به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۱:۰۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۶ ساعت ۰۰:۴۷
کد مطلب : ۸۶۹۳۳
مصر خطر تفکر تروریستی و تندروي را دفع کرد

السيسي کانال جدید سوئز را افتتاح كرد

گروه بين‌الملل: رییس‌جمهور مصر عصر پنجشنبه در مراسمي با حضور برخي سران كشورهاي جهان پروژه بزرگ کانال دوم سوئز را افتتاح کرد.
السيسي کانال جدید سوئز را افتتاح كرد
به گزارش رویترز، السیسی با حضور در مراسم افتتاح کانال جدید سوئز سند فعال سازی این پروژه را امضا کرد. پروژه‌ای که برخی انتظار دارند تحرک جدیدی را در بخش گردشگری مصر ایجاد کند. پروژه کانال سوئز جدید مصر به موازات کانال 145 ساله سوئز قدیم با اهداف گردشگری و تجاری و با مختصات 35 کیلومتر طول، 350 متر عرض و عمق 25 متر حدود یک سال پیش آغاز شد و امروز رسما به بهره برداری رسید.

عبدالفتاح سیسی، کشتی تفریحی را تا محل برگزاری مراسم افتتاح کانال در حضور تعدادی از رهبران جهان همراهی کرد و با این کشتی 10 کیلومتر را در دریا طی کرد. رئیس جمهور مصر در این مراسم که فرانسوا اولاند، عمر البشیر،‌ پادشاه اردن و امیر کویت حضور داشتند، خاطرنشان کرد: مصری‌ها خطر تفکر تروریستی تندروی را دفع کردند و تاریخ مواضع دینی جدید مصر را که متناسب با عصر جدید است ثبت خواهد کرد.

وی تاکید کرد که تا زمانی که ملت مصر همچون یک دست عمل کنند و متحد باشند هیچ کس نمی‌تواند به مصر دست درازی کند. ما باید همیشه در یک جبهه باشیم تا از چالش‌ها عبور کنیم. سیسی یادآور شد که مصر به جهان به دلیل انسانیت و توسعه و بازسازی این هدیه را اهدا کرده است و کار در مصر در شرایط عادی نبود اما ما با تروریسم مبارزه کردیم و هنوز هم مبارزه می‌کنیم. ما این پروژه را در شرایط استثنایی آغاز کردیم.

وی ادامه داد: مصر کانال سوئز را نتها با هدف انسانی ارائه نکرد بلکه با خطرناک‌ترین تفکر تروریستی که ممکن است زمین را بسوزاند مقابله کرد. سیسی گفت: آغاز سفر دریانوردی در کانال سوئز ما را به هدف دستیابی به امنیت و ثبات در آینده در کشوری دموکرات می‌رساند.