به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۰:۰۴
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۴۲۳۹۴
از اين گروه‌ها، فرقان و اصحاب دخمه بیرون مي‌آید!

مملكتي‌كه قانون فقط براي عده‌اي لازم‌الاجراست

«من روحانی هستم» آخرین اقدام جریان اتهام زننده تمامیت خواه نخواهد بود. این تفکر، به زعم خود به دنبال روشنگریست تا دست حریف را رو نموده و اثبات نماید که دولت تدبیر و امید تفاوتی با دو دولت اسبق ندارد و در نتیجه به دنبال کاهش حساسیت امت نسبت به استکبار و نیز در پی کمرنگ نمودن ارزشهای انقلاب است.
مملكتي‌كه قانون فقط براي عده‌اي لازم‌الاجراست
ناصر خادمی ماشاری

گروه سياسي: این روزها فیلم (و نه مستند) «من روحانی هستم» نقل اقوال، تحلیل‌ها، موافقت و مخالفت‌هاي فراوان در عرصه مطبوعات و تریبونهای متعددی بوده و هست. مخالفین بر این نکته تأکید دارند که اگر اخلاق و وجدان حاکم نباشد، با تقطیع جملات و حتی چند کلمه و پس و پیش نمودن آن مي‌توان از یک متن ادبی فاخر، فحش نامه‌اي سخیف آفرید. موافقین معدود ولی پر سر و صدای این نامستند اما به این نکته استناد مي‌کنند که مرجع اصلی فیلم، خاطرات حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی‌ست. طنازانشان با کنایه و مطایبه و شخصیت‌هاي جدی و متعصب این حلقه نیز با تحکٌم و غیظ، معترضین را به حضرت آیت الله و خاطراتشان حواله مي‌دهند؛ که هر چه فریاد دارید بر سر هاشمی بکشید!

با اندکی ساده انگاری و یا حداکثر با کمی اغماض مي‌توان فیلم مذکور را حاصل عصبانیت لحظه‌اي چند جوان تندرو جویای نام گذاشت که ضمناً خود را دلسوز انقلاب، نظام و اصولگرائی دانسته و دولت تدبیر و امید را نیز ادامه دولتهای سازندگی و اصلاحات به حساب مي‌آورند که به تعبیر بزرگانشان، به دنبال انداختن کشور به دامان غرب است. شاید هم اتاق فکر فرهنگی_رسانه‌اي این طیف، خط مشی و طراحی نوینی از جورج سورس (نوع پیشرفته انقلاب‌های مخملین سابق!!) برای تغییر حاکمیت در ایران را کشف نموده‌اند!! که بر اساس اسناد غیر قابل انکار موجود، دولت حاضر و یا بخشی از آنرا نیز مجری آن یافته‌اند.

طبیعی‌ست که بر اساس پیش فرض مذکور، مجموعه‌هاي رسانه‌اي مانند همین مؤسسه تدوین کننده فیلم مذکور که غالباً هم فاقد مجوز قانونی فعالیت در این زمینه‌ها مي‌باشند مأمور گردیده‌اند تا به دنبال اثبات عدم ولایت پذیری رئیس محترم دولت، حتی از همان دوران ولایت حضرت امام تا به امروز باشند. بر اساس مفروضات آقایان، قرار گرفتن نام جناب دکتر روحانی در ماجرای 99 نفر نشان از عدم ولایت پذیری ایشان و مواردی مثل دخیل بودن در ماجرای مک فارلین نیز بیانگر تمایلشان به غرب و ایالات متحده مي‌باشد.

با توجه به حملات چند ماهه اخیر اقتدارگرایان به دولت و تذکر و انذار بی حد و حصر آنان در تریبونهای مختلف که همواره خود را نگران تلاش اصلاح طلبان و حتی اعتدالیون برای کم رنگ نمودن ارزشهای انقلاب و در نتیجه از دست رفتن دستاوردهای نظام نشان مي‌دهند، بدیهی‌ست که «من روحانی هستم» آخرین اقدام جریان اتهام زننده تمامیت خواه نخواهد بود. این تفکر، به زعم خود به دنبال روشنگریست تا دست حریف را رو نموده و اثبات نماید که دولت تدبیر و امید تفاوتی با دو دولت اسبق ندارد و در نتیجه به دنبال کاهش حساسیت امت نسبت به استکبار و نیز در پی کمرنگ نمودن ارزشهای انقلاب است.

