به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۴۵۸۱۷۸

حمله هوایی اسرائیل به چندین شهر در جنوب لبنان

گروه بین‌الملل: جنگنده‌های اسرائیل بار دیگر اهدافی در لبنان را بمباران کردند. مقر اصلی گروه شبه‌نظامی حزب‌الله در شهر صیدون یکی از اهداف بوده است. 
حمله هوایی اسرائیل به چندین شهر در جنوب لبنان
نیروی هوایی اسرائیل روز سه‌شنبه (۲۷ فوریه) بار دیگر اهدافی در لبنان را مورد حمله قرار داد. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام امنیتی لبنان که نخواست نامش فاش شود گزارش کرده که مقر اصلی گروه شبه‌نظامی حزب‌الله در شهر ساحلی صیدون از جمله اهداف این حمله بوده است. او از کشته‌شدن چند شهروند غیرنظامی در این حملات خبر داد. بیانیه ارتش اسرائیل نیز حاکی از حمله به یک پایگاه حزب‌الله و زیرساخت‌های این گروه در چندین روستا در جنوب لبنان است. ارتش اسرائیل حمله امروز را واکنشی به شلیک ۳۵ موشک از لبنان به منطقه کوهستانی مرون در شمال اسرائیل عنوان کرد. حزب‌الله ساعاتی پیش‌تر حملات موشکی به شمال اسرائیل را پاسخی به حملات این کشور به شمال شرق لبنان اعلام کرد. این گروه مدعی شد که موشک‌های شلیک‌شده، یک مرکز کنترل هوایی ارتش اسرائیل را نابود کرده‌اند. اسرائیل اما گفته است که حملات حزب‌الله تلفات و خساراتی نداشته است.

سازمان ملل از حملات باندی و سازمان‌یافته برای غارت کمک‌ها به غزه خبر داد
به گفته مقام‌های دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه نشانه‌هایی در غزه دیده می‌شود که بر از هم پاشیدن نظم عمومی دلالت دارند. ینز لارکه، سخنگوی این دفتر با اشاره به بروز "عناصری از فعالیت‌های تبهکارانه" در غزه گفت که باندهایی شکل گرفته است که درصددند از راه غارت کمک‌های انسانی به این منطقه به مال و منالی دست یابند. لارکه در این رابطه به مواردی از متوقف ساختن و غارت کامیون‌های مواد غذایی تنها چند صد متر پس از ورود آنها به غزه اشاره کرد. او گفت که انجام اقداماتی از این دست از سوی مردم سرخورده و گرسنه قابل فهم است، ولی "ظاهرا باندهایی مشغول فعالیت هستند که محموله‌های کامیون‌ها را با خود می‌برند که بعدتر در بازار سیاه بفروشند، چیزی که نباید هیچگاه اتفاق بیفتد". این مقام سازمان ملل بروز چنین پدیده‌هایی را به از هم فروپاشی فزاینده نظم مدنی در غزه در نتیجه پنج ماه جنگ مرتبط دانست. او گفت که پلیس عملا در غزه حضوری ندارد و اسکورت کردن کامیون‌های سازمان ملل با نیروی مسلح هم منتفی است، چرا که چنین شیوه‌ای برای سازمان ملل متعارف و رایج نیست.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها