به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۶:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۱ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۴۹۲۱۰

درآمد 500 میلیارد دلاری هتلداری جهانی

گروه گردشگري: بررسی‌های یک سایت فعال در صنعت هتلداری از درآمد جهانی 500 میلیارد دلاری این صنعت حکایت دارد.
درآمد 500 میلیارد دلاری هتلداری جهانی
بررسی‌های کارشناسان سایت ورلد هتلیر به عنوان یکی از سایت‌های معتبر در حوزه صنعت هتلداری از درآمد جهانی 500 میلیارد دلاری این صنعت پولساز و اشتغالزا حکایت دارد.براساس این گزارش حدود 30 درصد این درآمد عاید صنعت هتلداری آمریکا و بویژه هتل‌های زنجیره‌ای آن می‌شود که در این میان هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون با 540 شعبه در 80 کشور جهان حدود 11 درصد از کل درآمد جهانی این صنعت را به خود اختصاص داده‌اند.

از سوی دیگر در بین کشورهای منطقه خاورمیانه، هتل‌های شهر مقدس مکه در عربستان در سال 2013 حدود 17 میلیارد دلار از محل اقامت زائران حج و سفر عمره درآمد داشته‌اند. این میزان درآمد هتل‌های مکه از رشد 10 درصدی نسبت به سال 2012 حکایت دارد. در همین حال پیش‌بینی می‌شود با پایان پروژه‌ توسعه‌ مسجدالحرام که در قالب آن گنجایش پذیرایی مکه از رقم فعلی به 10 میلیون زائر خواهد رسید، درآمدهای این شهر از محل صنعت هتلداری رشد چشمگیری یابد.

قطر نیز که خود را برای میزبانی از یک میلیون گردشگر در زمان برگزاری جام جهانی فوتبال در سال 2022 آماده می‌کند، با کسب درآمد 2 میلیارد دلاری از صنعت هتلداری در سال 2013 مقصد گردشگری پیشرو در این زمینه محسوب می‌شود. در این راستا دولت قطر قصد دارد تا ظرفیت فعلی هتل‌های این کشور را که حدود 10 هزار اتاق است، به رقم 55 هزار اتاق برسانند و در این راه روی جذب سرمایه‌گذاری خارجی حساب ویژه‌ای باز کرده‌ است.

صنعت هتلداری به عنوان یکی از ارکان صنعت گردشگری از دهه‌ها قبل از صنایع پولساز و درآمدزا به شمار رفته و کشورهایی که به اهمیت صنعت گردشگری پی برده‌اند، توجه ویژه ای را نیز به توسعه صنعت هتلداری دارند. در حال حاضر نیز حدود 260 میلیون نفر در جهان در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط از جمله صنعت هتلداری به کار اشتغال دارند.
مرجع : ايسنا