تجربه بیش از سه دهه عمر با برکت نظام اسلامی نشان داده است که متأسفانه از دلِ مماشات با گروههای اینچنینی، فرقان و اصحاب دخمه بیرون مي‌آید. حتی با فرض محال اینکه کسانی هم باشند که به دنبال کمرنگ نمودن ارزشهای انقلاب هستند، بحمداله نظام از آنچنان اقتداری برخوردار هست که نیازی نباشد تا برخی گروهها در خارج از جریان رسمی حاکمیت، کاسه داغتر از آش شوند و در حلقه‌هاي مخفی و بی نام و نشان به بهانه احساس تکلیف و حفظ آرمانها و ارزشهای انقلاب، اقدام به تخریب شخصیت‌های نظام از طریق مستند‌سازی‌هاي این چنینی و یا راه‌اندازی اعتراضات و اجتماعات خیابانی غيرقانوني نمایند (به هرحال در اين مملكت، قانون فقط براي عده‌اي اجباري و لازم الاجرا است و براي امثال اين از ما بهتران مستحب!). چرا که رفتار این گروه‌ها نشان داده است که در صورت عدم کنترلشان، از انجام هر عملی منجمله بالا رفتن از دیوار یک سفارتخانه و تخریب روابط بین‌المللی تا اهانت به مراجع عظام و ساخت فیلم و سریال و مستند سازی برای تحریف تاریخ و تخریب شخصیت‌های موجه نظام هم ابائی ندارند.

یقیناً مماشات شورای عالی امنیت ملی و کشور با این رفتارها به نام آزادی بیان، موجب جری شدن غوغا سالاران گردیده و در نتیجه ایجاد بحرانهای مصنوعی در فضای کشور، محتمل است. بدیهی‌ست که دادن آزادی عمل به این قبیل گروهها به معنای تحدید حدود عمل جاری دولت و حاکمیت مي‌باشد. این رفتارها آرامش روانی جامعه را مختل نموده و نمی‌گذارند تا دولت در فضای آرام، نسبت به برنامه ریزی صحیح و حل معضلات عمده و اساسی کشور اقدام نماید. پس لازم است تا یکبار برای همیشه تکلیف گروه‌های موسوم به خودسر و اقدامات فراقانونی و خودسرانه آنان روشن گردد تا دیگر این قبیل اقدامات، هر بار با شکل و شمایلی جدید فرصت ظهور و بروز پیدا نکند.

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۰۹:۰۵
عالی بود (228284)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۰۹:۵۴
آخرش نفهمیدیم ازادی بیان باشه یانباشه یاهرچی از شما هست ازادی هرچی از طرف مقابل به اسم ازادی تکلیفو مشخص کن (228285)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۲:۰۷
یا برای همه یا برای هیچکس.
یک بوم و دو هوا که نمیشه.
انتقاد ساده از دولت قبل باعث زندان بشه و تهمت به دولت فعلی بی مجازات؟
اگر فیلم مستند من جنتی هستم ساخته بشه واقعا همینطوری باهاش برخورد میکنند؟ (228312)
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۰۹:۵۴
اين افراد اگر اندكي خداشناس بودند و به نظرات اكثريت مردم احترام ميگذاشتند ، دست به اين افراطيگريها نميزدند ، خدايا اين افراد را به راه راست هدايت كن. (228286)
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۲:۱۹
خوب حالا تکلیف ملت چیست که یه عده قدرتمند خداناشناس هستند؟؟؟؟

مردم باید بشینند تا آنها حقوق مردم را همچنان پایمال کنند تا هروقت که خدا آنها را هدایت کند؟؟؟؟؟ (228315)
چالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۰:۱۳
در عجبم، همه دارند در مورد این کار "غیرقانونی" صحبت می کنند و تحلیل و ... ولی هیچ برخوردی با این کار نمیشه! واقعاً چرا مدارا میشه؟ مگه مملکت صاحب/قانون/حساب کتاب نداره؟! (228287)
چالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۰:۱۴
"لازم است تا یکبار برای همیشه تکلیف گروه‌های موسوم به خودسر و اقدامات فراقانونی و خودسرانه آنان روشن گردد تا دیگر این قبیل اقدامات، هر بار با شکل و شمایلی جدید فرصت ظهور و بروز پیدا نکند." (228288)
شهروند دهلرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۰:۲۳
اینگونه مشکلات ساختاری است و نهادهایی از قبیل شورای عالی امنیت ملی توان برخورد با این افراد را ندارد چون از طرف نهادهای قدرتمند حمایت میشوند. (228289)
بهاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۲:۲۱
آفرین
نه شورای عالی امنیت ملی ونه هیچ شورای دیگری توان برخورد با اینها را ندارد
مشکل ساختاری است (228318)
کله ی بزرگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۰:۲۹
منه جوان که هیچ امیدی به اینده و هیچ تفریح ای ندارم باید چه کنم؟
سرعت اینترنت ک هر روز بدتر از دیروز میشود و... (228290)
حرفهای قشنگ قشنگ!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۲:۲۳
آقای روحانی هراز چندگاهی راجع به اینترنت حرفهای قشنگ قشنگ زیاد میزنه!

اما هرروز وضع اینترنت بدتر میشه!

آیا سرعت اینتر نت در اختیار گروههای "خودسر" است؟ یا در اختیار خود دولت روحانی؟ (228319)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۰:۴۰
این فشارهاحتما بی دلیل نیست یچیزی میخوان که روحانی زیربارنمیره ریس جمهورباید بگه چه خبره اون پشتا (228293)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۰:۴۱
دقیقا مردم انقلاب کردند که قانون حاکم باشد و تبعیضی بین افراد در اجرای قانون نباشد ولی متأسفانه خیلی وقته اینچنین نیست و قانون برای بی پشتوانه ها اجرا می شود ولی برای خودسرها و فحاشان هیچ است. (228294)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۰:۵۳
اینها خود سر نیستند . . . .ولی امام از ابتدا با عمل اینها مخالف بودند نمونه اش دستور امام به اقای ناطق نوری وزیر وقت کشور بود که با خودسرانه اینها در مبارزه بابدحجابی برخورد شود که برخورد هم شد و بساطشان تا بعد از جنگ جمع شد البته در انزمان بعضا جبهه ای بودند و بعد از جنگ پیشترشان جبهه ندیده پرمدعا شدند. و بیشترین اسیب را اینها به ولایت فقیه و نظام زده اند. (228295)
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۱:۰۴
بفرمایید:مملکت خودیها وناخودیها.غصب حق دیگران نامشروع است. (228298)
مردم ایران 5 دسته هستند!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۷:۱۲
خودی - غیرخودی- ناخودی- بی خودی - نخودی (228452)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۱:۰۵
من مستند رو دیدم و به نظر مستند میومد. لطفا جاهایی رو که انتقاد دارید بگید و دلایل ردتون رو هم اعلام کنید تا بحث بشه، صرف رد کردن دردی رو دوا نمیکنه. ممنون (228299)
تدبیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۳:۲۸
دوست عزیز این که سر و دم صحبت هایی که بیان شده را بزنند و بعد برای نیات نه چندان پاک خود نمایشنامه ای ترتیب دهند، مستند سازی است؟ (228363)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۵:۰۳
واقعا گل گفتی.چه اشکالی داره پیشینه یه فرد اونهم براساس نوشته ای دوستانش برای مردم روشن بشه.مگه نمیگن که مردم خودشون شعور دارند ومیفهمند که چی درسته وچی غلط. (228413)
محمد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۹:۲۱
جواب شما رو جناب اقاى على لاريجانى رئيس محترم مجلس چند روز پيش دادند و تمام دروغ پردازيهاى شما را رو كردند.از دروغ كفتن به اسم امام راحل تا تحريف واقعيت مك فارين و ماجراى٩٩تا تا به اخر (228490)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۲۰:۴۳
یک هدف از این مستند تضعیف روحیه طیف هوادادان اصلاح طلب و جدا کردن آنها از روحانی است که میخواند تلقین کنند که روحانی یک راستگراست ، ولی نمی گویند اگر اینگونه است چرا اصولگرایان از وی حمایت نکردند ؟ از سوی دیگر به حقایقی که در جهت اهداف فیلم نیست اصلا اشاره ای نمی کند پس فاقد ارزش علمی بوده زیرا به تمام وقایع استناد نمی کند مثلا به این نکته که روحانی از 1367 جزو لیست مجمع روحانیون مبارز که یک تشکل اصلح طلبانه است عمدا اشاره ای نمی کند پس فیلمی سفارشی بوده و الآن هم معلوم شده نام کارگردان مستعار (228525)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۱:۲۱
تندروها حكايت ادمهايي را دارند كه در حال غرق شدن دست به هركاري ميزنندتا خود را از رفتن به زير اب نجات دهند....ساختن و پرداختن به موضوعاتي چون اين مستندها و جنگ روانيها پرواضع هست كه نشان دهنده عمق لرزش در پايه هاو ستونهاي فكري اين جماعت است...اينان بدليل نداشتن پايگاه مردمي درحال تلاش براي همراه كردن قشري ازملت با اهداف وخط فكري خود هستندكه به جايي نمي انجامد (228300)
m
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۱:۲۹
گروهی اندک با شیپور بلند و حمایت قدرت در سایه (228301)
روح الله - مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۱:۳۲
اینگونه مطلب نوشتن و خط ونشان کشیدن را ازآن کارگزاران میدانم نه اصلاح طلبان! بگذارید دوتا بچه بسازند و شماهم بدون راه انداختن موج ازطرق قانونی اقدام کنید نه این که... (228302)
متوسلیان
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۱:۳۵
از کاربران عزیز هموطنم میخوام "بطور مشخص" بگن کجای مستند، بر علیه حاج آقا روحانی بود!
خواهش میکنم جواب بدید.چون فقط منفی زدن نشانه بی جوابی میشه! (228304)
ج.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۹:۰۳
بحث خوب يا بد نيست،دوست عزيز،مسئله اينه كه آقايون براي مردم دايه مهربانتر از مادر شده اند. و مي خواهند بگويند روحاني مثل خودمان افراطي است. درست مثل اظهار نظر خودت. غافل از اينكه روحاني در مردم حل شده ونفاق كاربرد ندارد. (228478)
محمد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۹:۱۷
چرا مردم را نفهم فرض ميكنيد.تمام مستند بر عليه روحانى.در جريان مك فارن طورى نشان ميديد انگار كه اقاى روحانى جاسوس و دست نشانده امريكاست.و در مورد امام راحل طورى ألقا ميكنيد كه انگار روحانى هميشه رو در روى خواسته امام بوده و به ولايت اعتقادى نداشته (228484)
ساميار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۳:۰۲
يزيديان با تبليغ برعليه امام حسين نتوانستند نام آن امام بزرگوار را مخدوش کنند. يزيديان به درک واصل شدند اما نام امام حسين تا قيامت مانند خورشيدی در آسمان می درخشد.جاء الحق،ذهب الباطل (228338)
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۵:۳۶
در کجای فیلم به آقای روحانی توهین شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (228427)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۷:۱۹
مگه فیلم رادیدیم؟ (228454)
محمد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۹:۱۳
اينها بخشى از قدرت هستند(پايداريها و ضرغاميها)براى همين دولت قادر به برخورد با انها نيست (228481)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۱۹:۳۲
اصلا هم عالی نبود.

مثل اینکه شما آمدی اثبات کنی که ایندولت از دولت اصلاحان وسازندگی منزه!!! است؟
مشروعیت این دولت مدیون اصلاح طلبان است (228494)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ۲۱:۵۱
درست دقت بفرما منظور نوشتار رو متوجه بشی به زعم این جوانان دولت تدبیر و سازندگی و اصلاحات به دنبال انداحتن کشور به دامن غربه:
««با اندکی ساده انگاری و یا حداکثر با کمی اغماض مي‌توان فیلم مذکور را حاصل عصبانیت لحظه‌اي چند جوان تندرو جویای نام گذاشت که ضمناً خود را دلسوز انقلاب، نظام و اصولگرائی دانسته و دولت تدبیر و امید را نیز ادامه دولتهای سازندگی و اصلاحات به حساب مي‌آورند که به تعبیر بزرگانشان، به دنبال انداختن کشور به دامان غرب است (228548)