به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۳ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۸۴۲۶۹
داورزنی: در جام جهانی قدرتمندتر حاضر می‌شویم

کواچ حق دارد دستیارانش را انتخاب کند

گروه ورزشی: رییس فدراسیون والیبال می‌گوید سرمربی تیم ملی والیبال ایران دوست دارد مانند هر سرمربی دیگری دستیارانش را خودش انتخاب کند و انتقادهایی که نسبت به او می‌شود، چندان جای بحث ندارد.
کواچ حق دارد دستیارانش را انتخاب کند
محمدرضا داورزنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور در این جا توفیقی بود که به ما دست داد تا تلنگری به ما بخورد و نگاهی به کودکان داشته باشیم. امیدواریم حمایت خوبی از این کودکان صورت بپذیرد و شرایط مناسبی برای نگهداری از آنها فراهم شود. اهالی ورزش نیز همواره تلاش خود را می‌کنند تا نهایت خدمت را به این کودکان انجام دهند.رییس فدراسیون والیبال در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی در مورد آخرین شرایط تیم ملی ایران اظهار کرد: خوشبختانه توانستیم امسال در گروه A لیگ جهانی باقی بمانیم و حدود 55 روز برای رقابت‌های جام جهانی فرصت داریم و با توجه به این شرایط، تیم ملی ب خود را به رقابت‌های آسیایی اعزام خواهیم کرد.

او ادامه داد: به دعوت لهستان و روسیه اردوهایی را در این کشورها برگزار خواهیم کرد. ابتدا به لهستان سفر می‌کنیم و پس از آن عازم روسیه می‌شویم. در بازگشت به تهران دو روز استراحت می‌کنیم و در نهایت عازم رقابت‌های جام جهانی ژاپن می‌شویم. البته به این خاطر که ژاپن رسما از ما برای حضور در این کشور دعوت به عمل آورده است، یک هفته زودتر عازم این کشور می‌شویم.

 او در مورد شرایط رقابت‌های جام جهانی نیز اظهار کرد: در این رقابت‌ها 12 تیم قدرتمند حضور دارند که در نهایت دو تیم جواز حضور در المپیک 2016 را می‌گیرند و این اولین گام برای کسب سهمیه است. مطمئنا کار سختی را در پیش داریم و رقبای اصلی همان تیم‌های حاضر در گروه ما در لیگ جهانی هستند. تلاش می‌کنیم که شرایط بهتری را نسبت به لیگ جهانی داشته باشیم. فراموش نکنید که باید اردیبهشت ماه آینده در یک رقابت مهم دیگر حضور پیدا کنیم.

داورزنی در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقادهایی که نسبت به کواچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران و دستیارانش می‌شود، اظهار کرد: اظهارنظرهای متفاوتی در این زمینه وجود دارد اما فراموش نکنیم که ما در 4 رده تیمی شاهد حضور مربیان داخلی هستیم و فقط تیم ملی بزرگسالان ما با هدایت یک مربی خارجی اداره می‌شود.

او ادامه داد: مطمئنا هر سرمربی دوست دارد دستیارانش را خودش انتخاب کند و حتی هیچ یک از این افرادی که نسبت به کواچ انتقاد می‌کنند دوست ندارد دستیارانی غیر از انتخاب خودشان در تیم‌هایشان حضور پیدا کنند. باید مربیان داخلی ارتباط تنگاتنگی با کواچ داشته باشند. در حال حاضر نیز حتی سرمربی‌گری تیم ب ایران بر عهده پیمان اکبری است که یکی از سرمایه‌های والیبال به شمار می‌رود. داورزنی در پاسخ به سوالی در مورد این که عدم تسلط مربیان داخلی به زبان سبب حضور نداشتن در بین دستیاران کواچ شده است، اظهار کرد: بحث دانستن زبان برای امور روزمره یک مسئله است و بحث تسلط زبان در ارتباط با سرمربی، یک بحث جداست. به نظرم شمار زیادی از مربیان ما تسلط کافی به زبان برای حضور در این عرصه را ندارند.