به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۳:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۴۶۷۲۱۸
افزایش عدم محبوبیت رهبری روسیه در جهان

آلمان در رتبه اول محبوبیت جهانی

آلمان در رتبه اول محبوبیت جهانی
گروه بین الملل: در میانه تهاجم روسیه به اوکراین، نظرسنجی تازه مؤسسه گالوپ نشان می‌دهد که اکثریت مردم جهان با رهبری مسکو در سطح بین‌المللی به‌دلیل جنگ آن علیه کی‌یف مخالف هستند و این میزان در اروپا حتی «بیش از ۹۰ درصد» است.
به‌دنبال تهاجم روسیه به اوکراین، اتحاد جهانی به ویژه در غرب علیه این کشور شکل گرفته که فارغ از عرصه سیاسی، در عرصه‌های عمومی و مردمی با حمایت از مهاجران اوکراینی و تظاهرات مقابل اماکن دیپلماتیک مسکو در کشورهای مختلف، خود را نشان داده است.
علاوه بر این مرگ الکسی ناوالنی، مخالف سرسخت ولادیمیر پوتین در زندان نیز با واکنش‌های گسترده بین‌المللی علیه روسیه مواجه شد.
بر اساس نظرسنجی گالوپ در ۱۳۴ کشور و منطقه در سال ۲۰۲۳ ، مخالفت با رهبری روسیه در سطح جهانی «تقریباً به اندازه سال اول جنگ است و به‌طور میانگین ۵۳ درصد گفتند که با رهبری روسیه موافق نیستند».این آمار اندکی نسبت به رکورد بالای ۵۷ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.
عدم محبوبیت روسیه در میان ۱۱ کشور اروپایی بیش از ۹۰ درصد بوده است، از جمله در اوکراین که این رقم به ۹۳ درصد می‌رسد.
گالوپ می‌گوید موافقت جهانی با رهبری روسیه از میانگین ۳۳ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۲۱ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت، سالی که مسکو به اوکراین حمله کرد.
این افت باعث از بین رفتن موفقیت‌های ثابتی شد که روسیه بین سال ۲۰۱۴، زمانی که برای اولین بار به اوکراین حمله کرد و شبه‌جزیره کریمه را اشغال کرد، و سال ۲۰۲۰، وقتی که موافقت به اوج خود رسید، از بین رفت.
نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد که آلمان برای هفتمین سال متوالی در صدر موافقت با رهبری جهانی قرار دارد.گالوپ علاوه بر این‌که سالانه درباره رهبری ایالات متحده می‌پرسد، همچنین از جهان درباره رهبری سایر قدرت‌های جهانی از جمله آلمان، چین و روسیه سؤال می‌کند.گزارش این مؤسسه می‌افزاید که آلمان در دومین سال کامل صدراعظمی اولاف شولتز، برای هفتمین سال متوالی به عنوان برترین قدرت جهانی باقی ماند.
میانگین تأیید رهبری آلمان در سال ۲۰۲۳ در ۱۳۴ کشور و منطقه به ۴۶ درصد رسید که نسبت به سال ۲۰۲۲ تغییری نکرده است.
محبوبیت آلمان در میان کشورهای اروپایی حتی بالاتر بوده و میانگین آن ۶۰ درصد است.
گزارش جدید گالوپ بیانگر آن است که میانگین محبوبیت جهانی رهبری آمریکا در سال ۲۰۲۳ به ۴۱ درصد رسیده که نسبت به سال اول ریاست‌جمهوری بایدن که ۴۵ درصد بود، کاهش نشان می‌دهد اما نسبت به سال دوم زمامداری او تغییری نکرده است.از نظر تاریخی، میزان محبوبیت ۴۱ درصد از همه میانگین‌ها به جز یکی از رتبه‌بندی‌های دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما کمتر است، اما از همه میانگین‌های دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و جورج دبلیو بوش بالاتر است.
گالوپ می‌گوید میزان تأیید رهبری ایالات متحده در ۸۳ کشور و منطقه مورد بررسی قبل از شروع جنگ بین ایالات متحده اسرائیل و گروه  حماس در ۱۵ مهر پارسال، ۴۲ درصد بود.
به گفته این مؤسسه، در ۵۱ کشور و منطقه دیگر که پس از شروع جنگ مورد بررسی قرار گرفتند، میانگین تأیید تفاوت چندانی نداشت و ۳۹ درصد بود.
تأیید رهبری ایالات متحده در اسرائیل به بالاترین حد خود رسیده است.۸۱ درصد از اسرائیلی‌هایی که دو هفته پس از حملات حماس در نظرسنجی گالوپ شرکت کردند، گفتند که رهبری آمریکا را تأیید می‌کنند.گالوپ در بخش دیگری از گزارش خود اشاره کرده که نظرسنجی‌ها حاکی از موافقت جهانی ۳۰ درصدی با رهبری چین است. با این حال میانگین موافقت با رهبری چین در قاره آفریقا از ۵۲ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۵۸ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت زیرا افراد کمتری گفتند که نظری ندارند.

 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها