به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۰:۱۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ساعت ۰۰:۵۳
کد مطلب : ۷۷۹۰۳

درخواست‌سازمان‌ملل از عربستان درباره یمن

گروه بین‌الملل: سازمان ملل متحد از نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان خواسته است تا عملیات جستجو در محموله های ارسالی به یمن را کاهش دهند.
درخواست‌سازمان‌ملل از عربستان درباره یمن
به گزارش بی بی سی، عربستان در تلاش است تا مانع ارسال تسلیحات از طریق محموله‌های کمک به حوثی ها (انصار الله) شود. یکی از مقامات ارشد سازمان ملل گفته که باید امکان دسترسی آسان به محموله‌های ارسالی به یمن داده شود. سازمان ملل متحد امیدوار است بتواند بیش از سه هزار تن کمک‎های بشردوستانه خود را به داخل یمن منتقل کند. پس از هفته ها درگیری های شدید در یمن، گزارش ها از کمبود شدید غذا، سوخت و تجهیزات پزشکی حکایت دارد.

از روز سه شنبه (۱۲ مه) طرفین درگیر در یمن موافقت کردند که برای رساندن کمک به غیرنظامیان آتش‌بسی پنج روزه در این کشور برقرار شود. علیرغم توافق بر سر این آتش‌بس خبرهایی از ادامه درگیری‌ها در مناطقی از عدن و تعز منتشر شده است. سازمان ملل متحد اعلام کرده بر اثر حملات هوایی عربستان سعودی و متحدانش از اواخر مارس تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر جان باخته‌اند که بیشتر آنان غیرنظامی بوده‌اند. به دنبال پیشروی‌های نیروهای حوثی و متحدانشان در یمن که منجر به فرار عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور، از این کشور شد، عربستان سعودی ائتلافی از کشورهای عربی تشکیل داد و حملات هوایی علیه حوثی‌ها را ماه گذشته میلادی (مارس) آغاز کرد.