به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۹ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۷۶۱۳۰
رییس‌جمهور وارد شیراز شد

استان فارس استعدادو لیاقت‌های فراوان دارد

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور در بدو ورود به استان فارس گفت: استان فارس مرکز علم و دانش، فرهنگ و ادب و تمدن و پایگاه بزرگ معنوی کشور به شمار می‌رود.
استان فارس استعدادو لیاقت‌های فراوان دارد
حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی چهارشنبه 9 اردیبهشت در بدو ورود به شیراز در جمع خبرنگاران گفت: برای من و هیئت همراه جای افتخار است که در این دو روز میهمان مردم خونگرم و دلاور و فرهنگ‌دوست استان فارس و شهرستان شیراز هستیم. وی ادامه داد: استان فارس همواره به‌عنوان یک استان با اهمیت در جنوب کشور مطرح بوده و هست و استعدادها و قابلیت‌های فراوانی داشته و دارد. وی با بیان این‌که «شیراز مرکز علم و دانش، فرهنگ و ادب و تمدن و پایگاه بزرگ معنوی کشور است»، خاطرنشان کرد: حرم سوم اهل بیت(ع)، پایگاه‌های فرهنگ و ادب یعنی حافظ و سعدی و پایگاه تمدن باستان و کهن در تخت جمشید و پاسارگاد استان فارس و شیراز قرار دارد. این استان ویژگی‌های خاص و استعدادها و لیاقت‌های فراوان دارد.

رییس‌جمهور تصریح کرد که در این سفر همه مواردی که برای استان فارس در طول سال‌های 94 و 95 و بخشی از سال 96 مد نظر قرار گرفته، مورد توجه خواهد بود که بخشی از آن‌ها را در سخنرانی در جمع مردم و بخش دیگر را در جلسه شورای اداری مطرح خواهیم کرد. وی خاطرنشان کرد: نظرات مردم و مطالبات مردم را می‌شنویم و امیدواریم که این سفر برای همه مردم خیر و برکت همراه داشته باشد.

رییس‌جمهور وارد شیراز شد
رییس‌جمهور در راستای شانزدهمین سفر هیئت دولت به استان فارس وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز شد.در سفر رئیس‌جمهور، وزرای دادگستری، بهداشت و درمان، نیرو، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، اطلاعات و معاون توسعه روستایی، معاون امور زنان و خانواده، معاون امور مجلس و دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها، وی را همراهی می‌کنند. رئیس‌جمهور و کاروان همراه در بدو ورود از سوی نماینده ولی فقیه در فارس و استاندار این استان و جمعی از مدیران ارشد نظامی، انتظامی و کشوری، مورد استقبال قرار گرفتند. روحانی در بدو ورود به شیراز بخشی از عملیات توسعه ترمینال شهید آیت‌الله دستغیب، را افتتاح کرد و عملیات اجرایی بخش دیگری از این پروژه آغاز شد.

رییس‌جمهور قرار است تا ساعتی دیگر در جمع مردم شیراز در محل حرم احمدبن موسی(ع) سخنرانی کند. وی پس از آن دیداری با علما و روحانیون، نخبگان و فرهنگیان، کارگران و معلمان و دانشجویان خواهد داشت و در آخرین برنامه خود روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری و نشست خبری شرکت خواهد کرد. بازدید از مجموعه جهانی تخت‌جمشید نیز یکی از عناوین برنامه‌های احتمالی رئیس‌جمهور اعلام شده است.
مرجع : ایسنا