به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۸:۲۲
 
۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۴۴۳۸۲
به هر حال نامزد افراطيون شخص ديگري بود

زيباكلام: نبايد به جماعت دلواپس محل گذاشت

گروه سياسي: يك استاد دانشگاه معتقد است كه برخی رسانه‌های منتقد؛ کارکرد رسانه‌ای خود را از دست داده‌ و به‌طور کامل درحال حرکت جناحی، سیاسی‌کاری و عقده‌گشایی حزبی هستند.
زيباكلام: نبايد به جماعت دلواپس محل گذاشت
دكتر صادق زیباکلام در گفتگو با ایلنا؛ با بیان این نکته تصریح کرد: اینکه روزنامه‌ای خاص مرتب به دولت حمله می‌کند، طبیعی است؛ مگر این روزنامه و رسانه‌های همسوی آن؛ قرار است به دولت حمله نکنند، مگر قرار است به آقای هاشمی حمله نکنند. به نظر من چنین کارهایی کاملا بدیهی و طبیعی است و اگر غیر از این می‌بود؛ باید شگفت‌زده می‌شدید.

این استاد دانشگاه تهران درخصوص خبرسازی‌های اخیر برخی مطبوعات و متعاقب آن بخش‌های خبری رسانه‌ی ملی علیه بخش‌های مختلف وزارت ارشاد ازجمله مطبوعات، کتاب، سینما و حتی بحث عفاف و حجاب، تاکید کرد: بدیهی است که این رسانه‌ها مخالف آزادی مطبوعات‌اند. آنها مخالف هرگونه دگراندیشی‌اند و مخالف طرح هر نوع فکر و اندیشه‌ای که مغایر با فکر و اندیشه‌شان باشد. خواه در عرصه داخلی باشد یا در عرصه خارجی.

وی با اشاره به جنجال‌سازی‌های اخیر این دست رسانه‌ها درباره دریافت مجوز برای نشریات ایران فردا و زنان امروز؛ یادآور شد: جنجال‌سازی بیهوده‌ای که بر سر مجوز این دو نشریه به راه افتاد؛ از اساس غلط بود و ارتباطی هم به وزارت ارشاد نداشت. این حمله مصداق حمله با چشمان بسته است. اگر این دو نشریه هم وجود نداشتند، باز این دست رسانه‌ها به بهانه‌ی دیگری به هیئت نظارت بر مطبوعات، وزارت ارشاد و نهایتا دولت حمله می‌کردند. اگر بهانه‌ی دیگری هم درکار نبود، بهانه‌ی دیگری می‌تراشیدند تا از حرکت خود باز نایستند.

زیباکلام اضافه کرد: به هر حال نامزد مورد علاقه و حمایت این روزنامه‌ها، فرد دیگری بود و هرکس دیگری غیر از ایشان رای اگر می‌آورد، باب پسند و میل آنها نخواهد بود و آنها مرتبا به او حمله خواهند کرد، و اینکه در این میان انتخاب مردم چیست؛ یا در دیگر موارد؛ حق و باطل چیست، حقیقت و مجاز چیست هم برایشان بحث‌های ثانویه است.

وی درعین حال تاکید کرد: اینگونه نیست که رسانه‌هایی از این دست که تنها از همین مجاری، کسب خبر می‌کنند، اهل یک نوع خرد و منطق باشند، اهل یک نوع تجزیه و تحلیل باشند. آنها به هر کاری که آقای روحانی انجام دهد، حمله خواهند کرد و توجهی ندارد که مثلا رفع توقیف نشریه‌ی مذکور در دولت قبل صادر شده و ارتباطی به ارشاد دولت روحانی ندارد.

وی با اشاره به رفتارهای غلط این گروه از رسانه‌های به ظاهر منتقد گفت: دیدیم که سر قضایای ژنو و مذاکرات هسته‌ای چه رفتاری داشتند، سر یارانه‌ها چه رفتاری داشتند. اساسا هر موضوعی که از طرف دولت آقای روحانی مطرح شود با حمله آنها روبرو خواهد شد؛ بطوریکه اگر دولت آفای روحانی بگوید ماست سفید است، مطمئن باشید این روزنامه‌ها و رسانه‌های زنجیره‌ای به ظاهر اصولگرا حمله می‌کنند و می‌گویند؛ این یک توطئه است.

زیباکلام برای برخورد دولت با این رسانه‌ها پیشنهاد کرد: خیلی نباید برآشفته شد و خیلی نباید کلام‌شان را از در منطق بررسی کرد. بهترین کاری که دولت آقای روحانی و وزارت ارشاد می‌کنند؛ این است که خیلی به این جماعت دلواپس محلی نباید بگذارند و قبول کنند که این گروه اینجور مخالفت‌ها را به شکل ذاتی باید داشته باشند. وی با اشاره به بی‌اعتنایی مردم و نخبگان به اینگونه روزنامه‌ها و رسانه‌ها خاطرنشان کرد: این رفتار غیرحرفه‌ای و مغرضانه، عاملی برای کم شدن مخاطب و از دست دادن ارزش‌های رسانه‌ای این جماعت شده است.

