به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۴۴۳۱۴
تنهایی پرهیاهوی احمدی‌نژاد در مشهد

كسي در مشهد برای احمدی‌نژاد گل نیاورد

گروه سیاسی- رسانه ها: علیرغم تبلیغات گسترده دوستان رئیس جمهور اسبق برای سخنرانی احمدی نژاد در مشهد این سخنرانی بدون هیچ گونه حاشیه ای و در جمعی محدود برگزار شد، همین مساله باعث شد که رسانه ها به این موضوع پرداخته و گزارشهایی در این خصوص به رشته تحریر درآورند. روزنامه شرق هم گزارش جالبی از این سفر منتشر کرده است. در این گزارش آمده است:
كسي در مشهد برای احمدی‌نژاد گل نیاورد
هیچ‌کس برای احمدی‌نژاد گل نیاورد. جمعیتی هم برای استقبال به فرودگاه شهیدهاشمی‌نژاد مشهد نیامد تا راه را بر خودرو405 مشکی که رییس دولت نهم و دهم روی صندلی عقب آن نشسته، سد کند. خودرو روان‌تر از همیشه راهش را می‌گیرد و می‌رود و «محمود احمدی‌نژاد» هم، جز انعکاس چهره خودش در شیشه پنجره خودرو و چند خبرنگار و عکاس و چندتنی که به‌نظر می‌رسد از عوامل برگزار‌کننده مراسم سخنرانی او هستند، چیزی و کسی را نمی‌بیند. دور او خالی‌تر از همیشه است.

استقبال‌کنندگان اندک، استقبال سرد
«سخنرانی دکتر محمود احمدی‌نژاد در مشهد، سه‌شنبه 14خرداد ساعت21 مسجد حجت‌ابن‏الحسن(عج)، عبادی54» این پیامک تنها تبلیغ برای آوردن مردم پای نخستین سخنرانی محمود احمدی‌نژاد پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش نبود؛ از دو، سه روز پیش بنرهایی در نقاط مختلف شهر نصب شدند که خبر آمدن او را می‌دادند، چند خبرگزاری‌ و سایت‌ خبری هم این خبر را روی خروجی خود گذاشتند. شبکه‌های اجتماعی هم طبق معمول فعال بودند و برخی تلاش‌ها برای راه‌اندازی برنامه استقبال از رییس دولت نهم و دهم در فرودگاه، انجام شد، اما تلاش‌ها موثر واقع نشد و شمار اندک حاضران و فضای سرد استقبال از رییس دولت سابق، توجه هر ناظری را جلب می‌کرد.

شعارهای بی‌پاسخ
برای رسیدن به مسجد حجت‌ابن‌الحسن‌(عج)، جایی که احمدی‌نژاد برای نخستین سخنرانی خود، پس از حدود 10ماه سکوت، انتخاب کرده است، باید از کوچه‌های باریک و تاریک محله‌‌ای قدیمی با بافت فرسوده و از کنار خانه‌های قوطی‌کبریتی بگذریم. گذشتن از این کوچه‌ها و پیداکردن مسجد آسان‌تر از واردشدن به آن است، چند جوان ورودی مسجد را بسته‌اند و اجازه ورود به خبرنگاران و عکاسان را نمی‌دهند. برای لحظه‌ای کار به مشاجره لفظی یکی از عکاسان و یکی از افرادی که هیچ نشان شناسایی ندارد، می‌کشد و در نهایت پیش از آمدن احمدی‌نژاد، اجازه ورود داده می‌شود.

مسجد کوچک‌تر از حد انتظار است، مردمی که زانو به زانوی هم نشسته‌اند کمتر از 200نفر به نظر می‌رسند، در کوچه مجاور مسجد، موکت پهن کرده‌اند و عده‌ای هم بیرون مسجد نشسته‌اند که جمعیت آنان نیز بیش از 400، 500 نفر به نظر نمی‌رسد. مجری برنامه اشعاری را با حرارت و به شکل حماسی می‌خواند. خبر رسیدن مدعوین به مسجد می‌رسد، مجری از حاضران می‌خواهد از جای خود بلند نشوند. «الهام» اولین نفری است که وارد می‌شود، پس از آن احمدی‌نژاد و پس از او کلهر.

آن مرد با کاپشن بهاری آمد
جز چندین نفر دم در، کسی بلند نمی‌شود، مجری، شعار خوش‌آمد گویی، سرمی‌دهد و بازتاب آن را از حاضران می‌خواهد، یکی در میان؛ صدایی از مردم بلند می‌شود، اما یک‌دست نیست، بیشتر صدای همهمه است که به گوش می‌رسد. احمدی‌نژاد با کاپشن کرم رنگ بهاری و آن لبخند همیشگی‌اش از دری کوچک وارد می‌شود. کسی از میان جمعیت بلند می‌شود، صدایش، خیلی رساتر از دیگر صداهاست: «دسته‌گل محمدی، به شهر ما خوش آمدی» اما همصدایی نمی‌یابد، دوباره صدایش را بلند می‌کند؛ «دسته‌گل محمدی، به شهر ما خوش‌آمدی»، اما بازهم کسی همراهی‌اش نمی‌کند، می‌نشیند سرجایش. چند باری هم شعار «احمدی، احمدی حمایتت می‌کنیم» در فضای مسجد می‌پیچد که عده‌ای معدود آن را سر می‌دهند.

بنای صحبت ندارم
رییس سابق دولت پشت تریبون می‌رود و با نخستین جمله‌اش آب پاکی را روی دست آنانی می‌ریزد که منتظرند به اتهام‌هایی که به او وارد شده، پاسخ دهد: «بنای صحبت ندارم، هدف عرض ارادت بود و بیان چند جمله درباره امام‌راحل(ره).» احمدی‌نژاد نه از «دک» کردن یا نکردن مشایی سخنی به میان می‌آورد، نه از اتهام 26خودرویی که یارانش به نهاد ریاست‌جمهوری برنگردانده‌اند، نه از سه هزار دانشجویی که گفته می‌شود بی‌ضابطه بورسیه گرفته‌اند و نه هیچ کدام از اتهام‌ها و نقدهای فسادهای کلان مالی که به دولت «پاک‌ترین مردان تاریخ» زده شده است. او حتی در پاسخ به درخواست یکی از حاضران برای سوال‌پرسیدن، می‌گوید: «سوال نداریم، انشاءالله دفعات بعد.»

دانشجوی میز اول
پس از پایان سخنرانی احمدی‌نژاد، غلامحسین الهام، پشت تریبون می‌آید و خود را دانشجوی میز اول کلاس استادش، احمدی‌نژاد معرفی می‌کند و می‌گوید برای درس‌ پس‌دادن از محضر استاد کسب اجازه کرده است. شروع می‌کند به خواندن متنی از روی کاغذ، ‌حدود یک سوم حاضران که گویا حوصله‌شان سررفته، مسجد را ترک می‌کنند.

سخنرانی دست‌گرمی
برنامه تمام می‌شود، حدود 20، 30 نفر به سمت احمدی‌نژاد هجوم می‌برند، بعضی‌ها می‌خواهند نامه‌ای به دست او بدهند و بعضی دوست‌ دارند همینطوری به او دست بزنند یا با او دست بدهند. پیرمردی که در یک دستش کفش‌هایش را نگاه داشته و در دست دیگرش پاکت نامه‌ای، خود را تا جایی که می‌تواند نزدیک می‌کند و نامه را به یکی از محافظ‌ها می‌دهد و بی‌آنکه چیزی بگوید سرش را پایین می‌اندازد و برمی‌گردد. بیرون از مسجد هنوز تعدادی ایستاده‌اند، بعضی‌ها نامه دارند و بعضی‌ها تنها حس کنجکاوی نگاهشان داشته است. عده‌ای هم با هم بحث می‌کنند و تحلیل می‌دهند.

