به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۶۶۰۴۲
تظاهرات مردم پاریس در محکومیت تروریسم

شماره امروز اطلاعات دریک نگاه؛ 22 دی

گروه سیاسی: روزنامه اطلاعات در شماره روز دوشنبه عنوان های خشونت علیه هر ملیت، نژاد و مذهب محکوم است و20 میلیارد دلار کالای قاچاق پارسال وارد کشور شد را بررسی کرد.
شماره امروز اطلاعات دریک نگاه؛ 22 دی
این روزنامه تیتر یک را به موضوع خشونت علیه هر ملیت، نژاد و مذهب محکوم است، اختصاص داد و نوشت: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار ایوانیس کاسولیدیس وزیر امور خارجه قبرس، روابط 2 کشور را تاریخی و نشات گرفته از 2 تمدن بزرگ ایران و یونان دانست. دکتر روحانی در ادامه به شرایط و تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: شرایط امروز خاورمیانه و حتی حوزه مدیترانه، نیازمند آن است که همکاری های بیشتری با یکدیگر به ویژه در زمینه مقابله با افراطی گری، تروریسم و خشونت داشته باشیم. وی با تاکید بر این که به اعتقاد ما خشونت و وحشی گری در هر سرزمینی، علیه هر ملتی با هر نژاد، ملیت و مذهبی باشد، محکوم است، اظهار داشت: برای ما به همان نسبت که کشتار مردم عراق، پاکستان، افغانستان، لبنان و سوریه محکوم است، اگر تروری در پاریس، لندن، برلین و یا واشنگتن هم انجام شود، محکوم است.

روزنامه اطلاعات با انعکاس عنوان 20 میلیارد دلار کالای قاچاق پارسال وارد کشور شد، نوشت: رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: حجم قاچاق کالا در سال گذشته 20 میلیارد دلار بود که رقمی معادل 60 هزار میلیارد تومان است و با توجه به این که کل بودجه عمرانی کشور 30 هزار میلیارد تومان است، باید گفت حجم قاچاق کالا 2 برابر کل بودجه عمرانی کشور است. حبیب الله حقیقی ادامه داد: قاچاق کالا فراتر از حوزه مسایل اقتصادی و اجتماعی کشور ایفای نقش می‌کند و زیان آن را در بحث اشتغال و بیکاری می‌توان لمس کرد.

این روزنامه با بازتاب موضوع تظاهرات میلیونی مردم پاریس در محکومیت تروریسم، نوشت: بیش از یک میلیون نفر در راهپیمایی دیروز پاریس شرکت کردند تا با محکوم کردن تروریسم و حملات اخیر در فرانسه، همبستگی خود را با قربانیان این حوادث اعلام کنند. تظاهرات دیروز که نام جمهوری بر آن گذاشته بودند، از میدان جمهوری تا میدان ملت پاریس به طول سه کیلومتر برگزار شد و رهبران و مقام‌های ارشد بیش از 40 کشور جهان از جمله رهبران اروپایی و عربی برای گرامیداشت کشته شدگان حملات اخیر فرانسه در آن شرکت کردند.

2 انفجار انتحاری در طرابلس لبنان 11 کشته برجا گذاشت، تیتر دیگر روزنامه اطلاعات است. انفجارهای انتحاری در منطقه جبل محسن طرابلس در شمال لبنان 11 کشته و 50 زخمی برجا گذاشت. خبرگزاری دولتی لبنان گزارش داد، ابتدا انفجاری در یک کافه در منطقه علوی نشین جبل محسن رخ داد و بعد از جمع شدن مردم، حمله انتحاری انجام شد. مقامات امنیتی هم اعلام کردند که حمله نخست با نارنجک انجام شد و سپس یک بمب گذار انتحاری خود را منفجر کرد. پس از این انفجارها ارتش لبنان حصار امنیتی در اطراف مکان انفجار در منطقه جبل محسن ایجاد و تدابیر شدیدی اتخاذ کرده است. ماموران امنیتی اطراف محل حمله را محاصره و مقررات منع آمدوشد در منطقه اعمال کرده‌اند.

این روزنامه با انتخاب موضوع 20 درصد نانوایی‌ها تا پایان سال آزادپز می‌شوند، نوشت: دومین مرحله از اصلاح قیمت نان در شهرها از دیروز با آزاد سازی بهای نان در شمال شهر تهران آغاز شد. قاسم زراعت کار رییس اتحادیه نانوایان اعلام کرد: طبق دستورالعمل هیات وزیران از دیروز 31 نانوایی سنگکی آزاد پز شدند و از اول بهمن هم 120 نانوایی لواش، تافتون و بربری به صورت آزادپز و خارج از نرخ مصوب دولت در تهران فعالیت خود را آغاز می‌کنند. به گزارش فارس، وی اظهار داشت: طبق دستورالعمل هیات وزیران تا پایان امسال 20 درصد از نانوایی‌های کشور می‌توانند به سمت آزادپزی بروند. بدیهی است که قیمت نان در این واحدها بر اساس کیفیت و عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد.