به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۶۸۳۸۵

صندلی های ویژه جهت جابجایی معلولان

گروه فناوری: یک مخترع ایرانی، جهت سهولت حمل و نقل معلولین صندلی های مخصوصی ساخت که به واسطه این دستگاه دیگر نیازی به نیروی جسمانی زیاد برای جابجایی معلول نیست.
صندلی های ویژه جهت جابجایی معلولان
علیرضا رمضانپور، مخترع صندلی های چرخدار یار همیار معلولین  گفت: اختراع نوع خاصی از صندلی چرخدار که بتواند مانع بزرگ ناتوانی جسمی اطرافیان را در حمل و نقل افراد معلول مرتفع کند، ضروری است از این رو به فکر ساخت این نوع صندلی های ویژه افتادیم. وی افزود: کمک به معلولین فلج دو یا چهار اندام برای بازگشت به جامعه و خانواده شروع صورت گرفته است تا بتوانیم نگرانی خانواده برای جابجایی بیمار را برطرف کنیم.

رمضانپور عنوان کرد : این صندلی بیشتر به افرادی که مسئول نگهداری از فرد معلول هستند کمک و یاری می رساند و می تواند با استفاده از این صندلی ها و تنها با کمک یک نفر آن هم بدون نیاز به نیروی بدنی و جسمی بالا، به راحتی و بدون استفاده از برق، باطری، جک، هیدرولیک و مواردی از این دست، همچنین بدون آسیب به معلول، وی را به روی ویلچر مخصوص منتقل کرد. وی با بیان اینکه استفاده از این ویلچرهای مخصوص در منتقل کردن بیمار به اتومبیل نیز مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: این ویلچر ها علاوه بر کمک به معلولین می تواند در بیمارستان ها برای انتقال افراد پس از عمل های جراحی، مانند جراحی های ارتوپدی، ستون فقرات و یا جراحی های عمومی استفاده شود.

این مخترع افزود: این صندلی مخصوص دارای کف صندلی تک پایه، پایه چرخدار کوتاه است که در طراحی آن تمامی کف صندلی ها توسط یک پایه در ضلع پشتی به قسمت چرخدار کوتاه که به راحتی زیر تخت و یا اتومبیل می رود متصل شده و جابجایی معلول به راحتی بدون اینکه کسی فرد معلول را از روی تخت بلند کند جابجا می کند. صندلی های چرخدار یارهمیار معلولین در بنیاد ملی نخبگان به ثبت رسیده و دارای سطح سه این نهاد است.

مرجع : مهر