علی، یکی از این افراد است، می‌گوید: «انتظار نداشتیم الان صحبتی بکنه، سخنرانی اول دست‌گرمیه، یواش‌یواش وارد میدون میشه.» در ظروف یک‌بار مصرف، از حاضران پذیرایی می‌کنند. خروجی کمی خلوت می‌شود، رییس دولت سابق و هیات کوچک همراهش از مسجد بیرون می‌آیند، احمدی‌نژاد به ابراز احساسات چند نفری که باقی مانده‌اند، پاسخ می‌دهد. سوار 405 مشکی می‌شود، ماشین از جا کنده می‌شود، شتاب می‌گیرد و به سمت انتهای کوچه می‌رود و خودرو از نظر محو می‌شود.

مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۰۹:۵۴
رووووووووووووووووو نيست كه!
يعني واقعاً مسئولين قضايي نبايد تير و طايفه چپاول گران دولت كريمه!!! را به دادگاه بكشانند؟؟؟؟؟ (234044)
علی چالچوقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۱:۵۷
چاکرتیم مهسا خوب گفتی (234079)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۰:۴۴
فعلا مواظب تیر و طایفه روحانی باشیم. صداشون بعدا" در میاد.
نه مهسا !! (234289)
سید محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۲:۲۲
خواهشا اینقدر دروغ نگویید . من فیلم هجوم مردم به سمت دکتر احمدی نژاد برای عرض ارادت در حرم رضوی را دیدم . مردم هر چقدر که شما سعی کنید درباره دولت دکتر احمدی نژاد پرونده سازی و سیاه نمایی کنید توجهی نمی کنند انشالله انتخابات 96 ضربه ای کوبنده بر سرتان فرو می اید (234090)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۹:۵۵
دلم می خوهاد اجازه حضور آقای خاتمی را بدهند تا متوجه شوید که استقبال خودجوش مردمی چیست!بدون نیاز به هیچ گونه تبلیغ و بنر وپیامکی! جرات دارید دوباره امتحان کنید میزان محبوبیت ایشان را. (234268)
!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۰:۰۲
پس فیلمت رو بزار ما هم ببینیم بخیل نباش (234270)
نظام الدین
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۰۹:۵۸
این "صاحب هاله نور" میشه رئیس جمهور سابق!

سید خندان ، "رئیس جمهور اسبق" هستش ...

