به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۹:۳۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۶۷۷۵۴
افشاگری رحیمی علیه احمدی نژاد؛

شماره امروز اعتماد دریک نگاه؛ 8 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد در شماره روز چهارشنبه با عناوین افشاگری رحیمی علیه احمدی نژاد، هرچقدر می خواهید انتقاد کنید پاسخ نمی دهم و دومین کارت زرد مجلس به وزیر آموزش و پرورش منتشر شد.
شماره امروز اعتماد دریک نگاه؛ 8 بهمن
تیتر یک این روزنامه افشاگری رحیمی علیه احمدی نژاد را برجسته کرد و نوشت: رحیمی محکوم امروز، چوب آبرو بری های شما را می خورد. در جریان قهر شما دوستان تان تلاش کردند که من کار را رها کنم تا کار دولت بخوابد. یک میلیارد و دویست میلیون تومان به قریب ١٧٠ نفر از کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت شده است. تمام شد؛ نخستین حکم محکومیت پایان عمر اردوگاه سیاسی احمدی نژاد را رقم زد. چهار سال پشت محمدرضا رحیمی را خالی نکرد تا برسد به روزی که از جانب معاون اولش دشمن خطاب شود. این برای احمدی نژادی ها پایانی تراژیک است. برای رقبایش اما آغاز راهی تا بلکه فریادهای شنیده نشده هشت سال خود را به رخ هواداران دیروز احمدی نژاد بکشند. احمدی نژاد با همان حکم اول جا زد، تمام موجودیت معاون اولش را انکار کرد. انگار نه انگار که او چهار سال پشت تمام اتهامات همین محمدرضا رحیمی ایستاد و او را تا مقام خط قرمز کابینه اش بالا کشید. حالا دیگر رحیمی به پایان خط رسیده است. باز هم یک نفر از اردوگاه احمدی نژاد کم شد. او هشت سال تمام به این کم شدن ها عادت داشت. عادت که نه، شاید حتی علاقه داشت. این بار اما فرق می کند، این بار این کم شدن اجباری است.

محمدرضا رحیمی به جایی رسیده که بازگشتی ندارد. احمدی نژاد نمی خواهد با او تا آخر خط برود اما رحیمی گویا می خواهد رییس بی وفا را با خودش ببرد. احمدی نژاد هر چه بود، دوست و دشمن او را در عالم سیاست کسی می دانستند که پشت نیروهای وفادارش می ایستد. تنها یک بزنگاه جدی لازم بود تا خطای این فرضیه هم ثابت شود. مثل خیلی از فرضیه های دیگری در مورد او که خطا بودن شان ثابت شد، مثل فسادستیزی اش، مثل... هنوز تصاویر احمدی نژادی که رحیمی او را در دولت دهم، دوشادوش همراهی می کند تازه هستند که معاون اولش او را در نامه ای سرگشاده لجباز خطاب می کند. حالا همان جعبه اسرار شده است شیپور افشاگری احمدی نژاد. حالا باید رییس دیروز بایستد تا معاون سابق خطابش کند که بر سر حکم محکومیت «چوب لجبازی ها و آبروبری های گاه و بیگاه» او را می خورد.

پاسخ ظریف به منتقدان درگفت و گو با«اعتماد» هرچقدر می خواهید انتقاد کنید پاسخ نمی دهم، ١٠ ماه است سکوت کرده ام که به منافع ملی و مذاکرات خدشه ای وارد نشود. از سکوتی می گویدکه پیشه کرده تا مجبور نشود واقعیت را نگوید یا آنکه با گفتن واقعیت به روند مذاکرات و منافع ملی خدشه وارد کند. او در میان گله های همراه با استقبال از منتقدانش برای آنان توصیه هایی هم دارد. توصیه می کند که منتقدانش منافع ملی را در نظر بگیرند، درست همان چیزی که او برایش مذاکره می کند.

دومین کارت زرد مجلس به وزیر آموزش و پرورش عنوان دیگر این روزنامه است. صبح روز گذشته وزیر آموزش و پرورش در جمع نمایندگان بهارستان حاضر شد تا به سوالات مطرح شده توسط آنها پاسخ دهد. پس از طرح سوال های نمایندگان و ارایه جواب های علی اصغر فانی، ٢١٥ نماینده حاضر مجلس شورای اسلامی با 74 رای موافق و 114 مخالف و ١٤ رای ممتنع به توضیحات وزیر واکنش نشان دادند و به این ترتیب فانی دومین کارت زرد خود را از مجلس دریافت کرد.

روز سه شنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، سوال نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه از وزیر آموزش و پرورش درباره دلایل اجرا نشدن قانون استخدام مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی و نیز عدم پرداخت مطالبات معلمان توسط قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرائت شد: چرا معلمان پیش دبستانی و شرکتی را استخدام نمی کنید؟ چرا زمان و سرفصل آزمون استخدامی را اعلام نمی کنید؟ چرا مطالبات معلمان پرداخت نمی شود؟

هزینه کارمندان یک میلیون تومان بیشتر از عیدی عنوان بررسی خرج شب عید اعتماد است. برآورد اولیه از متوسط هزینه یک خانوار چهار نفره برای ماه پایانی سال یا به عبارت دیگر سبد عیدانه خانوار از اعدادی بر محور یک میلیون و ٦٠٠ هزار تومان حکایت دارد. مبنای نگارش گزارشی که پیش روست رقم عیدی تعیین شده برای دو گروه کارمندان و کارگران است. بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری عیدی آخر سال ٩٣ کارمندان دولت ٦٠٠ هزار تومان و به موجب لایحه اصلاحی قانون پرداخت پاداش و عیدی کارگران یک میلیون و ٢١٦ هزار تومان تعیین شده است. اما در مقابل عددی که از متوسط هزینه مخارج عید خانوار اعم از اقلام اساسی غذایی، میوه، شیرینی و آجیل و حداقل های هزینه پوشاک و کیف و کفش، به دست می آید، سبد هزینه ای بیش از یک میلیون و ٦٣٢ هزار تومان را نشان می دهد. این رقم به زبان اقتصاد، ٢٥ درصد از عیدی کارگران و ٦٣ درصد از عیدی کارمندان بیشتر است.
در ایران رهبر ارکستر عمیق ترین نقطه تحمل فشار است عنوان گفت وگوی اعتماد است با نادر مشایخی، آهنگساز و رهبر ارکستر.