به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۶۷۱۴۳
سال و٩١ روز حبس برای معاون اول احمدی نژاد

شماره امروز اعتماد دریک نگاه؛ 2 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد در شماره روز پنج شنبه به بررسی عنوان های ظریف زیر تیغ و در برخورد با متخلف نباید هیچ ملاحظه ای شود پرداخت.
شماره امروز اعتماد دریک نگاه؛ 2 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به موضوع ظریف زیر تیغ، اختصاص داد و عنوان کرد: روزهای زمستانی محمد جواد ظریف با مجموعه انتقادها و پاسخ ها با هم ممزوج شده است. انتقادها یک علت خاص دارد و منتقدان همان هایی هستند که در ١٦ ماه پس از روی کار آمدن دولت مشغول انتقاد از او بوده اند. محمد جواد ظریف آن کسی نبود که انتقادات از او تاثیر منفی بر روی مدافعانش بگذارد. گستره مدافعانش هر روز گسترده تر می شد و در این میان منتقدان هم در مورد انتقادات شان قانع نمی شدند. این بار اما دومین ماه زمستان در شرایطی برای وزیر دولت آغاز شد که سفر هفته گذشته او به عروس اروپا بهانه ای شد برای آغاز انتقادها از او. یک پیاده روی ساده در خیابان های ژنو با وزیر امور خارجه امریکا هم بساط بقیه انتقادها را تکمیل کرد. حالا فصل انتقادهای جدید بود که مهم ترین و شدیدترین آنها روز گذشته صورت گرفت.

این بار سردار نقدی صراحتا اعلام کرد که بنده تا حالا سعی کرده ام در خصوص وزارت امور خارجه اظهارنظر نکنم تا موضع ایشان در مذاکرات را تضعیف نکرده باشم ولی بعضی تخلفات، دیگر قابل تحمل نیست و به صراحت می گویم که آقای ظریف از چشم و نظرم افتاد. اما سخنگوی دولت هم برای این انتقادها پاسخ دارد و در مقابل می گوید همه باید به نوعی از فرزندان این ملت تشکر کنیم که با منطق و قاطعیت در مذاکرات حاضر می شوند و از حقوق مردم دفاع می کنند و از دکتر ظریف باید به صورت ویژه تشکر کرد. منتقدان می گویند که ظریف همان وزیری که بارها مورد تقدیر چهره های بین المللی قرار گرفته است، الفبای دیپلماسی را هم نمی داند.

در برخورد با متخلف نباید هیچ ملاحظه ای شود، تیتر دیگر روزنامه اعتماد است. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح دیروز(چهارشنبه) در دیدار قهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسیایی و پاراآسیایی اینچئون با اشاره به نقش پیروزی های قهرمانان ورزشی در بوجود آوردن احساس افتخار ملی در مردم، استقامت معنوی ورزشکاران و قهرمانان بر حفظ و ترویج ارزش ها و شعائر دینی در مقابل دیدگان میلیون ها انسان را بسیار بااهمیت دانستند و تأکید کردند: این استقامت معنوی در عرصه های جهانی معرّف و نشانگر عنصر مستحکم استقامت و ایستادگی ملت ایران است. رهبر انقلاب اسلامی در ادامه چند توصیه را بیان کردند. پرهیز از تخلفات قانونی در عرصه های بین المللی و همچنین در عرصه های داخلی ورزشی و لزوم برخورد قاطع با متخلفین، اولین توصیه حضرت آیت الله خامنه ای بود. در برخورد با متخلف نباید هیچ ملاحظه و سهل انگاری شود، زیرا تخلف قابل قبول نیست؛ اعم از تخلف مسئولین یا غیرمسئولین، زبدگان یا غیرزبدگان و قهرمانان سیاسی، ورزشی، و یا علمی و صنعتی. ایشان محبوبیت ورزشکاران و قهرمانان را زمینه ساز الگو شدن آنان در میان جوانان دانستند و گفتند: هر حرکت خوب قهرمانِ ورزشکار، موجب تکثیر میلیون ها حرکت خوب و رواج خیر در جامعه می شود.

این روزنامه با انتشار عنوان ٥ سال و٩١ روز حبس برای معاون اول احمدی نژاد، نوشت: محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت محمود احمدی نژاد با رای شعبه ١١ دیوان عالی کشور به پنج سال و ٩١ روز حبس و پرداخت 2 میلیارد و ٨٥٠ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد. پرونده محمدرضا رحیمی بدوا در شعبه ٧٦ دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد که هیات قضایی این شعبه او را به ١٥ سال حبس، پرداخت دو میلیارد و ٨٥٠ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم کرده بودند، ولی با اعتراضی که به رای شد پرونده به شعبه ١١ دیوان عالی کشور رفت و این شعبه با تایید مجازات های رد مال و جزای نقدی، ١٠ سال از مجازات حبس معاون اول دولت احمدی نژاد را کاهش داده است.

روزنامه اعتماد با انعکاس موضوع راه پیمایی علیه هتک حرمت پیامبر(ص)، نوشت: تظاهرات سراسری اعتراض به هتک حرمت ساحت قدسی پیامبر مهربانی و عطوفت، حضرت محمد مصطفی (ص) بعد از اقامه نماز جمعه این هفته در تهران و سراسر کشور برگزار می شود. به گزارش تسنیم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی اهانت بی شرمانه و غیراخلاقی و ضد انسانی به ساحت مقدس پیامبر صلح و دوستی، با صدور اطلاعیه فراخوان عمومی، ضمن دعوت از ملت محمدی و عموم مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی عمل ننگین اهانت گستاخانه غرب را نشان از اوج درماندگی استکبار و صهیونیست ها دانست.