دقت کن بهار! (234047)
چالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۰:۰۱
مهره سوخته سیاست.... (234049)
امان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۲:۴۷
مهره سوخته سیاست نه بلکه برگ تاریک تاریخ ایران، ....... (234100)
مرند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۰:۰۶
جون ديكه هاله نور نداره !!!! در مورد هولوكاست هم هر جي بكه مشتري نداره!!! مرد هميشه تنهاي بهاري!!!! زنده باد بهار فصل دلتنكي!!!!بهار بهاره فصل بهاره اما براي من دور؟؟؟؟؟؟ (234051)
ازیلا
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۳:۰۴
سکوت او خود نشان از بزرگواری اوست گذر زمان واقعیت ها رو روشن میکنه (234110)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۰:۱۱
جون هركي دوست داري بي خيال برگشتن شو (234052)
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۰:۴۱
ای بابا اینها دیگه چه کسانی هستند؟ (234056)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۰:۴۷
به کوری چشم دشمنان احمدی نژاد خودش گُلِ. (234057)
دستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۱:۱۴
عجب داستانیه این روزگار (234070)
د.ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۱:۳۹
سیاست پدر و مادر ندارد و بیرحم است (234076)
kaveh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۱:۵۳
دیگه نمیتونه آدم جمع کنه بیان استقبال (234078)
خزانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۴:۵۱
آخه دیگه خزانه مملکت دستش نیست که به توپ ببنده . . . (234164)
رضا راد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۲:۰۱
سلام امیر کبیر هم در زمان خودش مورد بی مهری واقع شد محمود که جای خود دارد ولی بدانید و اگاه باشید که خدمات احمدی نزاد سالها طول خواهد کشید تا فارغ از هیجانات سیاسی جلوه گر شود. اگر قراره تراوزی قضاوت ایجاد کنیم بایستی منفی و مثبت همزمان وزن شود خدمات مثبت ایشان خیلی خیلی بیشتر از مواردی که شاید منفی و اشتباه باشد . انصاف در داوری میبایست نهادینه شود هر چند موافق عملکردی نباشیم متاسفانه در ایران اینطور نیست نان به نرخ روز خوردن را هنر قلمداد میکنند. (234082)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۹:۱۵
بهرحال خیلی ها در دوره ایشون از خاک به افلاک رسیدن خب باید هم صبر کرد نتیجه خدمات ارزنده "ارز+نده" این آقا رو سالها بعد دید توی این یه مساله با شما موافقم !!!!!! (234249)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۲:۰۶
دکـــــــتر محمود احمدی نژاد یک تحصیل کرده با هوش و مسلمان است و برای مزدوران ارزش قائل نیست. (234083)
منگول بی سواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۷:۵۸
چرا این آقای دکتر!با این همه سواد بعد ریاست جمهوری از جلو در دانشگاهی که هیئت علمی اونجاست رد هم نمیشه چه خواسته که بره درس بده!!! (234224)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۲:۱۵
یکی از دلایل ناشاد بودن مردم ایران مشخص شد (234085)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۲:۱۹
حتمابرنامه ریزی نشد یاتبلیقات کم بود یا مردم درمسافرات بودن 500 نفر کم نیست دکتر احمدی نژاد مرد پرکار وشجاع خداوند حافظ ونگهدار اوباشد (234087)
مهرناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۳:۰۴
بس کنید دیگه بابا شماها هم ...شو در آوردید.خجالت بکشید دیگه. یا انقدر کله اتون تو برفه که کورید و نمیبینید یا نفعی بهتون میرسه که دست از این توهمات و سینه چاکیهای نامربوط برنمیدارید. آقای محترم بیدار شو دوران پادشاهی جیگر طلاتون با اون لبخند ملیحش و رفتارهای چاله میدانیش تمام شده. شجاعت در کجای وجود ایشون دیدید؟ در بگم بگم هاشون؟؟؟؟ در ایجاد تشدید تحریمات؟؟؟ آره خوب اینهمه غارت و چپاول کار یه شب دو شب نیست بندگان خدا خیلی زحمت کشیدن!!!! (234111)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۳:۱۷
پرکاریشو که همه دیدن شجاعتشم همه دیدن!!از پرکاری احمدی نژاد من الان سیرم هرچی دلم بخواد می تونم بخرم بابا تورم کجا بوده همه چی آرومه من چقد خوشحالم خدا نگهدار بنده خدا باشه اگه این همه کار نکرده بود اگه شجاع نبود من الان.....متاسفم برای امثال شما ها (234119)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۴:۱۰
جمعيت چند ميليوني مشهد در مسافرت بودند ؟؟؟!!! ززرشك ! (234147)
!!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۰:۱۰
