به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۱:۵۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۰ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۵۷۵۲۲
شرق در یک نگاه

تعارف نداریم، اسامی خوانده خواهد شد

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز یکشنبه تیترهای ناگفته‌هایی از پرونده بورسیه‌ها و خروج از اعتدال دلیل پیدایش داعش است دیده می‌شود.
تعارف نداریم، اسامی خوانده خواهد شد
این روزنامه تیتر یک را به عنوان ناگفته‌هایی از پرونده بورسیه‌ها اختصاص داد و نوشت: اسامی دهان به دهان در راهروهای بهارستان می‌چرخد و هیچ نماینده‌ای حاضر نیست نام‌ها را افشا کند. تقریبا حالا خیلی‌ها در مجلس نهم می‌دانند که اسامی تعدادی نماینده در فهرست بورسیه‌های غیرمجاز قرار گرفته و به دلایلی نمی‌خواهند، پرده فرو افتد. جواد هروی، عضو کمیسیون آموزش درباره اینکه آیا قرار است مماشاتی در مورد قرائت اسامی نماینده‌های حاضر در فهرست بورسیه‌ها صورت گیرد، می‌گوید: با هیچ کس تعارف نداریم، اسامی خوانده خواهد شد. منتظریم ببینیم کمیته شکل گرفته چه خواهد کرد اما اگر بنا بر مماشات باشد، بدون شک شخصا اسامی را اعلام می‌کنم.

روزنامه شرق به عنوان خروج از اعتدال دلیل پیدایش داعش است اشاره کرد و نوشت: حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در دیدار با مدیران و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) با اشاره به ظهور گروه‌هایی چون داعش در جهان اسلام گفت: دلیل پیدایش این گروه‌ها خروج ازاعتدال و عدم رعایت اصل جمع ضدین و فراموشی ابعاد متفاوت انسانی است.

این روزنامه در تیتری به موضوع جهانی در ابعاد یک مدرسه، پرداخت و نوشت: در مدرسه نورالمصطفی نخستین مدرسه چندملیتی شرق کشور در مشهد، دانش آموزانی هستند از 13کشور دنیا، با 13 زبان و فرهنگ و تاریخ مختلف، حتی یک دانش آموز ایرانی هم دیده نمی‌شود، اما زبان فارسی، زبان رسمی کلاس‌هاست و همه فارسی صحبت می‌کنند؛ از مدیر مدرسه گرفته تا بچه‌های پیش دبستانی. هرچند هنوز جا برای بهترشدن دارند، اما می‌توانند گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند و بدون لکنت حرفشان را بزنند؛ چیزی که جهانیان به شدت به آن نیاز دارند؛ بدون لکنت حرف خود را زدن.

موافقت مقام معظم رهبری با عفو یا تخفیف مجازات برخی محکومان تیتر دیگر روزنامه شرق است. به مناسبت فرارسیدن اعیاد سعید قربان و غدیرخم، مقام معظم رهبری با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک هزارو256 نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

این روزنامه در تیتری با برجسته کردن داعش در 40 کیلومتری قصرشیرین است، نوشت: سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا گفت: در هیچ نقطه مرزی کشور نیروهای گروه تروریستی داعش حضور ندارند. وی گفت: گروهک تروریستی داعش صدهاکیلومتر با مرزهای ایران اسلامی فاصله دارد و فقط فاصله در مرز قصرشیرین با این گروهک 40کیلومتر است که ارتش عراق و نیروهای مردمی پیشرفت‌های خوبی در مقابله با آنها داشته‌اند.