به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۰۴
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۶۵۱۸۳
يك نماينده مجلس با اشاره به پرونده هسته‌ای؛

روسیه به ایران به صورت ابزاری نگاه می‌کند

گروه سياسي: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه روسیه به پرونده هسته ای ایران و غرب به صورت ابزاری نگاه می کند، گفت: اظهارات و اقدامات مقامات روسی، ما را به این نتیجه می رساند که ایران روی روابط بنیادین و استراتژیک با روسیه نباید حساب ویژه کند.
روسیه به ایران به صورت ابزاری نگاه می‌کند
نوذر شفیعی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به بیانیه اخیر وزارت خارجه روسیه درباره شرایط این کشور برای همکاری در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، گفت: متأسفانه نگاه روسیه به مسئله پرونده هسته ای ایران یک نگاه ابزاری است و مقامات این کشور تنها بر اساس منافع ملی خودشان عمل می کنند. نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از طرف دیگر اگر در چند وقت اخیر مقامات روسی از ارتقا روابط استراتژیک با ایران حرف می زنند، به طور حتم سطح این روابط یک حدی دارد و در صورتی که منافع آن ها به خطر بیافتد قطعا تغییر رویه می دهند.

وی افزود: مقامات روسی بارها اعلام کرده اند که اگر آمریکا تحریم های علیه روسیه را کاهش دهد، رویکرد این کشور نسبت به مذاکرات هسته ای ایران و غرب مثبت تر خواهد شد که این نشان دهنده نگاه ابزاری مقامات این کشور است. شفیعی ادامه داد: اظهارات و اقدامات مقامات روسی، ما را به این نتیجه می رساند که ایران روی روابط بنیادین و استراتژیک با روسیه نباید حساب ویژه کند و ما را هم وادار می کند که درباره مسائل بر اساس منفعت ملی عمل کنیم.