آرمين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۶:۲۰
کاملا موافقم، کلا بايد دلواپسيون دل نگران رو ناديده گرفت (234182)
ساناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۳:۴۳
یکی از دلواپسان تشریف بردن برزیل که مراقب فوتبالیستا باشن از راه بهشت خارج نشن آخه دلواپسی تا چه حد!!!!!!!!!!!!!! (234337)
امید خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۶:۲۰
مثلا همین روزنامه کیهان اگر از ادارات و سازمانها و نهادهایی که به اجبار توزیع می شود بگذریم فکر میکنید تیراژ آن به 2000 می رسد>؟
خیلی بعید است. ولی همین روزنامه آبشخور و محل ارتزاق فکری افراطیون در دستگاه های مختلف است . (234183)
بختیاری نیوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۶:۲۳
درست است نبایدبه این جماعت محل گداشت.
http://bakhtiyarinews.ir
بهارجان آدرس سایتم رو هم منتشرکن! (234184)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۶:۴۰
جالب تر اینکه سخنرانان نماز جمعه کاملا تحت تاثیر این گروه ها حرف می زنند بنظر میرسد دیکته می شوند !!! (234187)
دکتر زیباکلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۶:۴۵
به صورت ملیح و غیر مستقیم استاد فرمودند جواب ابلهان خاموشی است :) (234188)
حاجی زاده میمندی/جامعه شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۷:۰۰
اگر افراد و رسانه های سیاست زده یکسره به نفی و تایید یکسویه اقدام کنند جای تعجبی ندارد ولی از اهل علم و تخصص انتظار هست که تحلیل های قوی و نقد دقیق ارایه کنندو در دام شعار زدگی و سطحی گرایی نیفتند. (234195)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۷:۰۲
كسي به اينها محل نميده!!!اينا خودشون دنبال اينن كه يكي بهشون محل بده!!

ما كه يك گوشمون دره يكي دروازه...نباشه كار اعصابمون از تيمارستان هم ميگذره (234197)
مرند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۷:۳۴
والله من فكر ميكنم برا مردم فيلم بازي ميكنند اخه همه جيز رديفي و بشت سر هم مياد و حرفشو راحت و ازاد ميزنه و ميرود. (234217)
مسعود سرباز وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۷:۴۱
زیبا کلام واقعا زیبا کلامی (234220)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۷:۵۸
بندگان خدا این کارها را می کنند که دیده شوند. چون سال های سال جولان می دادند ولی حالا دیگر دستشان رو شده و مورد غضب ملت قرار گرفتند و دچار خود کم بینی شده اند. لطفاً زیاد بهشون سخت نگیرید. (234225)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۸:۴۸
یعنی تا الان دولت با منتقدین خودش از در منطق وارد می شد که حالا میگی نیاز نیست بر آشفته شد و از در منطق وارد شد؟
منتقدان توافق نامه ژنو که کم سواد بودن این آخریش هم که گفت هیچ کس از دین وآخرت چیزی نمیدونه فقط من میدونم (234242)
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۲:۵۳
این آقا همون کسیه که گفت اسرائیل رو به رسمیت میشناسه.
واقعا که استاده. استاد حرفای عجیب و غریب (234315)
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۲:۵۴
اشتباه منفی دادم (234316)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۳:۴۲
تا شما منطق رو چي بدوني؟؟؟؟بعدم كسي كه واقعا بي سواد باشه طعنه اقاي روحاني رو به خودش ميگيره!!!شك دارين كه شما از دين و اخرت هيچي نميدونين!! عجب رويي داريد شما كه در 8سال گذشته كه تمام تريبونها متكلم وحده شما بودخودتان و افكارتان رادر شهر وروستا جار زديد!!!ديديد خريدار نداشت !!سايه اتون كم..بزاريد مردم نفس بكشن...بابا ما بسكه از گرسنگي كيك زرد و از تشنگي اب سنگين خورديم دل ضعفه گرفيتم ميخواهيم همايش بزاريم (234335)
حاااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۱۹:۴۳
حال میکنم با این نظرات زیبا کلام واقعا مرسی likeداره
زنده باد روحانی سبز سبز سبز (234257)
فرزان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۱:۲۷
اگر هر روز ریختند و یک سخنرانی، گردهمایی، گروه موسیقی، و مواردی ازاین دست را بهم زدند، آنوقت چی؟
اگر هر روز در برابر تصمیمات و اقدامات دولت به بهانه های مختلف قد علم کردند و مانع انجام و اجرایش شدند، آنوقت چی؟
اگر ارزش های دینی و اعتقادی را ابزار مطامع سیاسی خود کردند، آنوقت چی؟
.
....
به همین دلایل من معتقدم به استراتژی های دیگر هم باید فکر شود. (234298)
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ۲۱:۳۵
زرشک (234302)