به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۸ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۷۷۱۱۸
جزئیات حوادث و اعتراضات مهاباد

هتل تارا مهاباد به آتش کشیده شد

گروه جامعه: شماری از شهروندان مهابادی عصر پنجشنبه در پی مرگ مشکوک یک دختر جوان در یکی از هتل های این شهرستان دست به تجمع زده و خواستار رسیدگی مسوولان به این حادثه شدند.
هتل تارا مهاباد به آتش کشیده شد
برخی از این تجمع کنندگان در یک اقدام احساسی پس از تجمع در برابر این هتل، خساراتی به ساختمان و تجهیزات آن وارد کردند. معترضان در این تجمع خواستار مجازات سریع عامل مرگ این دختر جوان شدند که دو روز پیش بر اثر یک حادثه مشکوک از یکی از طبقات این هتل خود را به پایین پرت کرده و کشته شده بود.

فرماندار مهاباد: هتل تارا به آتش کشیده شد


«جعفرکتانی» فرماندار مهاباد در گفت وگو با یک پایگاه محلی اظهار داشت: علی رغم تاکید خانواده قربانی حادثه هتل تارا این شهرستان بر پیگیری این حادثه از طریق قانون، عصر روز گذشته عده ای از جوانان مهاباد که احساسات آنها جریحه دار شده بود، در مقابل ساختمان هتل تارا تجمع کردند.

وی افزود: در این تجمع هیچ گونه شعار سیاسی سر داده نشد و تنها تجمع کنندگان علیه مدیر این هتل شعار دادند وبه شهدات آنها خشونتی از سوی نیروی انتظامی اعمال نشد ولی متأسفانه هتل تارا به آتش کشیده شد و مقداری از وسایل و تجهیزات هتل از ساختمان خارج شد.

روایت معاون استاندار از اتفاقات مهاباد
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: رسانه های معاند، ضد انقلاب، کومله و دموکرات با دروغ پردازی و نشر اکاذیب به دنبال تحریک جوانان مهابادی هستند که امیدواریم با هوشیاری خانواده ها این امر خنثی شود.

علیرضا رادفر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران که به منظور شفاف سازی در خصوص وقایع چند روز گذشته مهاباد انجام شد ،افزود: در روز یکشنبه هفته جاری، دختری از طبقه چهارم هتل تارای مهاباد سقوط کرده و فوت می کند که این امر با فضاسازی ها و سیاه نمایی ها به دستاویز رسانه های معاند تبدیل می شود.

وی با رد دخالت یکی از نیروهای امنیتی در این ماجرا و سقوط دختر مهابادی به این دلیل اضافه کرد: متهم احتمالی این اتفاق ناگوار هیچ ارتباطی با نهادهای امنیتی نداشته و به عنوان مشاور بخش خصوصی در راستای زمینه سازی برای ارتقای درجه هتل در آنجا حاضر بود. وی اضافه کرد: هیچ تعرضی به این دختر مهابادی صورت نگرفته و این امر طبق معاینه پزشکی قانونی مورد تایید است و مشکل اخلاقی در این حادثه وجود نداشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: به دنبال این امر عده ای از جوانان مهاباد در روز پنجشنبه هفته جاری در مقابل هتل حاضر شده و اقدام به آتش زدن آن کردند. رادفر با بیان اینکه هیچ خسارتی به اموال مردمی و دولتی به جز هتل وارد نشده است، افزود: دو خودروی آتش گرفته نیز از اموال هتل مهاباد بودند.

وی اضافه کرد: مسوولان نظامی و انتظامی در روزهای گذشته خویشتن داری را در مقابل حرکت های احساسی مردم دنبال کردند ولی برخی از این وضعیت سوءاستفاده کرده و خسارت های زیادی به هتل وارد کردند که این امر نیز پیگیری می شود. وی اظهار کرد: در این اتفاقات 25 نفر مجروح شدند که از این تعداد هفت نفر از کارکنان نیروی انتظامی مهاباد بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: برخلاف فضاسازی و کشته سازی رسانه های معاند از این حادثه، هیچ تیراندازی توسط نیروهای انتظامی صورت نگرفته و این نیروها تنها با استفاده از روش های ضد اغتشاش سعی در متفرق کردن جوانان داشتند. رادفر ادامه داد: این خویشتن داری نیروی انتظامی همیشگی نخواهد بود و اگر احساس شود هیجان جوانان توسط برخی افراد به مسیرهای متفاوت کشیده می شود، با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: برخلاف برخی شایعات، خانواده دختر مهابادی نقشی در تهییج مردم و جوانان نداشته اند و آنها بیشتر به پیگیری این مسئله از راه های قانونی تاکید دارند. بسیاری از عکس هایی که در فضای مجازی از این حادثه منتشر شده واقعی نیست و به دیگر اتفاقات در سالهای دور و نزدیک تعلق دارند. وی با اشاره به دستگیری تعدادی از افراد معترض در این حادثه افزود: با این افراد به صورت ارشادی برخورد کرده ایم و بسیاری از آنها نیز شب گذشته با ارائه تذکرات لازم آزاد شده اند و تنها پنج نفر را در بازداشت داریم.

رادفر اضافه کرد: این اتفاقات به ضرر شهر مهاباد تمام شد چرا که این شهر مستعد سرمایه گذاری در بخش های مختلف است و این نوع اقدامات می تواند افراد را از سرمایه گذاری در مهاباد منصرف کند. وی اضافه کرد: در نوروز امسال بیش از 100 هزار نفر گردشگر وارد مهاباد شده بودند که این امر نشان از پتانسیل گردشگرپذیری این شهر دارد ولی این اتفاقات می تواند زمینه کاهش گردشگران را فراهم کند.

وی اظهار کرد: افراد و گروههایی که به دنبال ایجاد آشوب در مهاباد هستند، دلشان به حال این شهر و مردم آن نمی سوزد و تنها به این فکر می کنند که مطامع و خواسته های خود را دنبال کنند.