به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۷:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۴۵۳۱۸۸

انتخاب ملکه زیبایی ژاپن جنجالی شد!

انتخاب ملکه زیبایی ژاپن جنجالی شد!
گروه بین الملل: هنگامی که "کارولینا شینو" اخیرا با تاجی که او را به عنوان دختر شایسته ژاپن در سال ۲۰۲۴ میلادی در هتلی در توکیو نشان می‌داد دیده شد لحظه اشک شوق ریختن آن دختر ۲۶ ساله بود. در هر حال او اولین زنی بود که در خارج از ژاپن از پدر و مادری غیر ژاپنی متولد شده و موفق به کسب این عنوان شد.
به گزارش فرارو به نقل از دویچه وله، شینو که در سال ۲۰۲۲ میلادی تابعیت ژاپنی را دریافت کرد پس از کسب تاج دختر شایسته گفت که تمام این‌ها "مثل یک رویا" بوده است. او گفت: "من اغلب مجبور شده ام با موانعی مبارزه کنم که مانع قبولی ام به عنوان ژاپنی شده اند به همین خاطر از این که در این مسابقات به عنوان ژاپنی شناخته شدم بسیار سپاسگزارم".
آیا شینو واقعا باید اجازه دریافت تاج دختر شایسته ژاپن را پیدا می‌کرد؟
اکثر نظرات مثبت مبتنی بر این واقعیت بود که او تابعیت ژاپنی را دارد در حالی که اکثر کاربران مخالف به موضوع ملیت و نژاد او اشاره داشتند. یکی از کاربران منتقد در توئیتر نوشت: "فردی که به عنوان دختر شایسته ژاپن انتخاب شد حتی نیمه ژاپنی نیز نیست بلکه ۱۰۰ درصد اوکراینی خالص است. آیا این باعث نمی‌شود او گزینه مناسبی برای کسب مقام دختر شایسته اوکراین نباشد"؟
بر اساس ظاهر
در ژاپن ژاپنی بودن به طور سنتی به عنوان یک موضوع ظاهری و نه ملیتی تصور می‌شود. برای مثال، "نائومی اوزاکا" تنیسور با مادر ژاپنی و پدر اهل هایئتی اش مانند بسیاری از دیگر از نیمه ژاپنی‌ها عموما به عنوان یک ژاپنی شناخته می‌شود، زیرا او ژاپنی به نظر می‌رسد علیرغم این که زبان ژاپنی را به شکلی ضعیف صحبت می‌کند و پاسپورت ژاپنی خود را تا پیش از ۲۲ سالگی دریافت نکرده بود.
نظرات دیگر، اما حول محور ظاهر شینو بود. یونا نوشته است: "او زیباترین دختر شایسته ژاپن در طول تاریخ نیست؟ فکر نمی‌کنم پیش‌تر چنین زن زیبایی را دیده باشم". کاربری دیگر نیز نوشته است: "او لقب دختر شایسته ژاپن را از آن خود ساخته است. او یک بانوی ژاپنی متواضع و شیرین می‌باشد".
برخی از کاربران هم چنین این موضوع را مطرح کردند که هیئت داوران قصد داشته با این انتخاب تنوع قومیتی و ملیتی حمایت کند و هم چنین با مردم اوکراین ابراز همبستگی نماید و یک مسئله سیاسی را مطرح کند.
یک بحث قدیمی دوباره شروع شد
شخص شینو اشاره کرده که برای کسب تاج دختر شایسته ژاپن به شکلی بسیار عمدی رقابت کرده تا جامعه‌ای بسازد که در آن مردم از روی ظاهرشان مورد قضاوت قرار نگیرند. بنابراین، مناقشات کنونی بر سر برنده شدن شینو او را شگفت زده نکرده به ویژه با توجه به این که ۹ سال پیش نز بحث مشابهی مطرح شده بود زمانی که "آریانا میاموتو" به عنوان اولین زن با ترکیب نژادی عنوان دختر شایسته ژاپن را کسب کرد. در آن زمان  نیز انتقاد‌هایی وجود داشت که این جوان ۲۰ ساله به اندازه کافی "ژاپنی" به نظر نمی‌رسید.
کاربران منتقد می‌گویند این امری غریب و انتزاعی است که خارجی‌های بدون ریشه و تبار ژاپنی مانند "کارولینا شینو" صرفا بتوانند با استفاده از تابعیت ژاپنی هموطن آنان قلمداد شوند. این در حالی است که سالانه چندین هزار نفر پاسپورت ژاپنی دریافت می‌کنند از جمله خارجی‌های غیر ژاپنی. برای مثال، "مارتی تورونن" یک فنلاندی که به عنوان مبلغ مسیحیت به ژاپن سفر کرده بود در سال ۱۹۷۹ میلادی تابعیت ژاپنی را دریافت کرد و نام اش را به نام ژاپنی "ماروتی تسورونن" تغییر داد و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ در مجلس علیای پارلمان ژاپن صاحب کرسی بود.
مهاجرت از اوکراین به ژاپن
شینو دختری با والدین اوکراینی است. او در سال ۱۹۹۸ در شهر ترنوپیل در غرب اوکراین به دنیا آمد. پس از طلاق والدین اش مادرش با مردی ژاپنی با نام خانوادگی شینو ازدواج کرد که باعث شد کارولینا در پنج سالگی به ژاپن نقل مکان کند و در شرایط کاملا عادی در آنجا بزرگ شد. او بدون هیچ لهجه‌ای به زبان ژاپنی صحبت می‌کند و می‌گوید که فرهنگ ژاپنی را کاملا پذیرفته  و احساس می‌کند هم از نظر زبان و هم از نظر نگرش فکری ژاپنی می‌باشد. با این وجود، ظاهر غیرژاپنی او اغلب در محیط ژاپنی‌ای که در ان زندگی می‌کند مورد توجه قرار گرفته است.
آی وادا برگزارکننده مسابقه جایزه بزرگ دختر شایسته ژاپن می‌گوید که هیئت داوران شینو را با اطمینان کامل به عنوان برنده انتخاب کرده است. او می‌افزاید: "شینو به شکلی زیبا و مودبانه به زبان ژاپنی صحبت می‌کند و به ژاپنی می‌نویسد. او بیش از ما ژاپنی است".
با این وجود، تمام کاربران ژاپنی در توئیتر با این استدلال او قانع نشدند. یکی از کاربران در این باره نوشته است: "به عنوان یک زن ژاپنی با یک هشتم خون ژاپنی من احساس می‌کنم که شما باید حداقل نیمه ژاپنی باشید تا نماینده کشوری همگن مانند ژاپن در مسابقه دختر شایسته ژاپن قلمداد شوید. مسئله بر سر هویت است". کاربر دیگری نوشته است:"من ژاپنی هستم  و اصلا از انتخاب شدن این خانم راضی نیستم. استاندارد‌های زیبایی ژاپنی متفاوت از استاندارد‌های زیبایی غربی است".
برچسب ها: ژاپن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها