به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۴ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۴۵۱۸۵
نماینده ادوار مردم اورامانات در مجلس

مردم همچنان به دولت تدبیر و امید امیدوارند

گروه سياسي: نماینده ادوار گذشته مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم همچنان به دولت تدبیر و امید امیدوارند و ناامید کردن مردم گناهی نابخشودنی است.
دکتر محمد رئوف قادری در نشست جمعی از بزرگان و مردم اهل سنت استان کرمانشاه با دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و مذاهب که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: امروز سالروز انتخاباتی است که با آن ایران از بن بست های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... رهایی یافت و باید این روز را به مردم ایران تبریک گفت. وی افزود: اگر امروز سکان مدیریت کشور در دست گروهی از سیاستمداران قرار گرفته، به نوعی موهبتی از سوی ملت ایران خصوصا اقوام و مذاهب ایرانی است که به این سیاستمداران اهدا شده است. قادری با انتقاد از به کار بردن واژه اقلیت، تصریح کرد: هیچ قومی در ایران اکثریت نیست، بلکه همه اقوام ایرانی در کنار همدیگر ملت ایران را تشکیل می دهند.

این نماینده ادوار گذشته مجلس گفت: هیچ قوم و مذهبی بر دیگری برتری ندارد و تنها ملاک برتری شایستگی افراد است. وی افزود: امروز دانشگاه های ایران و حتی بخش از دانشگاه های جهان مملو از فرهیختگان کرد و اهل سنت هستند، اما متاسفانه با گذشت سالها از انقلاب اسلامی ایران هنوز اقوام و مذاهب حضور پررنگی در ساختار سیاسی کشور ندارند. وی ادامه داد: مردم ما هم سیاست، هم اقتصاد و هم فرهنگ را خوب می شناسند و هم با واژه تبعیض بسیار آشنا هستند، لذا توقع ما از دولت تدبیر و امید ریشه کن کردن این واژه نامانوس با تمدن ایرانی اسلامی است.

این نماینده ادوار گذشته مجلس گفت: اقلیت های مذهبی و قومی نقش مهمی در پیروزی دولت تدبیر و امید داشتند، اما هنوز پاسخ معناداری به آرایشان ندیده اند. وی افزود: از دولت تدبیر و امید انتظار داریم که دید امنیتی به اقوام و مذاهب گوناگون ایرانی برداشته شود. قادری تاکید کرد: باید مطالبات اقوام و مذاهب را به گفتمان ملی تبدیل کنیم و از دولت تدبیر و امید انتظار داریم که بارقه های امید را به ما نشان دهد، چرا که این حق ما است که در اداره کشور سهمیم باشیم.
مرجع : ايسنا