به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۹ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۶۵۷۲۸

فامیلی که حساب فامیلش را خالی کرد

گروه حوادث: رئیس پلیس فتای استان مرکزی از دستگیری فردی که با سوء استفاده از رابطه خویشاوندی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب یکی از اقوامش کرده بود، خبر داد.
فامیلی که حساب فامیلش را خالی کرد
سرگرد مصطفی نوروزی، دراین باره گفت: در پی دریافت شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر برداشت‌های غیرمجاز مبالغ متعددی از حساب بانکی‌اش موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با بررسی تخصصی موضوع، کارشناسان پلیس فتا فردی را که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی این شهروند کرده بود در اراک شناسایی و دستگیر کردند.
نوروزی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، متهم که رابطه فامیلی با شاکی دارد با سوء استفاده از اعتماد به وجود آمده و به واسطه طلبی که داشته کارت عابر بانک وی را اخذ کرده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی او، طی چندین مرحله اقدام به برداشت اینترنتی در مجموع پنج میلیون ریال کرده است.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی در ادامه با اشاره به اعترافات متهم افزود: دربازجویی‌های اولیه متهم ابتدا سعی در کتمان حقیقت داشت که با مشاهده ادله و مستندات موجود به بزه انتسابی اعتراف کرد.  بر اساس اعلام پلیس فتا، نوروزی از شهروندان خواست به هیچ عنوان اطلاعات حساب خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورتی که نیاز به استفاده روزانه از حساب خود دارند شخصا اقدام به انجام این کار کنند و به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمز حساب خود اقدام کنند.

وی خطاب به دارندگان کارت‌های عابر بانک گفت: در مواردی که به هر دلیل اطلاعات حساب خود را در اختیار فردی دیگر قرار می‌دهید ، در اولین فرصت با روش‌های مختلف از جمله تغییر رمز عبور امکان هرگونه دسترسی غیرمجاز و سوء استفاده را از بین ببرید.
مرجع : ایسنا