به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۵۱۶۵۱

سرانجام فیلم مولانای مجتبی راعی چه شد؟

گروه فرهنگ و هنر: با وجود آنکه ساخت فیلمی درباره مولانا به کارگردانی مجتبی راعی به عنوان یک اقدام مشترک فرهنگی میان ایران و ترکیه مطرح شده است و با وجود آماده بودن فیلمنامه اما هنوز هیچ خبری از تولید این فیلم نیست.
سرانجام فیلم مولانای مجتبی راعی چه شد؟
ساخت فیلم  طاووس مست توسط مجتبی راعی مدتی قبل به عنوان اولین گام از فعالیت‌های مشترک میان ایران و ترکیه در دیدار رییس سازمان سینمایی و سفیر ترکیه مطرح شد، البته این موضوع از جهت دیگری هم قابل توجه بود چرا که حجت‌الله ایوبی سال گذشته اعلام کرده بود که منتظر دریافت فیلمنامه خوبی درباره مولاناست. راعی پیش از این درباره فیلمنامه طاووس مست گفته بود: این فیلمنامه برداشتی مدرن از عرفان مولانا جلال‌الدین است که بعد از نهایی شدن مراحل و ملزومات تولید، وارد مرحله اجرا می‌شود.

اما این کارگردان درباره آخرین وضعیت ساخت این فیلم گفت: هم‌چنان امیدوارم که کار ساخت فیلم شروع شود. راعی با تاکید بر اینکه فیلمنامه تقریبا آماده است،‌ ترجیح داد از ارائه هر توضیحی درباره شروع پروژه خودداری کند. با این حال به نظر می‌رسد یکی از بزرگترین مشکلات بر سرراه ساخت این فیلم مسائل مالی باشد،در این‌باره رئیس سازمان سینمایی هم اخیرا در گفت‌و‌گویی با اشاره به اینکه پروژه آقای راعی متعلق به سال‌ها قبل است، گفت: هنوز از طرف سازمان سینمایی کمکی به ایشان (مجتبی راعی) نشده است.

به این ترتیب علیرغم اینکه گفته می‌شد این فیلم برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد مشخص نیست در شرایط فعلی این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر؟! راعی آخرین‌بار در سال 91 فیلم ترنج را کارگردانی کرد و فیلم‌های عصر روز دهم، سفر به هیدالو و... را نیز در کارنامه کاری‌اش دارد.
مرجع : ایسنا