به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ساعت ۰۱:۵۴
کد مطلب : ۴۴۲۰۱۱

کربی: برخی گروگان‌ها در اختیار حماس نیستند

گروه بین‌الملل: سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا از تمدید دو روزه وقفه در جنگ میان اسرائیل و گروه حماس استقبال می‌کند و علاقه دارد این وقفه مدت بیشتری تمدید شود.
کربی: برخی گروگان‌ها در اختیار حماس نیستند
به گزارش رسانه‌های آمریکایی، جان کربی در عین حال گفت تمدید طولانی‌تر این وقفه بستگی به این دارد که حماس به آزادی گروگان‌ها ادامه دهد. او در نشستی با حضور خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت گروگان‌ها گفت مهم است که یادآوری شود حماس «احتمالا همه گروگان‌ها را در اختیار ندارد.»
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: «احتمالا حماس گروگان‌ها را در بیشتر از یک محل نگهداری می‌کند و گروه‌های دیگری هستند که ممکن است برخی از گروگان‌ها را حبس کرده باشند و وضعیت آن گروگان‌ها کاملا متفاوت است.»
دو مقام اسرائیلی پیش از این خبر داده بودند که بر اساس برآوردهای این کشور، حماس حدود ۱۸۰ گروگان را در اختیار دارد، جهاد اسلامی حدود ۴۰ گروگان و گروه‌های وابسته به این دو جریان شبه‌نظامی نیز حدود ۲۰ گروگان را نگه داشته‌اند. کربی همچنین از ورود ۲۰۰ کامیون حاوی کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه در روز دوشنبه خبر داد و گفت به این ترتیب در شش روز گذشته دو هزار کامیون وارد این باریکه شده‌اند که به گفته او تعدادی از آن‌ها سوخت با خود برده‌اند.
اسرائیل: ۱۱ گروگان دیگر آزاد و تحویل ما شدند
ارتش اسرائیل شامگاه دوشنبه گفت صلیب سرخ بین‌المللی تایید کرده است ۱۱ اسیر دیگر را تحویل گرفته است. آزادی این اسرا بخشی از توافق حماس و اسرائیل برای برقراری آتش‌بس، آزادی گروگان‌ها و زندانیان طرفین و همچنین افزایش امدارسانی به نوار غزه است. سخنگوی وزارت خارجه قطر نیز در این زمینه خبر داد که سه نفر از گروگان‌های آزادشده، فرانسوی، دو نفر آلمانی و شش نفر آرژانتینی هستند. اسرائیل در مقابل ۳۳ زندانی فلسطینی را از زندان‌های خود آزاد کرد. این دور چهارم مبادله اسیران است. دو طرف روز دوشنبه توافق کردند آتش‌بس میان خود که شامگاه دوشنبه به پایان می‌رسید را دو روز دیگر تمدید کنند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها