به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۶۲۲۷۸
توانایی داعش برای کسب درآمد تضعیف شد

کری: مسلمانان تمام جهان علیه داعش متحدند

گروه بين الملل: وزیر امور خارجه آمریکا امروز میزبان نخستین نشست بلندپایه 60 کشور حاضر در ائتلاف مقابله با داعش در عراق و سوریه است.
کری: مسلمانان تمام جهان علیه داعش متحدند
جان کری، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق و وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی، عربی و سایر کشورها در مقر ناتو در بروکسل، بلژیک، گردهم جمع شدند تا درباره بهترین استراتژی نظامی علیه داعش به بحث بپردازند. کری در مراسم افتتاحیه این نشست گفت: مسلمانان در تمام جهان علیه داعش متحدند و این پتانسل بسیار خوبی برای رویارویی با این گروه تروریستی است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: ما تاکنون بیش از 1000 عملیات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه انجام داده‌ایم و به اقدامات خود برای از بین بردن این گروه ادامه می‌دهیم. ما توانسته‌ایم روند پیشروی داعش در عراق و سوریه را متوقف کرده و ضربات سختی به آنها وارد آوریم.ایالات متحده نخستین حملات هوایی خود علیه داعش در عراق را اوت سال جاری میلادی انجام داد. اواخر سپتامبر هم حملات آمریکا علیه داعش در سوریه گسترش یافت و چند متحد آمریکا نیز به این حملات هوایی پیوستند. وزرای شرکت‌کننده دراین نشست برای چگونگی از میان برداشتن منابع مالی داعش و تامین کمک‌های بشردوستانه برای افراد بی‌خانمان سوریه و عراق به بحث پرداختند.

یکی از مقام‌های ارشد آمریکا گفت: شرکای ائتلاف به ویژه نگران تهدید ناشی از هزاران شبه‌نظامی خارجی هستند که به داعش پیوسته و احتمالا حملاتی را در غرب انجام خواهند داد. وی با اشاره به این مساله که ائتلاف ضدداعش در حال رهگیری نفت پالایشگاه‌ها و بازار سیاه به وسیله تانکرهایی که از مرزها عبور می‌کنند و به پول و حساب‌های بانکی تبدیل و روانه می‌شوند، گفت: ما سخت در تلاش هستیم تا سیستم انتقال نفت را نقشه‌برداری کنیم.

وی گفت: حملات هوایی علیه پالایشگاه‌ها توانایی داعش را برای صادرات نفت و کسب پول تضعیف می‌کند. ما تنها به دنبال ضربه زدن به این موارد هستیم و آنچه که شاهدش هستیم تاثیری است که در حال رخ نمودن است. براساس اطلاعات، تخمین زده می‌شود که داعش در عراق و سوریه حدود 30 هزار شبه‌نظامی دارد.
مرجع : ايسنا