به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۴۶۲۳۶۴

دادگاه ضمانت مالی  ترامپ را کاهش داد

دادگاه ضمانت مالی  ترامپ را کاهش داد
گروه بین الملل:دادگاهی در نیویورک با درخواست دونالد ترامپ با تعویق و کاهش پرداخت ضمانت مالی ۴۶۴ میلیون دلاری‌اش موافقت کرد و با کاهش آن به ۱۷۵میلیون دلار، ۱۰ روز دیگر به ترامپ فرصت داد تا این مبلغ را پرداخت کند.
بر اساس حکم دادگاه، ترامپ درباره ارزش دارایی‌های خود برای دریافت وام با بهره کم‌تر، «دروغ» گفته و مجرم شناخته شده بود و در پی اثبات این مجرمیت به پرداخت ۳۵۵ میلیون دلار به اضافه بهره و نیز سه سال ممنوعیت از معامله در ایالت نیویورک محکوم شد.
دادگاه گفته است اگر ترامپ می‌خواهد دارایی‌های خود را تا مشخص شدن نتیجه فرجام‌خواهی نسبت به این حکم حفظ کند باید معادل این جریمه ضمانت مالی بپردازد.ضمانت مالی ابتدا ۳۵۵ میلیون دلار بود اما با احتساب بهره، دست‌کم روزانه ۱۱۲ هزار دلار به آن اضافه شد و به ۴۶۴ میلیون دلار رسید.دادستان کل نیویورک گفته بود اگر ترامپ این ضمانت مالی را پرداخت نکند، دارایی‌هایش را توقیف و حساب‌های بانکی‌اش را مسدود می‌کند.اما  دادگاه تجدید نظر در آخرین لحظه به ترامپ یک مهلت ده روزه داد.ترامپ پس از تصمیم قاضی گفت: «من به این تصمیم بسیار احترام می‌گذارم و معادل این مبلغ را چه نقد چه اوراق بهادار پرداخت خواهم کرد.»
اگر او ۱۷۵ میلیون دلار را بپردازد، اجرای حکم به تاخیر می‌افتد و تا زمان دادگاه تجدید نظر می‌تواند دارایی‌هایش را حفظ کند.
دادگاه استیناف همچنین با تعویق حکم دادگاه پیشین در خصوص ممانعت فعالیت‌های بازرگانی او و پسر بزرگش در نیویورک موافقت کرد.
به تخمین نشریه فوربز، ارزش دارایی‌های ترامپ حدود ۲/۶ میلیارد دلار است اگر چه مشخص نیست چه مقدار پول نقد دارد.او سال گذشته اعلام کرده بود نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار دارایی نقدی دارد.در همین حال  لتیشا جیمز، دادستان کل نیویورک گفت که ترامپ «هنوز باید با عواقب کلاهبرداری گسترده خود روبرو شود».
جیمز افزود: «حکم جریمه ۴۶۴ میلیون دلاری به علاوه بهره آن، هنوز علیه دونالد ترامپ و دیگر متهمان پابرجاست».
میچل اپنر، وکیلی که با پرونده‌های تجاری سر و کار دارد، گفت از تصمیم دادگاه برای تخفیف به ترامپ شگفت‌زده شده است.
هفته گذشته ترامپ در شبکه‌های اجتماعی گفت که ۵۰۰ میلیون دلار پول نقد دارد. مبلغی که برای ضمانت مالی او کافیست. اپنر و کارشناسان دیگر  گفتند که این جمله، ادعای ترامپ مبنی بر اینکه توانایی فراهم کردن ضمانت مالی ۴۶۴ میلیون دلاری را ندارد، نقض می‌کند.
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها