به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۷:۳۱
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۷۱۸۱۰

«خلافت بوک» از فضای مجازی محو شد!

گروه فناوري: شبکه خبری "راشا تودی" با انتشار گزارشی از محو شدن "خلافت بوک" (شبکه اجتماعی داعش از فضای مجازی) خبر داده است. این شبکه خبری با اشاره به این موضوع تردیدهایی را درباره نقش داشتن داعش در ایجاد این شبکه اجتماعی بمطرح کرده است.
به گزارش خرداد، شبکه خبری "راشا تودی" با اشاره به محو شدن "خلافت بوک" از فضای مجازی می‌نویسد: "به دنبال اعلام خبر تاسیس شبکه اجتماعی داعش در فضای مجازی روز دوشنبه این شبکه اجتماعی بسته شد و آدرس آن نیز از شبکه بین المللی اینترنت خارج شد. این موضوع تردیدها در این باره که این شبکه اجتماعی دست ساخته داعش بوده است را افزایش داده است.

شبکه خبری "راشا تودی" در ادامه به جزئیات بیشتری درباره این شبکه اجتماعی پرداخته و در این باره می‌نیوسد:"این سایت با میزبانی شرکت خدمات اینترنت امریکایی "گو ددی" ثبت شده بود. فردی به نام "ابومصعب" این سایت را ثبت کرده بود. محل سکونت این فرد مصر ثبت شده است با این حال به گزارش "ایندیپندنت" او اظهار داشته که ساکن "موصل" است که اکنون تحت اشغال نیورهای داعش قرار دارد."

راشا تودی اشاره کرده که ساعاتی پس از تاسیس این شبکه اجتماعی گروه هکرهای "ناشناس" اعلام کرد که آن را هک کرده است. راشا تودی در بخش دیگری به واکنش‌های عمومی درباره این خبر می پردازد و می‌نویسد: "یکی از کاربران توئیتر می نویسد که شبکه اجتماعی "خلافت بوک" بهتر از فیسبوک است چرا که درخواست بازی کمتری برای کاربر فرستاده می شود. تعداد عکس های سلفی کمتری وجود دارد و کمتر زوجی در آن وجود دارد." این شبکه خبری در پایان اشاره می کند که بررسی های اخیر انجام شده توسط موسسه گبروکینگز" نشان می دهد که هواداران داعش در توئیتر بین 46 تا 90 هزار حساب کاربری دارند.