به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۸ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۶۲۹۰۵
ابتکار در یک نگاه

نگرانی تندروها از تبلیغ یک جمله رهبری

گروه سیاسی: روزنامه ابتکار در شماره روز سه شنبه تیترهای نگرانی تندروها از تبلیغ یک جمله رهبری و قاطعیت در برابر فساد را انتخاب کرد.
نگرانی تندروها از تبلیغ یک جمله رهبری
این روزنامه تیتر یک را به عنوان نگرانی تندروها از تبلیغ یک جمله رهبری، اختصاص داد و نوشت: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار دبیران کل هفت حزب سیاسی کشور از جریان‌های اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل ضمن اشاره بر حق الناس بودن رای مردم که رهبری معظم در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بر آن تاکید کردند، گفت: معلوم نیست که چرا بعضی از مدعیان تندرو، به جای تبلیغ این جمله تاریخی، از تکرار آن نگرانند؟ وی همچنین در این دیدار با اشاره به مناسبت روز دانشجو، تاکید کرد که یکی از چیزهایی که بر دوش مسوولان قرار دارد تسلیح جوانان به علم، دانش و افکار سیاسی است.

روزنامه ابتکار با انعکاس موضوع قاطعیت در برابر فساد، نوشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، درباره برگزاری همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و درخواست صدور پیام برای این همایش، مرقومه‌ای را صادر کردند که متن مرقومه ایشان صبح دیروز توسط معاون اول رییس جمهور در محل برگزاری این همایش در سالن اجلاس سران به شرح زیر قرائت شد.بسم الله الرّحمن الرّحیم؛ نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسوولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسوولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید.

این روزنامه با برجسته کردن عنوان بابک زنجانی 7000 میلیارد پول کشور را خورد، نوشت: وزیر نفت با بیان این که کاری که بابک زنجانی انجام داد از نوادر روزگار است، گفت: در این اقدام 7000 میلیارد تومان از پول کشور خورده شد. بیژن زنگنه در همایش ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد که روز گذشته در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان این که از سال 1364 تا 1389 حتی یک مورد محموله نفتی نبوده که فروخته شود و پولش به کشور برنگردد اظهار کرد: کاری که بابک زنجانی انجام داد از نوادر روزگار و اساس آن هم دور زدن قوانین و تصمیم‌های فردی است.وی با بیان این که بیش از 8000 میلیارد تومان از پول کشور در این اقدام از کشور خارج شد، تصریح کرد: با این حال کمتر از هزار میلیارد تومان این پول ممکن است به کشور برگردد بنابراین پول کشور خورده شده است.

میزان یارانه‌های 94 افزایش نمی‌یابد، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. محمدباقر نوبخت به روال سال‌های گذشته یک روز پس از ارایه لایحه بودجه به مجلس، در نشستی خبری به تبیین ابعاد لایحه بودجه سال 1394 پرداخت. وی درباره تصمیم دولت برای اجرای فاز سوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده به توضیح تبصره 21 لایحه بودجه 1394 پرداخت و گفت: منابع هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده از 2 محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی تا 48 هزار میلیارد تومان و منابع بودجه عمومی که برای سال آینده نسبت به امسال کمتر خواهد بود، تامین می‌شود. نوبخت ادامه داد: 42 هزار میلیارد تومان برای پرداخت نقدی و غیر نقدی (در قالب بسته حمایت غذایی) توزیع می‌شود که سقف آن نسبت به سال جاری تغییری نکرده است.

این روزنامه با انتخاب موضوع دستگیری 108 نظامی ناتو در آسمان ایران، نوشت: امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: چند ماه قبل سیستم پدافند هوایی ما یک هواپیمای ایساف را که در افغانستان جنایت می‌کرد شناسایی کرد، این هواپیما روی مرز، خود را هواپیمای مسافربری معرفی می‌کرد. ما به این هواپیما اجازه ورود به کشور دادیم و زمانی که به نقطه‌ای رسید که مطمئن شدیم، اجازه خروج به آن را ندادیم، به این هواپیما دستور فرود داده شد اما در ابتدا قبول نکرد ولی نهایتاً با تهدید موشک در بندر عباس نشست و 108 نظامی ناتو را که قصد عبور از کشور داشتند شناسایی و دستگیر کردیم، ما به جز از ولایت از کسی دستور نمی‌گیریم.