تازه خود مشهد بیشترین مسافر رو پذیرا هست!!!!!!! (234275)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۴:۳۵
کاش تدبیر و فکر داشت،سخت تشنه ی قدرت بود. آنقدر یکه تاز میدان شد که همه حتی رهبری را از دست خودش ناراحت کرد.. (234158)
احلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۴:۳۶
اقای محمد حتما تو دولت احمدی نژاد خوب خوردی که همچین نظری داری (234160)
جوانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۵:۰۴
فردی که محبوب باشد نیاز به برنامه ریزی و تبلیغات ندارد! حتما منظورتان همان برنامه ریزی های سال 88 است که فوری جمعیت حامی براشون جمع می کردند!!!!! حالا کجان اون سینه چاکان 63 درصدی؟ (234170)
مهران تالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۲:۲۸
مگه میخاست حرف خاصی بزنه مثلا بگه 8 سال گذشته چیکار کردم !!! (234091)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۲:۳۲
چقدر سیاه می نویسد و دروغ
قضیه سه هزار دانشجوی بورسیه که وزارت علوم روحانی اعلام کرد 1800 نفر بوده
یا خودتونو به خواب زدید یا ....... (234093)
میر حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۸:۰۰
از نظر شما رقمش کم شده مسیله دیگه حل شد؟ (234226)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۰:۳۴
احمدی نژاد زنده است تا انقلاب زنده است (234282)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۲:۵۸
چند سال ديگه رايي بياره همه ميرن استقبالش (234107)
ریاحی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۳:۰۹
اگر دوباره دوستان جای سوراخ را عوض نکنند مردم هشیار ایران از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شوند. (234115)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۳:۱۴
همین که میتونه بین مردم بگرده بره خداشو شکر کنه ....بیچاره مردم (234118)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۳:۲۳
آیا بااین همه ظلمی که در حق مردم کرد باید به استقبال هم بروند؟ (234124)
سالاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۳:۳۰
او از نظر مردم محو شده است (234130)
فلس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۳:۳۰
احمدی بهترینه (234132)
محمد نظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۳:۴۰
احمدی نژاد مردی است از جنس مردم واین را میشود از همه رفتارهایش دید،از جمله همین سخنرانی وحضورش در مشهد که در یک مسجد در یک محله فقیر نشین با اون شرایط برگزار شده.آیا دیگران چنین روحیه ای دارند؟!!!!!!! (234136)
خادم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۳:۴۳
دور بعد انتخابات معلوم میشه مردم چقدر به احمدی نژاد تمایل داراند... تا حالا هر جا میریم همه میگویند خدا پدر و مادرش بیامرزه ... چقدر آدمها را خانه دار کرده و یارانه را بدون منت و واقعی بین مردم توزیع کرد ولی این آقا با منت تازه مرحله دوم اجرا ولی پول مرحله اول با اگر و اما میرزه تو حساب ملت و ....
هر جا هست خدا نگهدارش باشه .. (234139)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۳:۵۱
انشالله بساط عوام فریبی برای همیشه از این مرز و بوم رخت بر داره . (234141)
مهر
United States
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۴:۱۰
درود بر دکتر احمدی نژاد مرد سخت کوش وپرتلاش. (234146)
حسن
Canada
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۰:۴۸
این دولت جدید هم تا میخواد این گند۸سال گذشته رو درست کنه دوباره اعتماد دنیا رو بدست بیاره ده سال طول میکشه بعدش حتما دوباره یکسری ازانها میاند راس کار. همون آش و همون کاسه. (234291)
swim_seaside@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۴:۱۶
روزی نامه شرق اگر این گزارش را ننویسد چه کسی بنویسد
از روزی نامه شرق که نانش را از غرب می خورد جز این انتظاری نیست (234151)
هستی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۵:۰۷
اگرم از غرب نون بگیرد ( البته به تصور واهی شما!)صد پله شرف دارد به باندي.... که از نون مردم کشور خودشون دزدیده اند! (234171)
ایران
United States
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۴:۱۶
درود بر دکتر احمدی نژاد.واقعا کار کرد برای مردم.مرد زحمت کش ودلسوز (234152)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۰:۱۳
اگر کار کردن اینجوریه که تورم را به بلاترین حد ممکن وذخیره کشور را به پایین ترین حد ممکن ودزدی از بیت المال را به بالترین حد ممکن برسانی پس معنی خیانت چه می شود. (234277)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۴:۳۳
