به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۴:۴۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۶ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۷۰۷۸۶

کری: روس‌ها درباره اوكراين دروغ گفتند

گروه بين الملل: وزیر امور خارجه آمریکا روسیه را متهم به دروغگویی درباره اوکراین کرد و گفت: فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور مستقل آماده نیستند.
کری: روس‌ها درباره اوكراين دروغ گفتند
جان کری در پاسخ به این سوال که آیا مسکو درباره رد حضور سربازان یا تسلیحات روسی در خاک اوکراین دروغ گفته اظهار داشت: بله، روس‌ها دروغ می‌گویند. روسیه به اقدامی تهاجمی و خصمانه علیه دولت‌ها دست می‌زند و به صورت بنیادین به نوعی به دنبال آغاز یک «بده بستان جدید میان شرق در غرب» است که به عقیده ما خطرناک و غیرضروری است. وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: واشنگتن هر کاری که لازم باشد برای حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی اوکراین انجام می‌دهد. مادامی که دولت واشنگتن تصمیم خود را برای ارسال تسلیحات کشنده به کی‌یف بگیرد، من به صورت خصوصی با اوباما به رایزنی می‌پردازدم. من به کنگره آمریکا و جهان تاکید می‌کنم که حمایت‌های اقتصادی‌شان از دولت اوکراین را بیشتر کنند چراکه این روند به دولت اوکراین کمک می‌کند تا به آرزوهایش دست یابد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در بخش دیگر سخنان خود در مجلس سنا نسبت به اقدام جنبش‌های اسلامی فلسطین برای پر کردن خلأ سیاسی در صورت فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد. وی افزود: فلسطینی‌ها آمادگی تشکیل کشوری مستقل را ندارند تا از طریق آن به دادگاه کیفری بین‌الملل بپیوندند. جان کری در جمع سناتورها همچنین درباره مجوز درخواستی دولت اوباما برای جنگ با داعش تاکید کرد، هیچ راهی وجود ندارد که این درخواست به وارد شدن آمریکا به سومین جنگ بزرگ و مداخله زمینی گسترده در خاورمیانه ختم شود، به گفته وی، مجوز تدوین شده کاخ سفید برای استفاده از نیروی نظامی منجر به "نبرد بلند مدت" نخواهد شد و دولت اوباما نمی‌خواهد که عراق و افغانستانی جدید داشته باشد.در همین حال وی افزود: پاکستان در پی حمله تروریستی 16 دسامبر سال 2014 میلادی به مدرسه نظامی پیشاور تعهد جدی و شدیدی را برای شکست گروه‌های افراطی به نمایش گذاشته است.

کری در جلسه کمیته بودجه سنا درخصوص درخواست دولت اوباما برای دریافت 50.3 میلیارد دلار برای وزارت امور خارجه در سال مالی 2016 به قانون‌گذاران گفت: آمریکا قصد دارد 3.4 میلیارد دلار برای تقویت همکاری‌ها و مشارکت دیپلماتیک‌مان با افغانستان و پاکستان صرف کند. آمریکا با اسلام‌آباد در زمینه مقابله با گروه‌های ترورریستی که امنیت هر دو کشور را تهدید می‌کند، در حال همکاری است. ماه گذشته میلادی با رهبران پاکستان برای مذاکرات سالانه استراتژیک دیدار کردم و در آنجا متوجه شدم که اسلام‌آباد به دنبال حمله تروریستی 16 دسامبر سال 2014 میلادی به مدرسه نظامی پیشاور که در آن 132 کودک کشته شدند، متعهد شکست گروه‌های افراط‌گرا شده است. وی گفت: ما نیز در تایید مشارکت طولانی‌مدت‌مان با مردم پاکستان، در زمینه ارتقاء توسعه، امنیت انرژی، بهداشت و آموزش کمک می‌کنیم.
مرجع : ايسنا