به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۹:۳۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۶۳۵۴۴
شرق در یک نگاه

وارد پروژه‌ های زیر 100 میلیارد نمی‌شویم

گروه سیاسی: ابزار دموکراسی را در اختیار نداریم و بانک ها بنگاه داری را کنار بگذارند عنوان های مهم روزنامه شرق در روز سه شنبه است.
وارد پروژه‌ های زیر 100 میلیارد نمی‌شویم
این روزنامه تیتر یک را به موضوع ابزار دموکراسی را در اختیار نداریم، اختصاص داد و عنوان کرد: مردم می‌توانند به احزاب اعتماد کنند و به کاندیدایی که در حزب مورد نظرشان که براساس تخصص انتخاب می‌شود، رای دهند. حزب برای کشوری که می‌خواهد هر ساله انتخابات داشته باشد، لازم است. بعد از گذشت 35 سال از جمهوری اسلامی قابل قبول نیست که قاعده بازی سیاسی را بلد نباشیم و ابزار دموکراسی را در اختیار نداشته باشیم.

بانک ها بنگاه داری را کنار بگذارند، تیتر دیگر روزنامه شرق است. حسن روحانی رییس جمهوری در جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی از بانک‌ها خواست تا بنگاه داری را کنار بگذارند و تصریح کرد: قرار این است، بانک، واسطه بین مردم و تولید باشد و تسهیلات را عادلانه در اختیار کارآفرینان قرار دهد. بگذاریم در کشور رقابت سالم انجام شود، زیرا انحصار و عدم رقابت مشکل ساز است. رییس جمهور با اشاره به اینکه بانک‌ها گاهی برای جذب سپرده گذاری مردم دنبال راه‌هایی می‌روند تا نیم درصد سود را افزایش دهند، گفت: باید این رقابت در ارایه تسهیلات با سود کمتر به کارآفرینان هم وجود داشته باشد، تا کسی تبانی پشت پرده و عدم وجود تفاوت بین بانک‌ها را برداشت نکند.

این روزنامه با انعکاس موضوع پایان گروگانگیری در سیدنی با 2 کشته، نوشت: پرچم سیاه و سفید شبیه پرچم داعش شاید دیگر برای کمتر مخاطبی ناآشنا باشد. بمباران رسانه‌ای و سرریز خبری کارزار تبهکارانه داعش در عراق و سوریه سبب شده حتی شهروندان ساکن در دورترین نقاط جغرافیایی خونین خاورمیانه نیز به مشاهده تصویر پرچم داعش عادت کرده باشند. اما وضعیت هنگامی بغرنج می‌شود که این تصویر دیگر نه بر صفجه تلویزیون‌های شهری و نمایشگرهای کافه‌ای، بلکه بر قاب پنجره‌ها نقش ببندد. این قصه حکایت شهروندان استرالیایی است که صبح روز گذشته در یکی از پر رفت و آمدترین مناطق تجاری و اقتصادی شهر سیدنی، انتظار مشاهده هر چیزی را داشتند، جز پرچمی چسبیده بر پشت پنجره کافه لیند که به طرز رقت انگیزی تلاش می‌کرد تداعی کننده داعش باشد.

داستان از آنجا شروع شد که به گفته مقامات پلیس، ساعت 9:45 صبح روز دوشنبه به وقت محلی، فردی مسلح به قصد گروگانگیری وارد کافه لیند در منطقه مارتین پلازای سیدنی شده است. حمله گسترده پلیس به داخل کافه و شنیده شدن صدای تیراندازی شدید در ساعت 2 بامداد روز سه شنبه به وقت محلی، پایانی بر گروگانگیری 16 ساعته سیدنی بوده است. پلیس استرالیا نیز ضمن تایید خاتمه ماجرای گروگانگیری گزارش داد 2 نفر در جریان گروگانگیری کشته شدند که یکی از آنان فرد گروگانگیر بوده است.

روزنامه شرق با برجسته کردن موضوع وارد پروژه‌های زیر 100 تا 150 میلیارد تومان نمی‌شویم ، به نقل از سردار عبادالله عبدالهی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص)، نوشت: پروژه‌ها باید درآمدزایی داشته باشد. وقتی باید به 95 درصد نیروهای قرارگاه حقوق بدهیم باید اقتصادی کار کنیم و پروژه‌ها درآمدزا باشد تا بتوانیم هم حقوق آن‌ها را بدهیم و هم در انجام پروژه‌های بعدی اقدام کنیم. قرارگاه وارد پروژه‌های زیر 100 تا 150 میلیارد تومان نخواهد شد. ما با دولت صحبت کردیم که با توجه به بودجه و ظریفیت های قرارگاه می توانیم 30 هزار میلیارد تومان کار انجام دهیم.

این روزنامه با بازتاب عنوان دستورالعمل ارتقای امنیت گردشگران خارجی، نوشت: دستورالعمل اجرایی ارتقای امنیت گردشگران خارجی از سوی شورای امنیت کشور(شاک) بررسی و به تصویب رسید. دستورالعمل ارتقای امنیت گردشگران خارجی و مقصدهای گردشگری براساس پیشنهاد معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای گسترش فضای مطلوب تر برای توسعه گردشگری و دستور رییس جمهور تدوین شد. این دستورالعمل که به اهمیت توسعه گردشگری و تاثیرپذیری آن بر امنیت ملی می‌پردازد موضوعاتی مانند امنیت گردشگر، مقاصد گردشگری، تهدیدها و آسیب‌های عمده علیه گردشگران، چالش‌ها و مشکلات موجود در گردشگری و مستندات بالادستی حوزه گردشگری را مورد بررسی قرار داده است.