کی توی ایران بعد از 8 سال ریاست جمهوری دوباره رئیس جمهور شد؟ هاشمی ، خاتمی و غیره 8 سال رئیس جمهور بودند و بعد رفتند کنار، حالا احمدی نژاد به چی طمع دارد؟ آمد و سیاستش را دیدیم و حالا دیگر چه می گوید؟ (234156)
اريو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۴:۳۵
اعتماد به نفسش جاي تعجبه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (234159)
dr m.s.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۴:۵۲
اگه مرد عمل و قانون بوده و پاک بوده چرا جواب واضح نمیده و ذهن جامعه رو از این عدم اعتماد خالی نمیکنه.یا جوابی نداره و مشکل ازخودشه یا بگم بگم بگ..... (234165)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۴:۵۵
حیف این ملت که یک اقلیت 5 میلیونی بر ان تعیین تکلیف کند (234166)
یسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۵:۰۱
دکتر برو دکتر (234168)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۵:۰۷
کشور را چندین سال به عقب برد مردم رابیچاره کرد بسه دیگه گول چنین آدمهار ا نخورید (234172)
پیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۵:۳۵
هر چی باشه از جنس مردمه .تو زمان خودش خیلی هارو رسوا کرد که کسی جرات نداشت به حریمشون نزدیک بشه. (234177)
مهراد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۶:۳۷
مگر دولت جدید چی کارکرده به جای وعده وعید با اون کلید معروفش لابد همه چی گردن دولت قبل (234186)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۰:۰۸
اجازه بدهید 8 سال از دولت جدید بگذرد بعد شما طلب حق کنید دوست عزیز همین شما ها بودید که او را با هاله ای از نور می دیدید . (234274)
سعید
Canada
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۰:۳۶
همین قدرکه هرروز برای کشور یک دردسر وندانم کاری ببارنیاوردن و با اعصاب ملت بازی نکردن یک دنیا ارزش داره هنوز یادمون نرفته مشکلاتی که پاکترین دولت تاریخ ببارآورد (234284)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۲:۲۰
اشتباهی مثبت دادم. (234306)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۲:۲۴
حالا دولت قبلی چی کار کرده؟ قیمتها را بالا برده، پول ملی سقوط کرده ، روابط خارجی را به صفر رسانده ، گرانی و تورم را زیاد کرده. خدا به روحانی عمر بدهد که قیمتها را ثابت کرده. زمان احمدی نژآد شب می خوابیدیم صبح می دیدیم گران شده.. (234307)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۰:۰۵
هشت سال اموال مملکت را به چپاولگران سپرد بردند وخوردند خودش هم داره به ما میخندد نباید قوه قضایی اقدامی بکند وبابت بیتالمال بهدر رفته محاکمه شود. (234271)
مهندس کشاورزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۰:۴۱
اون وقت که رئیس جمهور بود چه گلی بسرمردم و کشور زد که الان اگه نماینده مجلس بشه بزنه؟ا ون که مجلسو وقانوناشو که قبول نداشت. (234286)
ع ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۰:۴۲
اقا رضا چطور شما می تئپوانی امیر کبیر با احمدی نزاد مقایسه کنید .حداقل بدانیدر زمامداری امیر کبیر 3000 اختلاس نشود اون هم با شعار عدالت و مهر ورزی .یه مقدار تاریخ مطالعه بفرکماید .اگر از زمان داریوش وکورش کبیرسالی 1000 میلیارد از پول این مملکت برداشته می شود تا حالا 30000 ملیلیارد نمی شود .ولی در دولت عدالت ظرف 6 سال چه ها کرد . (234287)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۲:۲۵
ما تعجب می کنم که در کشوری که در دنیا اسلام حرف اول را می زند چر ا اقای احمدی نز اد را محاکمه نمی کنند با چه روی دارد تبلغ می کند امروز محاکمه معاون اولش بود نباید فردا محاکمه خودش باشد همه چیز را ملت فهمیده به خدا در برا بر حق این ملت مسول هستیم (234309)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۲:۳۵
خدا حفظش کنه. باتمام وجود و ابرویش به جنگ رانت خوارانی رفت که کسی حتی در خفی هم جرات بردن نامشان را نداشتن ولی حیف که نگذاشتن کار را تمام کند به وللاه من به ایشان رای ندادم ولی عاشق جراتش هستم مولایم نگهدارش باشد (234311)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۳:۲۶
تمام اختلاسهای قبل از زمان محمود در کل تاریخ ایران روی هم به اندازه یک مورد اختلاسهای زمان وی نبود و تمام اختلاسهای کل تاریخ ایران میزان شان از صدمه یکی از کاغذ پاره های شورای امنیت که در زمان محمود به ایران صدمه زدند کمتر بود (234327)
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۳:۳۳
یکی نگفت ایول مشهدی ها (234331)