به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۶۴۲۸۱

BMW خودروهای خود را از روسیه خارج کرد

گروه اقتصادي: شرکت خودرو سازی آلمانی BMW تصمیم گرفت خودروهای ویژه فروش خود را از بازارهای روسیه خارج کند و به بازار دیگری منتقل کند. این اقدام به دلیل کاهش ارزش روبل، واحد پول روسیه صورت می گیرد.
BMW خودروهای خود را از روسیه خارج کرد
از ماه گذشته، شرکت BMW کاهش صادرات خود را به روسیه آغاز کرد. 11 ماه نخست سال 2014، شاهد صادرات 33400 خودروی MBWو مینی به روسیه بود که 2.17 درصد از دوره مشابه سال گذشته کمتر است. اما فروش این مدل از خودروها نیز شاهد کاهش 16درصدی در دوره زمانی مشابه بود یا به عبارتی به 31927 خودرو کاهش یافت. شایان ذکر است که بعضی شرکت های خارجی خودرو ساز اخیرا صادرات محصولات خود را به روسیه متوقف کردند به گونه ای که مراکز فروش خودروهای اودی، شورولت، کادیلاک و اوپل در این کشور تعطیل شد. از 19 دسامبر هم فروش خودروهای Jaguar Land Rover در روسیه متوقف شد. همه این اقدام ها با هدف حفظ پول در سایه بحران در بازار مالی روسیه روی می دهد چرا که درآمد فروش خودروها به روبل، نه تنها سودزا نیست بلکه باعث زیان است.

کارشناسان می‌گویند که پس از توقف نوسانات نرخ روبل در برابر ارزهای خارجی، شرکت‌های خودروسازی پس از تعدیل قیمت های خود می توانند فعالیت خود را در بازارهای روسیه از سر گیرند. روسیه با شدیدترین کاهش ارزش روبل از سال بحرانی ۲۰۰۸ روبرو است.

ارزش روبل فقط تنها در هفته های اخیر ۲۰ درصد کاهش یافت و بهای آن در مقابل یک دلار به ۸۰ و در برابر یک یورو، به ۱۰۰ رسید. پول روسیه در یک سال اخیر 60 درصد ارزش خود را از دست داد. دلیل این اوضاع، تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین و کاهش قیمت جهانی نفت است.
مرجع : العربيه