به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۰:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۶۷۴۱۰
حزب فراگیر اصلاح طلب، شدنی نیست

شماره امروز شرق دریک نگاه؛‌5 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز یکشنبه در صفحه نخست تیترهای فرار به سوی هاشمی و حزب فراگیر اصلاح طلب، شدنی نیست را بررسی کرد.
شماره امروز شرق دریک نگاه؛‌5 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به موضوع فرار به سوی هاشمی اختصاص داد و نوشت: پرونده دومین مقام دولتی که رییس اش ادعا می کرد پاک دست ترین دولت جمهوری اسلامی است به سرانجام رسید. دستگاه قضایی محمدرضا رحیمی را به اتهام ارتشا در پرونده معروف به بیمه ایران محکوم به تحمل پنج سال و ٩١روز حبس و ردمال کرد. اکنون با اعلام حکم پرونده محمدرضا رحیمی، برخی چهره ها و رسانه های اصولگرا، موجی را به راه انداخته اند که طی آن سعی دارند تا هرگونه نسبت جناحی خود را با رحیمی منکر شده و از آن اعلام برائت کنند. این جریان در خط تازه رسانه ای خود تلاش می کند قوه قضاییه را برای صدور حکمی مشابه برای «مهدی هاشمی» زیر فشار بگذارد.

روزنامه شرق به عنوان حزب فراگیر اصلاح طلب، شدنی نیست اشاره کرد. محمد سلامتی فعال باسابقه اصلاح طلب سلامتی، بدبینی به تحزب و کار حزبی در ایران را یکی از مهم ترین موانع تشکیل حزب فراگیر، چه در میان اصلاح طلبان و چه در میان اصولگرایان می داند. به اعتقاد او در این میان فعالیت در قالب جبهه بهترین گزینه است. اگرچه این جبهه در جریان اصلاحات به نام شورای هماهنگی جبهه اصلاحات وجود داشته و اکنون با روی کارآمدن دولت روحانی فعالیت های خود را بیشتر کرده است. به باور سلامتی، شورای مشورتی آقای خاتمی زمانی تشکیل شد که جبهه به دلیل محدودیت هایی که سال٨٨ برای فعالیت این تشکیلات به وجود آمد، دچار رکود شد.

این روزنامه در خبری دیگر با انعکاس عنوان فرهنگمان را نابود نکنیم، نوشت: حسین پاکدل نویسنده و کارگردانی تئاتر گفت: مهم نیست شما چینی حرف می زنید و من فارسی، مهم این است که داریم یک جور حرف می زنیم و ارتباطات به تدریج نزدیک می شوند. اما اگر به برخی کشورها بروید، همین اینترنت آنجا هم هست، ولی به شدت با فرهنگ خودشان زندگی می کنند. ولی ما نباید فرهنگ خود را با دست خود نابود کنیم. رفتن به سمت فرهنگ سازی ادبیات کهن یا معاصر، کار یک نفر، دونفر نیست، بلکه اراده جمعی می خواهد. صداوسیما باید به سمت آن برود. نیاز به کار پژوهشی دارد و باید ضرورت آن را احساس کنیم نه اینکه اتفاقا احساس کنیم که اگر دور شویم، بهتر است.

خداحافظی تهران با تاکسی های پیکان تیتر دیگر روزنامه شرق است. تهران تا دی ماه٩٤ با تاکسی های پیکان خداحافظی می کند. شش هزارو٩٠٠تاکسی پیکان که درحال حاضر در سطح شهر تردد می کنند مشمول این خداحافظی می شوند. این تاکسی ها بخشی از ١٧هزار تاکسی فرسوده ناوگان حمل ونقل عمومی تهران هستند؛ ناوگانی که نیاز با بازسازی دارد اما کمبود اعتبار پاشنه آشیلش شده است. عملیات ازرده خارج کردن تاکسی های پیکان درحالی آغاز شده است که در دوسال اخیر به خاطر اختلاف شرکت خودروساز و ستاد سوخت کشور روند نوسازی تاکسی های فرسوده متوقف شده بود و مسوولان خودروساز کشور خودروهای تاکسی ساخته شده را به دلیل بدهی سنوات گذشته از سوی ستاد سوخت کشور نگه داشته و تحویل نمی دادند؛ مشکلی که گویا حل شده است و سازمان تاکسیرانی کشور برای نوسازی چهارهزارتاکسی فرسوده تا پایان امسال اعلام آمادگی کرده است.

این روزنامه در خبری با برجسته کردن عنوان باید در دهان آنهایی بزنیم که می گویند حصر باید شکسته شود، ادامه داد: آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی سراسر کشور، با بیان اینکه حصر سران فتنه از موضوعات کلی نظام است گفت: ٢٢ بهمن روز تودهنی به کسانی است که از رفع حصر سخن می گویند.