به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۹:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۴۵۶۵۰۷

۱۸ گزینه جذاب برای جوانگرایی تیم ملی

۱۸ گزینه جذاب برای جوانگرایی تیم ملی
گروه ورزشی: امیر قلعه‌نویی تأکید داشت که با توجه به حساسیت جام ملت‌ها جوانگرایی در تیم ملی را به بعد از این تورنمنت موکول می‌کند. سرمربی تیم ملی با توجه به زمان کوتاه آماده‌سازی تا این مسابقات جای ریسک نداشت، ولی حالا فدراسیون فوتبال از قلعه‌نویی انتظار دارد که در مسیر جام جهانی ۲۰۲۶ بازیکنان جوان را آرام آرام به تیمش تزریق کند.
 
بازیکنانی که در قطر به میدان رفتند یکی از بهترین نسل‌های تاریخ تیم ملی هستند و حالا این نگرانی وجود دارد که آیا بازیکنان نسل بعد می‌توانند جای آنها را پر کنند؟ چکیده بازیکنان مستعد فوتبال ایران در مقدماتی المپیک پاریس و بازی‌های آسیایی هانگژو حاضر بودند. این گزارش بررسی وضعیت این بازیکنان و عملکرد آنها در ماه‌های گذشته است؛ همان‌هایی که قرار است استخوان‌بندی تیم ملی را در سال‌های آینده بسازند.
 
محمدرضا خالدآبادی
خالدآبادی دروازه‌بان تیم امید بود که با درخشش در مسابقات غرب آسیا مشهور شد. او در مقدماتی المپیک هم نمایش نسبتاً خوبی داشت، ولی عنایتی در هانگژو ترجیح داد از دروازه‌بان بزرگسال استفاده کند. خالدآبادی فصل گذشته در هوادار عملکرد خوبی داشت، ولی در استقلال حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکرده و در لیگ برتر تماشاگر بازی‌های حسینی بوده.

سامان تورانیان
سامان تورانیان در مقدماتی المپیک و بازی‌های آسیایی مدافع راست تیم امید بود و نفوذها و سانترهایش خبر از ظهور یک بازیکن کلاسیک برای این پست داد. همین درخشش بود که استقلال را برای جذب او متقاعد کرد، ولی تورانیان در تیم جدیدش فرصت بازی خیلی کمی داشته. او در نیم فصل اول فقط مقابل نساجی و پیکان و روی هم 8 دقیقه در زمین بود! با خرید فخرالدینی بعد از مصدومیت یامگا پیش‌بینی می‌شود که دقایق حضور تورانیان در ادامه فصل هم محدود باشد.

امین حزباوی
حزباوی در فولاد به عنوان یک مدافع میانی آینده‌دار مطرح شد و در مقدماتی المپیک هم یکی از بازیکنان اصلی تیم امید بود. او بعد از انتقال به السد دقایق بازی نسبتاً خوبی در لیگ ستارگان قطر و لیگ قهرمانان آسیا داشته و یک گل و یک پاس گل هم زده. او در مقاطعی به تیم ملی هم دعوت شد، ولی هنوز فرصت بازی پیدا نکرده و در فهرست جام ملت‌ها هم غایب بود.

سامان فلاح
فلاح هم یکی از مدافعان میانی مستعد فوتبال ایران است که تصادف رانندگی روند پیشرفت او را به تأخیر انداخته است. او به خاطر مصدومیت فرصت بازی در مقدماتی المپیک و بازی‌های آسیایی را از دست داد. فلاح در شروع فصل به گل‌گهر رفت، ولی تنها در 9 بازی و 541 دقیقه به زمین رفته است. انتخاب او برای فهرست جام ملت‌ها کمی غیرمنتظره بود و در قطر حتی یک دقیقه هم به میدان نرفت.

حسین گودرزی
گودرزی در مقدماتی المپیک و بازی‌های آسیایی مدافع چپ اصلی تیم امید بود و فرارهای بلند و سریعش مورد توجه قرار گرفت. او در تمام بازی‌های این فصل شمس آذر به میدان رفته و توانسته دو گل و سه پاس گل هم به نامش ثبت کند. او مورد توجه استقلال هم قرار داشت و انتظار می‌رود که در آینده نزدیک به یکی از مدعیان بپیوندد.

اللهیار صیادمنش
صیادمنش که سابقه بازی و گلزنی در تیم ملی را دارد، یکی از امیدهای عنایتی برای موفقیت در مقدماتی المپیک بود، ولی مهاجم هال‌سیتی در بازی سرنوشت‌ساز برابر امید ازبکستان نتوانست گره‌گشا شود. او در بازگشت به انگلیس گرفتار مصدومیت شد تا دقایق بازی‌اش در چمپیونشیب محدود شود. همین مصدومیت‌ها اجازه نداد که صیادمنش در جام ملت‌ها حاضر باشد. او فعلاً در هال‌سیتی مانده، ولی جایی در ترکیب اصلی ندارد.

آریا یوسفی
یوسفی یکی از بازیکنان ذخیره تیم امید در مقدماتی المپیک بود، ولی در ماه‌های گذشته پیشرفت محسوسی داشته و خودش را به ترکیب سپاهان نزدیک کرده است. او در یازده بازی لیگ 4 گل و 3 پاس گل ثبت کرده که آمار فوق‌العاده‌ای است. یوسفی در این مدت دو بازی ملی را هم تجربه کرد. او در فهرست جام ملت‌ها هم حاضر بود، ولی فرصت بازی پیدا نکرد.

محمدجواد حسین‌نژاد
حسین‌نژاد پدیده این فصل فوتبال ایران است که در ماه‌های گذشته پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته. او پس از حضور در ترکیب ثابت سپاهان در مقدماتی المپیک هم به یکی از بازیکنان اصلی و مؤثر تیم امید تبدیل شد. او در لیگ برتر 4 پاس گل داده و در لیگ قهرمانان هم دو گل و یک پاس گل داشته. حسین‌نژاد دو بار هم برای تیم ملی بازی کرد و انتظار می‌رفت که در جام ملت‌ها هم حاضر باشد، ولی آخرین بازیکنی بود که از فهرست خط خورد.

محمد قربانی
قربانی یکی از هافبک‌های اصلی تیم امید در مقدماتی المپیک بود. او در سپاهان هم از بازیکنان مورد علاقه مورایس است که در خط میانی و خط دفاع بازی می‌کند. قربانی این فصل 20 بار برای تیم اصفهانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان بازی کرده و دو گل و یک پاس گل هم داشته است. او در بازی رفت با الهلال هم حضور کاملی در ترکیب سپاهان داشت.

یاسین سلمانی
سلمانی کاپیتان تیم امید در مقدماتی المپیک و یکی از بازیکنان اصلی این تیم در بازی‌های آسیایی بود. او بعد از انتقال به پرسپولیس هم توانست نمایش خوبی داشته باشد و به یکی از بازیکنان مورد اعتماد گل‌محمدی تبدیل شده بود، ولی به خاطر پارگی رباط صلیبی فصل را از دست داد. این مصدومیت سخت به این هافبک تهاجمی فرصت نداد که به تیم ملی دعوت شود و او فصل آینده باید بختش را دوباره بیازماید.

محمدحسین اسلامی
اسلامی از بازیکنان مورد اعتماد عنایتی بود که در مقدماتی المپیک و بازی‌های آسیایی برای تیم امید به میدان رفت. او در فصل جدید یکی از هافبک‌های اصلی ذوب‌آهن بوده و توانسته در 13 بازی یک گل و یک پاس گل ثبت کند. او در نیم‌فصل مورد توجه استقلال بود، ولی باشگاه اصفهانی اجازه جدایی نداد.

امید حامدی‌فر
حامدی‌فر عضو تیم امید در بازی‌های آسیایی بود و در فصل جدید هم توانسته خودش را به ترکیب استقلال نزدیک کند. او با وجود ترافیک بالای خط میانی استقلال از هافبک‌های مورد علاقه نکونام است که ده بار در این فصل بازی کرده و توانسته دو پاس گل هم بدهد.

مهدی احمدی
احمدی عضو تیم امید در مقدماتی المپیک و بازی‌های آسیایی بود، ولی با حضور گودرزی در دفاع چپ فرصت بازی کمی پیدا کرد. او بعد از حضور قرضی در نفت مسجدسلیمان به پرسپولیس برگشت، ولی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان تنها 170 دقیقه به میدان رفته است. با اضافه شدن عبدالکریم حسن به پرسپولیس، انتظار می‌رود که احمدی در نیم فصل دوم هم فرصت بازی کمی داشته باشد.

آریا برزگر
برزگر مهاجم مورد علاقه عنایتی در مقدماتی المپیک بود و چند گل حساس برای این تیم زد. او در شروع فصل به نساجی پیوست، ولی نتوانسته به ترکیب اصلی برسد. او در 13 بازی لیگ برتر و لیگ قهرمانان کمی بیش از 400 دقیقه بازی کرد و دو پاس گل داده است. هر مهاجمی برای نزدیک شدن به تیم ملی باید آمار گل زده خوبی داشته باشد، ولی برزگر در دو فصل گذشته لیگ برتر گلی نزده است.

محمد خدابنده‌لو
خدابنده‌لو در بازی‌های آسیایی هانگژو به تیم امید اضافه شد و هافبک بازی‌ساز این تیم بود. او در فصل جدید از گل‌گهر به مس رفسنجان پیوست و در 14 بازی یک پاس گل داده. خدابنده‌لو در نیم فصل به دنبال انتقال به پرسپولیس بود و سرانجام توانست به سرخ‌پوشان بپیوندد. فوتبال ایران در پست ده گزینه‌های محدودی دارد و خدابنده‌لو یکی از بازیکنان مستعد این پست است.

مهدی ممی‌زاده
ممی‌زاده هم در هانگژو به تیم امید پیوست و با فرارهای سریعش یکی از بازیکنان مؤثر این تیم بود. او در شروع فصل از صنعت نفت آبادان به گل‌گهر پیوست و از مهاجمان کناری اصلی این تیم بوده است. ممی‌زاده در 15 بازی لیگ برتر توانسته یک گل هم برای تیمش بزند.

مهدی هاشم‌نژاد
هاشم‌نژاد در مقدماتی المپیک یکی از مهاجمان کناری تیم امید بود و نمایش خوبی داشت. خمس هم در تراکتور به بازی این گوش سریع و تکنیکی علاقه دارد. هاشم‌نژاد در 14 بازی لیگ برتر و لیگ قهرمانان توانسته برای تراکتور دو گل بزند و دو پاس گل بدهد.

سعید سحرخیزان
سحرخیزان یکی از بازیکنان اصلی تیم جوانان بود که می‌توانست به تیم امید هم کمک کند، ولی عنایتی در لحظات آخر به دلایل انضباطی او را خط زد. سحرخیزان یکی از بازیکنان موفق این فصل گل‌گهر بوده که توانسته 4 گل بزند و دو پاس گل بدهد. او یک بار هم به تیم ملی دعوت شد، ولی هنوز فرصت بازی پیدا نکرده است. او یکی از مهاجمان مستعد نسل جدید است که می‌تواند جای مهاجمان مطرح تیم ملی را در سال‌های آینده بگیرد.
مرجع : ایران ورزشی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها