به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۵۳
 
۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۹ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۷۶۲۰۲

محسن رهامی: اصلاح‌طلبان پولی‌ ندارند که‌ نگران‌ کثیف‌ بودنش باشند

ورود اصلاح‌طلبان بستگی به عملکرد دولت دارد
محسن رهامی: اصلاح‌طلبان پولی‌ ندارند که‌ نگران‌ کثیف‌ بودنش باشند
گروه سیاسی: رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاح طلبان، درباره استراتژی اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات مجلس اظهار داشت: به نظر من، در حال حاضر فضا برای اصلاح طلبان مناسب است. دولت آقای روحانی اگر بتواند تا موعد معین انتخابات مجلس موفقیت های بهتری کسب کند وضعیت از این هم بهتر می‌شود. در انتخابات 92 توانستیم یک نوع انسجام را حفظ کنیم و شاهد بودیم با نیروهای معتدل و میانه درمورد آقای روحانی همکاری کردیم که این موضوع اثر خیلی خوبی در انسجام اصلاح‌طلبان گذاشته است.

حجت الاسلام محسن رهامی، با بیان اینکه موفقیت دولت روحانی می‌تواند مسیر اصلاح طلبان را برای ورود به مجلس راحت تر کند افزود: به نظر من، دولت روحانی موفقیت های بیشتری کسب کند اصلاح طلب های راحت تر می‌توانند کرسی‌های مجلس به دست آورند. البته مسئله برخورد شورای نگهبان و وزارت کشور و هیئت های اجرایی و هیئت های نظارتی هم مطرح است که مجددا برخوردی نکنند و اصلاح طلبان را کنار نگذارند.

وی در خصوص برخورد شورای نگهبان گفت: اگر آنطور که رهبری گفتند که "حق الناس رعایت بشود" و بر اساس ضرورت به حق الناس نباید خیانت بشود حتما فضا بهتر می‌شود. شورای نگهبان به عنوان ناظر بی طرف نه به عنوان یک طرف دعوا به عنوان ناظر بی طرف نظارت کند ولی دخالت نکند حتما انتخابات خوبی را در پیش خواهیم داشت. ولی اگر دخالت کند فرقی نمی کند و به سیاست های قبلی برمی گردند.

رهامی همچنین به ورود احمدی نژاد اشاره کرد: احمدی نژاد شخصا نمی‌تواند ورود کند ممکن است یک تعداد نیروهای افراطی از جمله جبهه پایداری را وارد کند ولی خودش وارد نمی شود. آنقدر آقای احمدی نژاد برای مملکت اختلاس های کلان، حیف و میل های کلان، برخوردهای منفی، پول‌های فاسد و کثیف و... به جا گذاشته است که من بعید می‌دانم حالا حالاها بتواند در قدرت ظهور کند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان ابزاری برای جلوگیری از پولهای کثیف در انتخابات ندارند تاکید کرد: به جرات می‌توانم بگویم که اصلاح طلبان تنها حزبی است که هیچ حساب بانکی ندارد و تا به امروز که توانسته در عرصه انتخابات و سیاست دوام بیاورد کمک های مردمی بود. بدون یک ریال دریافت از خزانه بانکی و برنامه ریزی برای اختلاس های بزرگ و تاریخی باید قوه قضاییه و وزارت کشور جلوی چنین اقداماتی را بگیرد. مقامات اجرایی و مقامات قضایی اصلاح طلب ها نیست مسلما ابزاری ندارند. لذا همین موضوع ممکن است که ورود این پولهای کثیف در بین اصلاح طلبان هم نقش افرینی کند.

رهامی ادامه داد: اصلاح طلب ها پولی ندارند. اکثرا شرکت‌های بزرگ میلیاردی طرفداران دولت آقای احمدی‌نژاد هستند و علیه رقیب‌هایشان چند میلیاردی خرج می‌کنند. در انتخابات ریاست جمهوری، رقیبان آقای روحانی بعضا پوسترهای چندمیلیاردی داشتند مسیر تبلیغات چند میلیاردی داشتند اصلاح‌طلبان خودشان دسترسی به این پولها ندارند ولی برخی رقیبهایشان به دلیل فساد بسیار وسیعی که در دولت نهم و دهم بوده است پولهای زیادی از بیت المال خارج کردند و در اختیار آدم‌های فاسد گذاشتند امکان اینکه دوباره برگردند به تبلیغات و به عنوان هزینه های تبلیغاتی و نهار و شام دادن و این مسائل وارد بشوند این خطر وجود دارد.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاح طلبان با بیان اینکه امکان ائتلاف بین اصولگرایان و اصلاح طلبان وجود دارد افزود: صحبتش هست. حزب های اصلاح طلب و اصولگرا ممکن است تفکیک در آینده داشته باشند. جناحهای مختلفی مثل جناحی که به آقای ناطق نوری نزدیک است یا به آقای لاریجانی نزدیک است اینها به تدریج خطشان را از اصولگرایان تندرو مثل جبهه پایداری به تدریج جدا می‌کنند.
مرجع : جماران