به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۸:۱۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۵۷۴۵۷

میخائیل‌گورباچف: برای زنده ماندن می‌جنگم

گروه بين الملل: آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی که به دلیل شرایط حاد جسمانی در بیمارستان بستری شده گفته است که برای زنده ماندن مبارزه می‌کند.
میخائیل‌گورباچف: برای زنده ماندن می‌جنگم
میخائیل گورباچف 83 ساله، جزئیات دقیق بیماری‌اش را فاش نکرد اما گزارش شده که وی از دیابت حاد رنج می‌برد و برای معالجه به آلمان رفته است. معلوم نیست که گورباچف در حال حاضر در کدام بیمارستان بستری شده است. وی گفت: در هفت روز گذشته شرایطم کمابیش خوب بود اما امروز در بیمارستان بستری هستم. در حال حاضر وضعیت سلامتی‌ام وخیم است و دستگاه‌های متعددی به من وصل هستند. شما روحیه و خصوصیت مرا می‌شناسید. من در زندگی بر مبارزه تمرکز کرده‌ام.

گورباچف از سال 1985 تا 1991 میلادی رهبر جماهیر شوروی بود و به خاطر پایان دادن به جنگ سرد، در سراسر جهان از احترام خاصی برخوردار است. وی در جریان سال‌های حکومتش در کرملین روابط بسیار نزدیک و محکمی با غرب ایجاد کرد و با رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و مارگارت تاچر، نخست‌وزیر پیشین انگلیس روابط دوستانه داشت. گورباچف ماه گذشته میلادی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و باراک اوباما، همتای آمریکایی‌اش هشدار داد تا اجازه ندهند خصومت‌های دوجانبه‌شان در خصوص بحران کنونی اوکراین عمیق‌تر شود.
مرجع : ايسنا