به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۵:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۴۶۰۶۰۱

بایدن نامزدی خود را قطعی کرد

بایدن نامزدی خود را قطعی کرد
گروه بین الملل: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده،  با تکرار پیروزی‌ در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها توانست نماینده نیابتی (دلگیت) مورد نیاز برای کاندیداتوری از جانب حزب خود در انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورد.
این پیروزی‌ها  بایدن را بار دیگر در برابر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده، قرار می‌دهد که کاندیدای حزب جمهوری‌خواه است و به این ترتیب آمریکا پس از حدود ۷۰ سال شاهد تکرار رقابت دو نامزد در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.
بایدن برای پیروزی درون‌حزبی به هزار و ۹۶۸ نماینده نیابتی نیاز داشت که به گفته موسسه تحقیقاتی ادیسون، با اعلام نتایج اولیه انتخابات در جورجیا، مشخص شده که توانسته به این تعداد دلگیت دست یابد.
بایدن در پی این خبر بیانیه‌ای صادر کرد که در آن کارزار انتخاباتی ترامپ را «کارزار خشم و انتقام‌جویی» خوانده است که «بنیان اندیشه آمریکا را تهدید می‌کند».
وی گفت: «رای‌دهندگان اکنون درباره آینده این کشور می‌توانند انتخاب کنند. آیا می‌خواهیم برخیزیم و از دموکراسی‌مان دفاع کنیم یا به دیگران اجازه بدهیم که آن را از بین ببرند؟ آیا ما حق انتخاب خود را اعاده و از آزادی‌هایمان حفاظت خواهیم کرد یا این‌که به افراط‌گرایان اجازه می‌دهیم که آن را نابود کنند؟»
ترامپ نیز انتظار می‌رود که  با اعلام نتایج انتخابات درون‌حزبی در چهار ایالت از جمله جورجیا، نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری قطعی کند. این نتیجه پس از پیروزی هفته گذشته ترامپ در برابر نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل و آخرین رقیب او در حزب جمهوری‌خواه کاملا مشخص بود. ترامپ هفته گذشته در رقابت‌های روز موسوم به «سه‌شنبه بزرگ» در ۱۴ ایالت برابر نیکی هیلی پیروز شد و تنها نتایج یک ایالت را باخت.
در سوی دیگر اما بایدن در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها رقیب خاصی نداشت، اگرچه فعالان لیبرال که به خاطر حمایت‌های بایدن از اسرائیل از او سرخورده شده‌اند اقلیت قابل ملاحظه‌ای از دموکرات‌ها را قانع کرده‌اند که به اعتراض رای «عدم تعهد» بدهند.
به این ترتیب هر دو این چهره‌ها آماده انتخابات روز ۵ نوامبر می‌شوند تا سرنوشت کاخ سفید و دولت آمریکا دست‌کم برای چهار سال دیگر مشخص شود.

 
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها