به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۶۱۱۵۶
اطلاعات در یک نگاه

افراط را از چهره رحمانی اسلام بزدائیم

گروه سیاسی: افراط را از چهره رحمانی اسلام بزدائیم، بررسی مسائل کلان اقتصادی کشور و تحولات منطقه در جلسه سران قوا و دکتر محمد فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شد عنوان‌های انتخابی روزنامه اطلاعات پنج شنبه است.
افراط را از چهره رحمانی اسلام بزدائیم
این روزنامه با بررسی موضوع افراط را از چهره رحمانی اسلام بزدائیم برای تیتر یک نوشت: همایش ملی اعتدال دیروز با پیام دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری و با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حسن خمینی، دکتر نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور و دکتر مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان در کتابخانه ملی افتتاح شد.

در پیام رییس جمهوری که توسط دکتر رضا صالحی امیری خوانده شد، آمده است: امروزه باید در پی آن بود که چهره رحمانی اسلام را از رفتارهای خشن و افراطی بزداییم تا خورشید گرمای مهرورزانه اش را بر جان‌ها بتابد و زندگی دیندارانه را گرم کند. باید سیاستی انسانی و عدالت جویانه را تقویت کرد تا جامعه هر چه بیشتر طعم شیرین زندگی را بچشد و با اراده و امید، راه آینده را با گام‌های مؤثر و محکم بپیماید. دعوت به اعتدال، دعوت به روش‌های خردمندانه و انسانی است که توان و ظرفیت‌های موجود را در برداشتن قدم‌های آینده ساز محاسبه می‌کند و باری را فوق طاقت، بر دوش جامعه و زندگی نمی‌گذارد.

روزنامه اطلاعات با بررسی عنوان بررسی مسائل کلان اقتصادی کشور و تحولات منطقه در جلسه سران قوا نوشت: سران قوای مجریه، قضائیه و مقننه در جلسه دیروز خود به بررسی آخرین تحولات و روند برنامه‌های کلان کشور پرداختند. در این جلسه که در دفتر رئیس جمهوری برگزار شد، مسائل کلان اقتصادی از جمله بودجه سال آینده و همچنین لزوم تلاش و هماهنگی قوا برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های دولت برای رونق اقتصادی، مورد بحث قرار گرفت. بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای برای احقاق حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

دکتر محمد فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شد، تیتر دیگر این روزنامه است. رئیس جمهوری روز گذشته در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد فرهادی را برای اخذ رای اعتماد برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

روزنامه اطلاعات با انعکاس موضوع افزایش تولید خودرو در کشور نوشت: تولید انواع خودرو در کشور در 7 ماه نخست امسال نسبـت بـه مـدت مشابه پارسال، بیش از 70 درصد افزایش یافت. محسن صالح نیا معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین گرامیداشت روز ملی صادرات و قدردانی از صادرکنندگان برتر و نمونه استان فارس در شیراز با بیان این مطلب افزود: 95 بخش در صنعت و معدن کشور در 7 ماه نخست امسال شاهد رشد در تولید بوده‌اند. وی گفت: تولید محصولات فولادی و مس در این مدت بین 5 تا 7 درصد افزایش یافت و روند تولید اقلام دارویی، لوازم خانگی هم رشد داشته است.او گفت: در مقطع فعلی، 33 تا 35 درصد صنایع کشور فعال هستند و برای آن که بین 70 تا 75 درصد صنایع را سرپا نگه داریم، نیازمند 150 هزار میلیارد تومان نقدینگی هستیم که با پیش بینی‌های صورت گرفته، 60 درصد این رقم تا پایان سال محقق می‌شود و در صورت اختصاص 50 تا 60 درصد اعتبار 280 هزار میلیارد تومانی تسهیلات سرمایه در گردش به صنایع، می‌توان به سرپا نگه داشتن 70 تا 75درصد صنایع امیدوار بود.