به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۰:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۴۵۵۷۵۷

شوک به تیم ملی؛چهارستاره کنارگذاشته می‌شوند

شوک به تیم ملی؛چهارستاره کنارگذاشته می‌شوند
گروه ورزشی: تیم ملی با امیرقلعه نویی تا أستانه فینال جام ملت های آسیا در دوحه پیش رفت، اما شاگردان اغلب سن و سال دار ژنرال در این ماراتن نفسگیر کم آوردند و یک قدم مانده به جام مغلوب قطر قبراق و سرحال تر شدند.با وجود ناکامی تیم ملی از رسیدن به هدف و ماموریتی که تمام کشور برای آن بسیج شده شده بودند، رسانه ها از ماندگاری. امیر قلعه نویی در تیم ملی تا جام جهانی ۲۰۲۴ خبر دادند و مدعی شدند شرط تمدید قرارداد امیر رساندن تیم ملی به مرحله نیمه نهایی بود که محقق شد.

با وجود انتقاد هایی که اغلب کارشناسان به عملکرد ژنرال داشتند و دارند، مدیران فدراسیون جملگی بر تداوم کار قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی تاکید کردند. هرچند تجربه نشان داده است که حرف های شفاهی از این دست تا زمانی که مکتوب و رسمی نشود هیچ ضمانت اجرایی ندارد و فاقد ارزش و اعتبار است. با این وجود قلعه نویی برنامه خودش برای تیم ملی را مشخص کرده و قصد دارد تا جام جهانی دست به یک جوانگرایی تدریجی بزند و به اصطلاح قرار است تیم ملی به مرور یک پوست اندازی اساسی داشته باشد.


طبق شنیده ها در گام نخست کنار گذاشتن 5 بازیکن مسن تیم ملی که در جام ملت های قطر هم نمایش چندان دلچسبی نداشتند قطعی شده است.گفته می شود در مرحله اول کادرفنی تیم ملی برای کنار گذاشتن و جایگزین کردن نفرات جوان تر به جای کریم انصاری فرد، احسان حاج صفی، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان و امید ابراهیمی به جنع بندی رسیده است. از این جمع امید خودش با کناره گیری و خداحافظی از تیم.ملی کار قلعه نویی را آسان کرد. در نقطه مقابل احسان حاج صفی تاکید کرد که به خداحافظی از تیم ملی فکر نمی کند و تا هرزمان که نیاز باشد و دعوت اش کنند در خدمت تیم ملی خواهد بود.

البته تا جام جهانی تعداد نفراتی که با هدف جوانگرایی کنار گذاشته می شوند بیشار خواهد بود و حداکثر بعد از جام جهانی تعداد انگشت شماری از. نفرات حاضر در جام ملت ها باقی خواهند ماند، اما برای شروع فعلا با کنار گذاشتن این 5 نفر جوانگرایی تیم ملی توسط ژنرال استارت خواهد خورد. البته اگر او طبق اخبار و اظهار نظر ها به کارش در تیم ملی ادامه دهد.
مرجع : روزنامه گل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها