای صالح که سابقه سرمربیگری در لیگ برتر را هم در کارنامه دارد خیلی سخت بوده که ببیند در تیم ملی مارکار آقاجانیان درجه بالاتری از وی دارد. حتی گفته می‌شود صالح می‌خواسته از اردوی اتریش به ایران برگردد. به هر حال این مربی سابق تیم سایپا و استقلال در حضور کوتاه‌مدتش در تیم ملی دستاورد چندانی به دست نیاورد.

ایران 88
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۲ ۱۹:۱۰
هی روز به روز امیدوار تر میشیم به تیم ملی
هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد... (232624)
احمد
Australia
۱۳۹۳/۰۳/۱۲ ۲۰:۱۷
واقع بین باشیم ایران 3 باری 3 شکست. مشکل کیروش نیست مشکل مسولان فدراسیون هستن که کلا تعطیلن (232648)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۲ ۲۰:۲۷
خدا کنه هرچه زودتر دوره آقای کیروش تموم بشه. (232653)
گوگول
United States
۱۳۹۳/۰۳/۱۳ ۰۰:۰۵
مسئله که کیروش نیست مسئله فوتبال ناپاکی است که چند ساله درگیرشیم!
آره عزیز دل برادر (232717)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۳ ۰۷:۴۸
حسن جان چه فایده ای دارد برادر میریم اونجا زنگ تفریح میشیم برمیگردیم (232759)
حميدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۳ ۰۲:۱۲
مسخره بازي .!!! خجالت نميكشن،!! بابا داستان ملي ،!! كيروش كيه ،!؟ مردحسابي تو بايد دلت بحال تيم مملكتت بسوزه ، فردا كيروش ميره خونه شون ،!! دقيقه ٩٠ قهرو قهر بازي،!! فردا ميرن يه بازي ميكنند تو دنيا مسخره عالم ميشيم ،!! به خدا كلنگي ترين مملكت و مردم را ما داريم ،!! تو همه چيز خاله زنك بازي،!!!!!! (232740)
ايرانى
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۳/۱۳ ۰۶:۴۷
اتفاقا تمام مسىٌله خود كيروشه كه ايرانهارو أصلا آدم حساب نميكنه وبه بزرگ بازيكنان و مربيان بزرگ كشور ما توهين ميكنه و كوچيكشون ميكنه در برابر ديد هم وطنان شان (232746)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۳ ۰۷:۴۷
متاسفم برای خودم و سرزمینم که نمیتوانیم دیگر به یک مربی وطنی اعتماد کنیم بخاطر منفعت پرستی عده ای دلال و باند و باند بازی و رابطه بازی ها .اینهمه مربی خوب وطنی داریم باید برویم دست به دامن این اجنبی ها بشویم اخرش مربی ما رو بفرستن روی سکو .روزهاست که دیگر اتحاد و همدل نیستیم .بخاطر پول و میز حاضر نیستیم به پیشرفت سرزمینمون فک کنیم.یادم هست در یک جام جهانی تیم ملی سوئد دو سرمربی داشت .نمیدانم تا کی ما باید از درون و از خیانت هموطنهامون ضربه بخوریم (232758)