به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۶:۴۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۳ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۵۴۶۲۷
شرق در یک نگاه

شکایت از دولت احمدی نژاد در نوبت قضایی

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز یکشنبه تیترهای شکایت از دولت احمدی نژاد در نوبت رسیدگی قضایی و هاشمی: شرکای حیف ومیل دولت سابق ، امروز علیه روحانی کارشکنی می‌کنند دیده می‌شود.
شکایت از دولت احمدی نژاد در نوبت قضایی
این روزنامه تیتر یک را به عنوان نوع شکایت از دولت احمدی نژاد در نوبت رسیدگی قضایی اختصاص داد و نوشت: موضوع بازگرداندن بخشی از اموال دولت که از سوی مشاور اجرایی رییس جمهوری در دست پیگیری است وارد مرحله تازه‌ای شده است. اکبر ترکان که قبلا خبر داده بود درباره بازنگرداندن 16خودروی دولتی و واگذاری برخی ساختمان‌های دولتی از دولت دهم شکایت کرده است، روز گذشته به خبرگزاری قوه قضاییه گفته است: این پرونده در دستگاه قضایی در نوبت رسیدگی قرار دارد. ترکان در مصاحبه خود با میزان با بیان اینکه خودروها، اموال و ساختمان‌ها که توسط برخی مسوولان دولت سابق در اختیار گرفته شده، هنوز به دولت بازگردانده نشده است.

روزنامه شرق به عنوان هاشمی: شرکای حیف ومیل دولت سابق ، امروز علیه روحانی کارشکنی می‌کنند اشاره کرد. آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سفر به مشهد مقدس، در دیدار با جمعی از صنعتگران این استان با برشمردن مشکلات دولت در مسایل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گفت: کسانی که از دولت سابق تا روز آخر حمایت کردند و شریک آن دولت در حیف ومیل از درآمدهای کشور در آن سالها هستند، امروز علیه دولت مردمی کارشکنی می‌کنند.

این روزنامه در تیتری به موضوع خودتان را از این مخمصه نجات دهید!، پرداخت. حمید بقایی، معاون اجرایی دولت احمدی نژاد با ارسال متن و تیتری به روزنامه شرق اعلام کرد: اگر فکر می‌کنید کمکی از سوی اینجانب برای خلاصی شما از این گرداب باطل وجود دارد اعلام نمایید. قطعا در حد توان، به شما مساعدت خواهم نمود. شرق: مشخص نیست آقای بقایی چرا شرق را که صرفا درباره موارد اتهامی ایشان، به نقل از منابع معتبر اطلاع رسانی کرده است، مورد انتقاد و شماتت قرار داده‌اند؛ آن هم بدون اینکه مستندی پیرامون اتهامات اعلامی علیه خود ارایه دهند. ایشان حتی اشاره‌ای به مصادیق موارد مجرمانه یا نواقص احتمالی گزارش روزنامه نکرده‌اند و به کلی گویی پیرامون برخی رخدادهای پیشین بسنده کرده‌اند. شرق ضمن چاپ پاسخ ارسالی ایشان، آمادگی خود را برای انتشار توضیحات شفاف آقای بقایی درباره موارد اتهامی اعلام می‌دارد.

انتقاد ایران از گزارش حقوق بشری بان کی مون تیتر دیگر روزنامه شرق است. دبیرکل سازمان ملل، در گزارش سالانه خود، ادعاهایی درمورد وضعیت حقوق بشر در ایران منتشر کرد که با انتقاد و تکذیب ایران همراه شد. بان کی مون در گزارش سالانه خود به مجمع عمومی، شعارهای انتخاباتی رییس جمهوری ایران درمورد آزادی بیان و امنیت اصحاب رسانه را یادآور و با اشاره به شرایط خبرنگاران و دیگر اصحاب رسانه مدعی شد که هنوز این وعده عملی نشده است. در گزارش دبیرکل سازمان ملل همچنین ادعا شده است که تبعیض علیه اقلیت‌های مذهبی و نژادی در ایران، هم در قانون و هم در عمل به چشم می‌خورد. وعده‌های روحانی درمورد شبکه اینترنت نیز ازجمله مواردی است که چگونگی اجرای آن در این گزارش مورد نقد قرار گرفته است.

این روزنامه در تیتری عیادت مجدد رییس جمهوری از مقام معظم رهبری را برجسته کرد. حسن روحانی رییس جمهوری در بازگشت از سفر پنج روزه به 2 کشور آسیای میانه، صبح روز گذشته برای دومین بار با حضور در بیمارستان محل بستری مقام معظم رهبری از حضرت آیت الله خامنه‌ای عیادت کرد.