به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۴۴۶۵۴۸

جهان در ۲۰۲۳ جنبه تاریک خود را نشان داد

جهان در ۲۰۲۳ جنبه تاریک خود را نشان داد
گروه بین الملل: رئیس‌جمهور آلمان در پیام خود به مناسبت کریسمس بر لزوم شجاعت و اتحاد در آلمان و سراسر جهان برای مواجهه با چالش‌ها تاکید کرد. او گفت که جهان در ۲۰۲۳ جنبه تاریک خود را نشان داد.
فرانک والتر اشتاین‌مایر،  در سخنرانی سالانه خود به مناسبت کریسمس از مردم آلمان خواست که امید خود را برای صلح از دست ندهند و به عنوان یک جامعه، متحد شوند.
او با بیان اینکه "امسال جهان روی تاریک خود را نشان داد"، ادامه داد: «جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین اکنون وارد دومین زمستان خود شده است و از پاییز، ما با وحشت به جنایات حماس و آنچه بر قربانیان جنگ در خاورمیانه می‌گذرد، نگاه می‌کنیم.»
اشتاین‌مایر تاکید کرد: «همه ما آرزوی جهانی صلح‌آمیزتر را داریم.»رئیس جمهور آلمان ضمن تاکید بر اهمیت حفظ یک دموکراسی قدرتمند در کشورش اظهار داشت که این امر تنها در صورتی می‌تواند اتفاق بیفتد که مردم مشارکت داشته باشند و تلاش کنند تا "اطمینان یابند که آنچه امروز هنوز خوب نیست فردا بهتر خواهد شد."او افزود در سال ۲۰۲۳ میلادی بسیاری از مردم آلمان از بابت "مسائل حل‌نشده‌ای" دچار نگرانی شدند. او در سخنانش به این مسائل اشاره‌ای نکرد.
رئیس جمهور آلمان افزود: «ما فقط زمانی پیشرفت خواهیم کرد که با هم کار کنیم؛ نه اینکه هرکس به دنیای خودش بازگردد.»فرانک والتر اشتاین‌مایر در این سخنرانی از پلیس، آتش‌نشانان، پرسنل نظامی، کارکنان خدمات بهداشتی-درمانی و سایر نهادها قدردانی کرد.رئیس‌جمهور آلمان یادآور شد که سال آینده قانون اساسی این کشور ۷۵ ساله می‌شود و این موضوع باید جشن گرفته شود.
او گفت: «ما می‌توانیم به قانون اساسی آلمان افتخار کنیم؛ چرا که از هر فرد محافظت می‌کند و برای آن ارزش قائل است.»به گفته او، قانون اساسی می‌تواند کشور را در مواقع چالش‌برانگیز هدایت کند و نجات دهد.رئیس‌جمهور آلمان افزود: «بیایید هرچند وقت یک‌بار به خودمان یادآوری کنیم که آلمان کشور خوبی است و کشور خوبی باقی می‌ماند.»
اشتاین‌مایر گفت: «ما می‌توانیم موفق شویم و موفق خواهیم شد اگر تلاش کنیم، در کنار هم باشیم و در کنار هم بمانیم.»

 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها