به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۷ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۴۴۳۷۱۱

ادعای شاخ‌دار  درباره افزایش حقوق حداقل‌بگیران!

ادعای شاخ‌دار  درباره افزایش حقوق حداقل‌بگیران!
گروه جامعه: علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، می‌گوید «اولین دولتی که افزایش حقوق حداقل‌بگیران را بالاتر از تورم تصویب کرد، دولت سیزدهم بود.»
روشن نیست منظور سخنگوی دولت سیزدهم افزایش حقوق کارکنان دولت است یا افزایش حداقل دستمزد کارگران، اما هر کدام را در نظر بگیریم باز هم هیچ کدام از اجزای صحبت او با واقعیت جور در نمی‌آید.
اول، اگرچه در نخستین سال فعالیت دولت رئیسی (۱۴۰۱) افزایش حقوق کارگران بیش از تورم بود، اما در سال بعد (۱۴۰۲) نسبت افزایش حداقل دستمزد کارگران و حقوق کارکنان دولت به حدود نصف نرخ تورم رسمی کاهش یافت.
دوم، افزایش حداقل حقوق کارگران و کارمندان در گذشته بی‌سابقه نیست. در ۴۵ سال گذشته در ۲۵ سال میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران بیشتر از نرخ تورمی است که بانک مرکزی محاسبه و اعلام کرده است.
سوم، بررسی میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در قوانین بودجه‌ سنواتی در دوره زمانی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۲ بیانگر آن است که در سه سال متوالی طی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ در دولت حسن روحانی، افزایش حقوق کارکنان دولت بیشتر از نرخ تورم‌های رسمی است.
با این اوصاف سایت فکت‌نامه به دلیل تعدد اطلاعات نادرست به این ادعا که «اولین دولتی که افزایش حقوق حداقل‌بگیران را بالاتر از تورم تصویب کرد، دولت سیزدهم است» نشان شاخ‌دار می‌دهد. 
برچسب ها: افزایش حقوق

داود
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۹/۱۷ ۲۱:۱۲
همون سالی ک دولت حقوق کارگران را 57 درصد تعیین کرد حقوق کارمندان فقط 10 درصد افزایش پیدا کرد ، در دولت ریسی حقوق کارمندان کمتر از نصف تورم افزایش پیدا کرد (438748)
۱۴۰۲/۰۹/۱۷ ۲۲:۵۹
اولین دولتی که خیانت به کارگران کرد دولت بی سواد ریسی است دلار شد 52هزارتومان دوبرابر در دولت ریسی حقوق کارگران 25درصدافزایش یافت یک هشتم افزایش دروغ گویی حتی دارد (438749)
آلیس در ...
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۹/۱۸ ۰۹:۴۹
حرفهای سخنگوی دولت آدم رو یاد رفتار داروغه ناتینگهام در فیلم رابینهود میندازه، اونجائیکه می خواست به یک فقیر نابینا کمک کنه، یک سکه کم ارزش رو محکم میزنه کف کاسه ای که دست فقیر بوده و ... بعدش تمام پولهاش رو که بقیه کمک کرده بودند از چنگش در میاره. (438752)
۱۴۰۲/۰۹/۱۸ ۱۰:۲۹
دروغگویی یکی از صفات بارز تریبون دارهاست (438753)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها