به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۵۷۷۳۵

حوثی‌ها بندر الحدیده یمن را تصرف كردند

گروه بين الملل: حوثی‌ها کنترل شهر استراتژیک الحدیدة در ساحل دریای سرخ و فرودگاه، بندر و تاسیسات حساس آن را به‌دست گرفتند.
حوثی‌ها بندر الحدیده یمن را تصرف كردند
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز عربی، منابع امنیتی در یمن اعلام کردند که حوثی‌ها بر شهر ساحلی و استراتژیک "الحدیدة" در ساحل دریای سرخ کنترل پیدا کرده‌اند. گفته می‌شود حوثی‌ها بدون هیچ مقاومتی از سوی مسئولان این شهر بندری آن را تصرف کرده‌اند. این منابع امنیتی گفتند: حوثی‌ها درمقابل تاسیسات حساس شهر ازجمله، فرودگاه، بندر و دیگر قسمت‌های مهم مستقر شده‌اند. حوثی‌ها صبح امروز کنترل فرودگاه شهر الحدیدة را به دست گرفتند.

کنترل حوثی‌ها بر یک شهر بندری نگرانی دولت مرکزی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را دو چندان می‌کند. آنها معتقد هستند که حوثی‌ها از راه دریا سلاح و مهمات دریافت می‌کنند. منابع محلی و شاهدان عینی گزارش دادند که حوثی‌ها در ورودی‌های اصلی شهر و خیابان‌های مهم، مراکز بازرسی برپا کرده‌اند. آن‌ها در اطراف مراکز امنیتی رسمی که همچنان برقرار هستند، پراکنده شده‌اند.

طبق گزارش منابع محلی حوثی‌ها روز دوشنبه منزل سرلشکر علی محسن الاحمر، فرمانده نظامی مخالف حوثی‌ها را به کنترل خود درآوردند. این نیروها پیش از آغاز عملیات برای کنترل شهر الحدیدة، انبار سلاح ارتش را که در منطقه‌ای در نزدیکی این شهر قرار داشت، محاصره و به کنترل خود درآوردند. تمامی این اتفاقات یک روز پس از اینکه خالد بحاح به موجب توافقنامه صلحی که حوثی‌ها در 21 سپتامبر به امضا رساندند، مسئول تشکیل کابیته توافقی شد، انجام گرفت.