به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۰:۲۳
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۴۴۹۳۷
مدعیان اسلام مي​خواهند مدنیت را حذف کنند؛

مسجدجامعی: حذف رقبا زمينه​ساز استبداد است

گروه سياسي:​ رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه "باید عقل و اعتدال در امور مورد توجه قرار گیرد"، اظهار کرد: نباید کاری کنیم که صدایی شنیده نشود و رقیب حذف شود، زیرا این اقدام زمینه‌ساز شکل‌گیری استبداد است.
مسجدجامعی: حذف رقبا زمينه​ساز استبداد است
احمد مسجدجامعی صبح امروز در همایش «نقش احزاب در تبیین گفتمان اعتدال» با بیان اینکه "بسیاری از اختلافات در جهان اسلام ناشی از نوع نگرش به مدینةالنبی و مدنیت است"، اظهار کرد: آنچه امروز در قالب حرکات طالبان و داعش می‌بینیم، ناشی از ترقی آنها از مدینه و مدنیت است. وی افزود: مدینه بدون مدنیت به راهی منجر می‌شود که با روح تعالیم اسلام ناسازگار است. تمام جریانات سلفی بر روایتی از مدینه تاکید دارند که در این روایت باید کفار جهاد کرد و حتی مسلمانان می‌توانند در زمره کفار باشند. در واقع در این دیدگاه واژه کافر قابل تفسیر است.

وزیر ارشاد دولت اصلاحات اضافه کرد: با این وجود در نگرش مدنی نسبت به اسلام آنچه در جامعه مهدوی تحقق پیدا می‌کند، صورت دیگری دارد. در این جامعه عقل و اخلاق به اوج می‌رسد. ریشه جامعه مهدوی بر اساس مدنیتی است که اساس آن در حرکت پیامبر به شهر یثرب و تغییر نام این شهر به مدینه شکل گرفت هنگامی که حضرت وارد مدینه می‌شود مناسبات به گونه‌ای تعریف می‌شود که حتی یهودیان نیز دارای حق و حقوق می‌شوند و قانون مبنای تعامل می‌شود. مسجدجامعی با اشاره به اینکه "در پیمان مدینه شاهدیم که تک تک قبایل حضور دارند و هویت‌های متکثر به رسمیت شمرده می‌شوند"، گفت: در این قرارداد اگر یهودیان مورد تهاجم قرار می‌گرفتند، مسلمانان باید از آنها دفاع می‌کردند اما متأسفانه برخی مدعیان اسلام سعی می‌کنند مدنیت را از جامعه مدینه حذف کنند، به گونه‌ای که در آثار سیدقطب که پیشوای جریان سلفی است، وضع موجود نفی می‌شود اما هیچگاه به جنبه‌های ایجابی پرداخته نمی‌شود. از دل مدینه بدون مدنیت، داعش خارج می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه "در قانون شوراها به دو آیه قرآن استناد شده است"، افزود: در قانون اساسی بر مسأله حکومت محلی تاکید شده اما نسبت حکومت محلی و حکومت ملی مغفول مانده است که احزاب می‌توانند این نسبت را روشن کنند. در این زمینه مرحوم طالقانی‌، شهید بهشتی و سیدمحمد خاتمی تلاش زیادی کرده‌اند اما هنوز راه زیادی مانده تا شوراها جایگاه واقعی خود را پیدا کنند. رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه "در شورای شهر تنوع سلایق به رسمیت شمرده شده است"، خاطرنشان کرد: در ابتدای این دوره تصور می‌شد به دلیل وجود سلایق مختلف، شورای شهر منحل می‌شود ولی به این دلیل که فرصت برای اظهارنظر همه سلایق فراهم شد، این اتفاق رخ نداد. مسجدجامعی در پایان اظهار کرد: شورای شهر هم‌اکنون رابطه خوبی با دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه دارد و من از دولت تشکر می‌کنم که برای اولین‌بار یک کمیسیون ویژه برای کلان‌شهرها اختصاص داد.
مرجع : ايسنا

دكتر نيك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۲:۴۷
بايد به رقيب احترام گذاشت ، وقتي چيزي را براي خود نمي پسنديم ، براي ديگران هم نپسنديم ، وجود رقابت سالم موجبات پيشرفت است . (235306)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ۰۵:۵۱
اشما درست میفرمایید ولی درحال حاضر رقیب که دراقلیت داره به حذف ادامه میده چون بیشتر پستهای کلیدی دراختیار منتقدین دولت نمونه اش عدم تامین امنیت همایش های حامیان دولت ولغو ان ..وتامین امنیت دلواپس هاکه مخالف دولت بنظر جناب عالی استاندار وفرمانداری که اینچنین تخلفی میکنه نباید عزل بشه یااستاندار قم که تمام مدیران دولت گذشته که سوابق و عملکرد منفی انها ثابت شده چه لزومی داشت انهارا ابقا کرده وباعث دلسردی نیروهای همسو بادولت شده ..واکثر مدیرانی که ابقا شدند بااعضای پایداری ارتباط عمیقی داشتن ..واینها ... (235417)