به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۳:۴۳
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۵۴۱۳۳
تلاش براي تشکیل ائتلاف پایدار علیه داعش

صف‌آرايي‌40کشور در مقابل يك‌گروه تروريستي!

گروه بين الملل: وزیر امور خارجه آمریکا پیش از آغاز سفر خود به اردن متعهد شد تا "ائتلاف بین‌المللی پایداری" را برای شکست داعش تشکیل دهد و گفت که هر کشوری برای امحای این گروه تروریستی در عراق و سوریه نقشی برعهده دارد به همین منظور قرار است جده روز پنجشنبه میزبان نشست عربی - آمریکایی - ترکی برای بررسی راه‌های مقابله با داعش باشد.
صف‌آرايي‌40کشور در مقابل يك‌گروه تروريستي!
جان کری، قرار است سفر خود را به خاورمیانه از امان، پایتخت اردن آغاز کند و پس از آن به جده عربستان برود اما ممکن است توقف‌های کوتاهی نیز در سایر کشورها داشته باشد. کری در سخنانش تشکیل دولت جدید و فراگیر عراق را ستود و آن را نقطه عطفی مهم خواند. وی با اشاره به اینکه که "حدود 40 کشور برای پیوستن به ائتلاف تحت حمایت آمریکا برای مبارزه با داعش" اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: هم‌اکنون زمان آن فرا رسیده است که رهبران عراق خودشان کشورشان را اداره کنند و این کار باید با توجه به این دیدگاه باشد که دولت عراق متحد بماند.

کری متعهد شد تا ائتلافی تا حد ممکن گسترده از شرکای آمریکا در سراسر جهان ایجاد کند تا برای شکست داعش وارد عمل شوند. وی تاکید کرد: تقریبا هر کشوری برای حذف تهدید داعش و فضای اهریمنی که ایجاد کرده، نقشی برعهده دارد. برخی کشورها کمک نظامی ارائه می‌دهند که شامل کمک مستقیم، آموزش، مسلح کردن، مشاوره و تجهیز می‌شود. سایر کشورها نیز کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان فراهم می‌کنند که در مناطق درگیر با داعش رو به رو هستند. با این حال ممکن است که مبارزه با داعش سریع نباشد و حتی ممکن است تا پس از 2017 به طول انجامد و این ائتلاف برای ماه‌ها و شاید سال‌ها پایدار خواهد بود. از سوی دیگر جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: هدف این ائتلاف ایجاد هماهنگی برای مقابله با تهدیدی است که داعش مطرح کرده است.
مرجع : ايسنا