به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۷:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۴۵۰۳۷
گلایه‌های مادری که پسرش در طوفان مصدوم شد

بازدید مسجد جامعی از يک بیمارستان

گروه جامعه: مادر پسر سیزده ساله‌ای که در اثر طوفان تهران بشدت آسیب دیده است، خطاب به رئیس شورای شهر تهران گفت: اورژانس بیمارستان حضرت رسول(ص) پسر من را جواب کرده بود و از پذیرش او خودداری می کرد، اکنون نیز می خواهند عمل وی را که با ریسک زیادی همراه است به دست انترن بسپارند.
بازدید مسجد جامعی از يک بیمارستان
احمد مسجدجامعی در برنامه کشف تهران که این هفته در منطقه دو برگزار شد، ضمن بازدید از نیروگاه برق آلستوم و دیدار با حجت الاسلام سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات به بیمارستان حضرت رسول(ص) نیز رفت. این بیمارستان مورد انتقاد بسیاری از بیمارانی است که به آن مراجعه کرده اند. یکی از این مراجعه کنندگان که پسر 13 ساله ای بنام نیما امانی بوده که در اثر طوفان چند روز پیش تهران سنگ نمای ساختمانی سه ساله روی سر وی می افتدو منجر به آسیبهای شدیدی در مغز این پسر 13 ساله می شود. نیما امانی که در راه رفتن به کلاس کشتی بوده، در این حادثه جمجه خود را از دست می دهد و به بیمارستان هفت تیر منتقل می شود سپس اورژانس، وی را به بیمارستان حضرت رسول(ص) انتقال داده است.

اورژانس بیمارستان حضرت رسول(ص) آنطور که مادر نیما می گوید او را نمی پذیرفت و اعلام می کرده که نیما در حال مرگ است و کاری نمی توان انجام داد. اصرار مادر نیما منجر می شود که بالاخره پزشکان وی را در بخش مراقبت های ویژه بستری کنند. نیما 5 روز در کما بوده است تا اینکه دیروز بهوش می آید ولی حافظه کوتاه مدتش را از دست می دهد. جمجه نیما در این حادثه بشدت آسیب دیده و قرار است که یک جمجه مصنوعی برای وی جایگزین کنند. مادر نیما وقتی که متوجه حضور احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران در بیمارستان حضرت رسول(ص) شد، به او گفت: می خواهم فرزندم را به بیمارستان دیگری انتقال دهم ولی هزینه بیمارستان بسیار گزاف است از سویی گفته اند که باید دست نیما فردا صبح عمل شود. ریسک این عمل بسیار زیاد است چراکه این پسر طاقت بیهوشی دوباره را ندارد و حافظه اش تنها 8 درصد است.

مادر نیما همچنین گفت که این بیمارستان پژوهشی است و کسی که می خواهد فردا نیما را عمل کند، انترن است من نمی خواهم که پسرم بدست پژوهشگران این بیمارستان بیفتد احمد مسجد جامعی پس از شنیدن صحبتهای مادر نیما گفت که انشاءالله مشکل حل می شود شما هم یک گوسفند نذر امام زمان(عج) کنید و خوشحال باشید که او بهوش آمده است. مادر پسر 12 ساله دیگری که در این بیمارسان بود نزد احمد مسجدجامعی رفت و گفت: پسر من به دلیل بیماری کبد سه سال در بخش کودکان این بیمارستان بستری بود من از تمام پزشکان بخش کودکان راضی هستم چون در مدت سه سال که من در بیمارستان مستقر بودم به من رسیدگی می کردند اما پسرم دو روز پیش فوت کرد می‌خواهم بدون اینکه او را به بهشت زهرا منتقل کنند جسد پسرم را به من بدهند تا او را در تنکابن دفن کنم، اما مسئولان بیمارستان می گویند باید به بهشت زهرا انتقال داده شود من هزینه این جابجایی را ندارم.

در حاشیه این بازدیدها مسئولان بیمارستان حضرت رسول(ص) سعی می کردند تمام کم‌کاری‌های خود و نارضایتی های بیماران را توجیه کرده و نشان دهند که به مشکلات آنها رسیدگی می شود. همانطور که به مادر نیما امانی گفتند پسر شما مشکلی ندارد. و به مادر پسر 12 ساله ای که دو روز گذشته فوت کرده هم گفتند با درخواست شما موافقت می شود و جسد او به تنکابن انتقال داده خواهد شد.
مرجع : مهر