به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۰۹:۵۶
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۲ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۵۲۳۴۱
طرح داعش برای مقابله با محدودیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی

تلاش داعش برای هک تلویزیون‌هاي غربی!

گروه بين الملل: پس از آنکه گروه تروریستی داعش فایل تصویری‌ سربریدن خبرنگار آمریکایی را منتشر کرد و در پی آن پایگاه‌های اجتماعی صفحات وابسته به این گروه را به حالت تعلیق درآوردند، داعش درصدد است تا برای مقابله با محدودیت‌ها علیه اعضای این گروه در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی طرح‌هایی را اجرایی کند.
تلاش داعش برای هک تلویزیون‌هاي غربی!
گروه تروریستی دولت اسلامي (داعش سابق) برای هک کردن شبکه‌های تلویزیونی غربی برنامه‌ریزی می‌کند تا از این طریق به اشاعه استراتژی تبلیغاتی خود در میان اعضای آتی این گروه ادامه دهد. پیشتر و در پی انتشار فیلمی هولناک از سربریدن "جمیز فولی"، خبرنگار آمریکایی توسط داعش، صفحات تعدادی از حامیان داعش در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی به حالت تعلیق درآمد. یوتیوب و توئیتر از بین چندین پایگاه‌های ارتباط اجتماعی هستند که اعلام کردند فعالیت صفحات وابسته به افرادی که در پخش این ویدئو مشارکت داشته‌اند، به تعلیق در می‌آورند.

داعش که اندیشه و رویکرد خود را از طریق پایگاه‌های ارتباط اجتماعی اشاعه می‌دهد، از آن زمان مجبور شده است تا استراتژی جدیدی را در پیش بگیرد. سایت www.Vocativ.com اعلام کرد که داعش یک طرح پنج مرحله‌ای را در یکی از پایگاه‌های خود منتشر کرده است تا اعضای آن از روشی که می‌توانند برای پیگیری پیام‌های داعش در فضای مجازی از آن استفاده کنند، آگاه شوند. اولین بخش از این طرح جایگزین، استفاده داعش از پایگاه‌های ارتباط اجتماعی به غیر از توئیتر است، همچنین اعضا تشویق می‌شوند تا فایل‌های ویدئویی را در پایگاه‌های دیگری به جز یوتیوب دانلود کنند. عملاً داعش توجه خود را به سمت پایگاه "وکاتیو" جلب کرده است که دومین پایگاه ارتباط اجتماعی بزرگ در قاره اروپا به شمار می‌آید و از محبوبیت خاصی به‌ویژه در میان شهروندان روس‌زبان برخوردار است. اما پایگاه الحیاة که شاخه اطلاع‌رسانی داعش به‌شمار می‌آید، روز گذشته صفحه‌ای را به راه انداخت که تاکنون موفق شده است بیش از 270 هزار بازدیدکننده جذب کند. فایل ویدئویی سر بریدن خبرنگار آمریکایی و تعداد دیگری از تصاویر هولناک در این صفحه منتشر شده است.

دیگر کاربران نیز تلاش کردند تا صفحات دیگری را برای حمایت از داعش ایجاد کنند، اما تعدادی از این صفحات به دلیل تحریک به خشونت به حالت تعلیق درآمده‌اند. بر اساس این طرح پنج مرحله‌ای، کاربران باید کانال‌های تلویزیونی غربی را هک کنند. طبق این طرح همچنین اعضای مسلح داعش پایگاه جایگزینی را برای پایگاه JustPaste ایجاد می‌کنند که بدون هیچ قصد و غرضی نقشی تعیین‌کننده و مهم در تبلیغات برای داعش ایفا می‌کرد، چرا که در گذشته به کاربران این سایت اجازه داده می‌شد که بدون ثبت‌نام هرچه را که می‌خواهند منتشر کنند.
مرجع : ايسنا