به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۱:۲۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۵۴۵۶۶
حيدر العبادي دستور داد؛

توقف حملات هوایی به شهرهای عراق

گروه بين‌الملل: نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که دستور داده تا حملات هوایی ارتش اين كشور به تمامی شهرهایی که غیرنظامیان در آن هستند، متوقف شود.
توقف حملات هوایی به شهرهای عراق
به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه سوریه نیوز عراق، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امروز (شنبه) اعلام کرد که دو روز قبل دستوراتی برای توقف حملات هوایی به تمام شهرهایی که در آن غیرنظامیان حضور دارند، صادر کرده است، حتی اگر در این شهرها اعضای داعش حضور داشته باشد. وی تاکید کرد که دولت تعقیب و پیگرد تروریست‌ها در تمامی مناطق را متوقف نخواهد کرد.

العبادی عنوان داشت: تدابیر برای حل‌و فصل مشکل اسکان آوارگان در ظرف سه ماه اجرا می‌شود. وی افزود: یگان‌های نظامی و افراد داوطلب معادله را در جنگ علیه تروریسم تغییر دادند. حمایت بین‌المللی نیز پافشاری عراق برای پایان دادن جنگ علیه داعش در آینده نزدیک را بیشتر می‌کند. در همین حال، سازمان ملل از تصمیم العبادی برای توقف حملات هوایی به شهرهای عراق استقبال کرد.

اتباع 80 کشور در کنار داعش در عراق می‌جنگند
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه داعش در از 80 کشور عضو گرفته است، عنوان داشت: این اقدام با کمک سازمان اطلاعات برخی کشورها صورت گرفته است. عمار حکیم، در کنفرانس کمک به آوراگان در بغداد، عنوان داشت: آوارگی نتیجه طبیعی گسترش تروریسم است و تعلل در حل و فصل آن و شکست در مبارزه با تروریسم و عدم دستیابی به طرح سیاسی فراگیر نیز از دیگر علتهای آن هستند.

وی افزود: میلیون‌ها تن از مردم ما به دلیل کنترل داعش بر مناطق زندگیشان به استان های دیگر مهاجرت کرده اند. شرم آور است که کسی در کشور خود آواره و در میان مردم خود غریبه باشد. نخستن گام برای حل این پرونده این است که بحران آوارگان را از مسائل سیاسی دور کنیم.

وی خواهان مستند کردن مهاجرت‌های اجباری در سازمان ملل و ادامه حمایت های منطقه ای و بین‌المللی و نشان دادن واقعیت ها شد تا همگان میزان خطرهای گروه تروریستی داعش را درک کنند. حکیم عنوان داشت: این گروه ترویستی در عراق از 80 کشور عضو گرفته است و اقدام مذکور با کمک سازمان اطلاعات برخی کشورها صورت گرفته است.