به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۶۰۲۸۹
اسرائیل فرد شماره ۳ حماس در غزه را هدف گرفت

نتانیاهو: من نخست‌وزیر اسراییلم نه جو بایدن

نتانیاهو: من نخست‌وزیر اسراییلم نه جو بایدن
گروه بین‌الملل: بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، مروان عیسی مرد شماره ۳ گروه حماس و معاون محمد ضیف، احتمالا در جریان حملات روز شنبه ارتش اسرائیل کشته شده است. این خبر را ارتش اسرائیل صبح روز دوشنبه منتشر کرده است.
روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست می‌گوید مشخص نیست که آیا مروان عیسی که در زمان حمله به اردوگاه النصيرات در مرکز غزه مخفی شده بود، کشته شده است یا خیر. مروان عیسی ملقب به ابوالبراء، همواره به دلیل نقشش در هدایت گروه حماس، یکی از مهم‌ترین چهره‌های تحت تعقیب اسرائیل بوده است. اسرائیل پیش از این در سال ۲۰۰۶ تلاش کرده بود که در یک جلسه ستاد فرماندهی حماس که با حضور محمد ضیف و رهبران ارشد دیگر گردان‌های قسام برگزار شده بود، عیسی را حذف کند اما او در این حمله مجروح شد و جان به در برد. همچنین جنگنده‌های اسرائیلی در جریان حملات سال ۲۰۱۴ و ۲۰۲۱ نیز دو بار به خانه او در غزه حمله کرده بودند که در جریان یکی از این حملات، برادر او کشته شد.

نتانیاهو: من نخست‌وزیر اسراییلم نه بایدن
نخست‌وزیر اسرائیل در پاسخ به انتقاد اخیر رئیس‌جمهور ایالات متحده، درباره رویکرد خود در جنگ غزه، این اظهارات را «نادرست» خواند.
جو بایدن روز شنبه گفته بود که معتقد است رویکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در جنگ غزه، بیش از آن که به اسرائیل کمک کند به آن لطمه می‌زند. بنیامین نتانیاهو در واکنش در گفت‌وگو با نشریه پولیتیکو گفت: «دقیقا نمی‌دانم منظور رئیس‌جمهور [آمریکا] چه بود، اما اگر منظورش این بود که من سیاست‌های شخصی خود را بر خلاف خواست اکثر اسرائیلی‌ها دنبال می‌کنم و به منافع اسرائیل لطمه می‌زنم، در این صورت او در هر دو زمینه نادرست گفته است. این فقط سیاست‌های شخصی من نیست. این سیاست‌هایی است که اکثریت قاطع اسرائیلی‌ها از آن حمایت می‌کنند.»
نتانیاهو همچنین با بیان اینکه، من نخست‌وزیر اسراییلم نه بایدن
افزود: گسترش حمله به رفح برای شکست حماس ضروری است. اسرائیل سه چهارم نیروهای حماس را نابود کرد و توقف این حمله به معنای سازماندهی مجدد صفوف آنها است. وارد رفح خواهیم شد و خط قرمز ما تکرار نشدن حمله ۷ اکتبر است. جنگ بیش از دو ماه طول نمی‌کشد. شاید شش هفته، شاید چهار. ما به پایان آخرین بخش در جنگ نزدیک هستیم.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها