به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۳:۰۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۶ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۵۳۸۰۴
اعتماد در یک نگاه

برنامه‌های جدي نجفي برای وزارت علوم

گروه سیاسی: کنایه و گلایه آیت الله مصباح و روحانی: از رکود عبور کرده ایم سرخط خبرهای روزنامه اعتماد در شماره روز یکشنبه است.
برنامه‌های جدي نجفي برای وزارت علوم
این روزنامه تیتر یک را به عنوان کنایه و گلایه آیت الله مصباح، اختصاص داد و نوشت: این روزها هر چقدر اصلاح طلبان روی سیکل وحدت و انسجام حرکت می‌کنند رقبای اصولگرایشان اوضاع و احوال خوبی ندارند تا جایی که هر روز گره‌های جدیدی بر گره‌های پیشین اضافه می‌شود. در جدیدترین این اتفاقات آیت الله مصباح یزدی از نسخه انتخاباتی جبهه پایداری دفاع کرد تا مشخص شود که اصولگرایان در غیاب شیخ نامدار خود راه سخت و پیچیده‌ای را برای رسیدن به وحدت عملی و نه شعاری در فضای سیاسی کشور پیش روی خود دارند. این سختی شرایط برای دغدغه داران جناح اصولگرا شاید این روزها رنگ و بویی دیگر دارد چرا که آیت الله مصباح یزدی که پس از انتخابات با انتقادات تند و تیز آیت الله محمد یزدی برای عملکرد جبهه پایداری در انتخابات مواجه شده بود در جدیدترین اظهارات خود بازهم از مواضع و رفتارهای خود و جبهه پایداری دفاع کرده و خطاب به سیدرضا تقوی که از سوی آیت الله محمدیزدی برای همنشینی و هم نظر کردن اصولگرایان هر روز به دیدار گروهی از اصولگرایان مدعی می رود، گفته است: برخی مواقع حمایت از اصلح ارجح است، حتی اگر رای نداشته باشد.

روزنامه اعتماد به سخنان حسن روحانی رییس جمهوری مبنی بر اینکه از رکود عبور کرده‌ایم، پرداخت و نوشت: ما امروز یکی پس از دیگری بر مشکلات اقتصادی فائق آمده و خواهیم آمد. ما توانسته‌ایم رشد سریع تورم را مهار کنیم و بیش از آنکه پارسال قول داده بودیم و گفته بودیم که تا پایان سال نرخ تورم به 25 درصد می رسد، امروز می‌توانیم با قدرت بشارت دهیم که پایان سال امسال ان شاءالله رشد تورم به مراتب پایین تر از 20 درصد خواهد بود. امروز در کنار مضجع شریف علی بن موسی الرضا(ع) اعلام می‌کنیم که خوشبختانه از رکود عبور کرده‌ایم. محاسبات سه ماهه اول سال 93 به ما اعلام می‌کند که دولت از رکود عبور کرده و امروز روزی است که باید برای رونق دست به دست هم بدهیم.

فرود اضطراری آمریکایی‌ها در بندرعباس، تیتر دیگر این روزنامه است. این بار یک هواپیمای اماراتی با 140 سرنشین که 110 تن از آنان آمریکایی بودند. مهمان ناخوانده‌ای که این بار به علت نداشتن مجوزهای لازم در فرودگاه بندرعباس به زمین نشانده شد و چند ساعت بعد مجددا به سمت دوبی پرواز کرد. هواپیما در اجاره نیروهای ائتلاف در افغانستان بود و آن گونه که اعلام شده است اشتباه خود آنان باعث شد که ایران مجبور به نشاندن این هواپیما شود.

روزنامه اعتماد با بازتاب عنوان ان شاءالله خودم گزینه پیشنهادی وزارت علوم خواهم بود، نوشت: محمدعلی نجفی حرف‌های تازه‌ای دارد. حرف هایش شاید پاسخ به آنهایی باشد که این روزها در تلاش هستند تا او به عنوان گزینه وزارت علوم به مجلس معرفی نشود. او اما می‌گوید که ان شاء الله خودش گزینه پیشنهادی وزارت علوم خواهد بود. از عزل وزیر علوم 17 روز و نزدیک به دو ماه و اندی از اداره این وزارتخانه با سرپرست می‌گذرد اما گزینه نهایی وزارت علوم هنوز مشخص نیست. گمانه زنی‌ها زیاد است و نظرات متفاوت اما سرپرست کنونی وزارت علوم نظر دیگری دارد. از آخرین تحولات وزارتخانه اش می‌گوید و آینده‌ای که ظاهرا برای آن متصور است. محمدعلی نجفی که یک بار صابون عدم رای اعتماد مجلس به تنش خورده است ظاهرا برنامه‌های جدی برای به سرانجام رساندن این وزارتخانه دارد.

این روزنامه با انعکاس موضوع صعود تاریخی والیبال به مرحله دوم قهرمانی جهان، نوشت: تیم ملی والیبال ایران در چهارمین گام از مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان با نتیجه سه بر یک بلژیک را شکست داد و صعودش را به دور بعد قطعی کرد.