به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۴ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۵۶۹۰۵
اعتماد در یک نگاه

خزانه بانک مرکزی دیگر سه قفله نیست

گروه سیاسی: خروج بابک زنجانی از تحریم و بانک‌ها دیگر سه قفله نیستند مهمترین عنوان‌هایی است که در روزنامه اعتماد روز دوشنبه مشاهده شد.
خزانه بانک مرکزی دیگر سه قفله نیست
این روزنامه در تیتر یک به موضوع خروج بابک زنجانی از تحریم، پرداخت و نوشت: انگلیس، بابک زنجانی و مجموعه شرکت‌های او را از تحریم خارج کرد که به نظر می‌رسد دسترسی ایران به دارایی‌های او را تسهیل می‌کند. وزارت خزانه داری انگلیس با به روزرسانی لیست تحریم‌های ضدایرانی، اعلام کرد با حکم دادگاه قضایی اروپا تحریم‌ها علیه شرکت نفتکش ایران، دانشگاه صنعتی شریف، بیمه معلم، بانک سینا، صندوق سورینت و بابک زنجانی لغو شده است.

روزنامه اعتماد با برجسته کردن خبر بانک‌ها دیگر سه قفله نیستند، آورد: خزانه بانک مرکزی دیگر سه قفله نیست. بانک مرکزی گزارشی درباره روند اعطای تسهیلات بانکی منتشر کرده که نشان می‌دهد جمله معروف رییس کل اول بانک مرکزی دولت دهم در خصوص سه قفله شدن بانک‌ها برای دولت یازدهم معنا ندارد. بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود که روز شنبه روی وب سایت رسمی‌اش قرار داده به ما می‌گوید که وام‌های بانکی در پنج ماه اول امسال چگونه توزیع شد.

نام احمدی نژاد دیگر جذابیت ندارد، تیتر دیگر این روزنامه است. محمدرضا باهنر نایب رییس اصولگرای مجلس در گفت و گو یی اظهار کرد: یک موقع آدم وارد میدانی می‌شود و اشکالی هم ندارد. اگر البته زمینه مساعدی باشد. اما من می‌گویم که دیگر دوران احمدی نژاد تمام شده است. این هم قابل برگشت نیست. البته ممکن است که آن دوستان و آن همفکران دولت ایشان جمع شوند و بیایند و کار کنند و حتی موفقیت‌هایی هم به دست بیاورند. اما دوران شخص احمدی نژاد تمام شده است. یعنی اسم این فرد دیگر جذابیت و رای آوری ندارد.

روزنامه اعتماد با مطرح کردن عنوان تاسیس باشگاه گفت وگوی جناح‌ها، به بررسی راه‌های نزدیک‌تر شدن اصلاح طلبان و اصولگرایان پرداخت و نوشت: 2 جناح اصلی امروز کشور اصلاح طلبان و اصولگرایان، در تمامی فراز و نشیب 35 سال گذشته کشور که جریان‌ها و گفتمان‌های متعدد و مختلفی طلوع و افول کرده‌اند توانسته‌اند که از تمامی گلوگاه‌ها و گردنه‌های سخت بازی سیاسی عبور کنند. جریان سوم ناشناخته و بی‌شناسنامه آمده بود تا از 2 جناح شناسنامه دار کشور عبور کند. استراتژی شان هم بر مدار حذف طراحی و تدوین شد. اگرچه اصولگرایان از یک سال باقیمانده به انتخابات ریاست جمهوری 92 تلاش کردند تا با نقد عملکرد دولت دهم از راهبران این جریان عبور کنند اما کار از کار گذشته بود. در باشگاه گفت وگو، کنشگران سیاسی می‌توانند بر سر موضوعات مورد اختلاف خود به طور مستقیم وارد گفت و شنود و نه گفت بی‌شنود شوند. بی تردید جامعه سیاسی امروز ما نیازمند آمیزش گفتمان‌ها و عبور از مجادله‌های دردسر ساز رادیکالی است.

این روزنامه با بازتاب خبر ابولا به ایران نمی‌آید، آورد: با گذشت بیش از 6 ماه از بزرگ ترین همه گیری ابولا در جهان و در حالی که ناآگاهی و بی‌اطلاعی برخی ایرانی‌ها نسبت به راه‌های شیوع و ابتلای بیماری بومی آفریقا، به شایعاتی از قبیل شیوع بیماری در استان‌های مهاجرپذیر کشور دامن زده و برای مسوولان وزارت بهداشت دردسرساز شده، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت روز گذشته باز هم به مردم اطمینان داد ابولا به ایران نمی‌رسد و ایرانی‌ها نگران حضور ابولادر ایران نباشند. وزیر بهداشت گفت: تا کنون هیچ موردی از بیماری کرونا و ابولا در حجاج ایرانی مشاهده نشده با این وجود در زمان ورود این افراد به کشور، کنترل‌ها و اقدامات لازم انجام می‌شود.